Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

1
Ze hadden me een jaar geleden al gewaarschuwd dat een webwinkel heel veel promotie nodig heeft om ook maar iets te kunnen verkopen. Ik heb Google Adwords geprobeerd waar mijn budget er doorheen vloog door een paar klikkers die even kwamen kijken op mijn website. Ik heb nu enkele maanden Admarkt geprobeerd. Daar betaal je veel minder per klik, maar moet je het juiste publiek treffen. Op Marktplaats kijken namelijk veel mensen die uit zijn op tweedehands spullen. Ze bladeren vervolgens wat rond op Marktplaats als tijdverdrijf en klikken ook op de top advertenties terwijl ze eigenlijk zo maar wat rondkijken. Met Admarkt ben ik nu ook gestopt omdat ik veel kijkers kreeg en geen nauwelijks kopers. Bij deze geloof ik niet meer in welk klein succesje van onze webwinkel dan ook. Ik ga geen duizenden euro's besteden om een paar honderd euro aan omzet binnen te halen. Mijn webwinkel is vandaag dus als online winkel dus overleden. Ik verwacht geen enkele bezoeker meer.

Over op plan twee: We hebben onszelf ingeschreven bij diverse shop in the shop winkels waar we voor aardige tarieven een hele kast of meerdere kasten kunnen huren. In een van deze winkels gaan we per maart al van start. Daar kunnen we veel spullen etaleren en kan mijn vrouw ook actief mee gaan verkopen in deze winkel. De winkel heeft alle faciliteiten inclusief een Pinautomaat en een systeem waarbij de deelnemers via wattsapp er dag op de hoogte worden gehouden van de verkochte producten. Zo kan ik per dag de producten die verkocht zijn bijhouden in de webwinkel.

Onze webwinkel veranderd dan in een soort van etalage/catalogus voor klanten die in de shop in the shop winkels binnen komen. Ze kunnen dan thuis kijken welke spullen wij nog meer hebben en dan aangeven welke producten zij de volgende keer in de winkel willen zien. Vervolgens investeer ik geen enkele cent meer in de online promotie en betaal ik liever voor verkoopruimte in diverse shop in the shop winkels. En dan met name in de winkels die het beste lopen.

Wie van jullie ondernemers heeft het zelfde meegemaakt en gebruikt zijn of haar webwinkel nu ook als etalage en verkoopt nu fysiek in een eigen winkel, shop in the shop of ambulant?

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

2
Jammer dat het zo gegaan is, maar niet geheel onvoorspelbaar natuurlijk. Zoals in het onderzoek van Wouter laatst ook al stond, een groot deel van de webwinkels redt het niet. Ik denk dat vooral de branche waar jij in zit overvol is en er eigenlijk gewoon 80% uit moet voordat de overige 20% winstgevend te wordt.

Adverteren is duur, maar op de juiste manier adverteren levert ook veel op. We adverteren op zowel Google als Marktplaats en halen beide er meestal wel uit. Het is bij adverteren niet de sport om zoveel mogelijk kliks of bezoekers te krijgen, het gaat erom dat je zoveel mogelijk kopers krijgt. Je titels/advertenties moeten duidelijk zijn, zodat je geen onzinnige kliks krijgt inderdaad.

Online ondernemen verschilt niet zoveel van offline ondernemen. Het is beide veel werk, vraagt veel tijd en een grote investering. Mits je er op den duur van wilt leven natuurlijk. De stap is alleen wat kleiner en vrijblijvender, als het na 5 maand niet goed gaat ben je vrij om te stoppen, zonder dat je vastzit aan dure huurcontracten etc.

Succes met de offline verkoop in elk geval, ik hoop dat het brengt wat je er van verwacht. Ik vind zo'n plank doorgaans behoorlijk duur, maar ik denk dat jouw assortiment een stuk beter aan de man te brengen is op zo'n manier. Mensen moeten voelen en zien.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

3
Je moet ook pas gaan adverteren via Google als (a) je webwinkel af is en (b) je SEO op orde is. Volgens mij had je daar nog veel slagen kunnen maken. Anders is het inderdaad water naar de zee dragen: je adverteert dan voor een winkel waar niemand wat wil kopen.

Heb je onderzocht hoeveel procent van de omzet in je branche aan reclame wordt uitgegeven? Dat is in veel branches namelijk al gauw 10 tot 15 procent van de omzet. Wil je een artikel van € 49,95 verkopen, dan zul je dus minimaal ergens tussen € 4 en ruim € 6 aan reclame per sale moeten besteden. In sterk competitieve branches soms zelfs meer...

Dat probleem zal ook niet verdwijnen wanneer je van je webwinkel een bakstenen winkel maakt of een miniwinkel in een ander winkel via een shop-in-shop-concept. Geen reclamebudget, geen aanloop, geen omzet.
StoreCore.io

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

4
Boordevolstijl.nl schreef:
Over op plan twee: We hebben onszelf ingeschreven bij diverse shop in the shop winkels waar we voor aardige tarieven een hele kast of meerdere kasten kunnen huren. In een van deze winkels gaan we per maart al van start. Daar kunnen we veel spullen etaleren en kan mijn vrouw ook actief mee gaan verkopen in deze winkel. De winkel heeft alle faciliteiten inclusief een Pinautomaat en een systeem waarbij de deelnemers via wattsapp er dag op de hoogte worden gehouden van de verkochte producten. Zo kan ik per dag de producten die verkocht zijn bijhouden in de webwinkel.
Ik ben nu eigenlijk wel nieuwschierig bij welke shops dat is. Linkje?

Overigens wil ik ook wel een google adwords geld-weggooi verhaal delen. Was nieuw en begon met de eerste campange gewoon even kijken hoe het werkte.

Begin met zoekwoorden:

Kattenbeelden
Kattenbeeld

OK bijna geen kliks. Even uitbreiden

Katten Beelden
Kat Beeld
Kitten beeld
Kitten beeldje

Iets beter. Nog even uitbreiden

Poezenbeelden
Poezenbeeldje
Poezen beeld
Beeldje poes

*wham weg 75 euro advertentie tegoed!*

Denk er even over na wat voor bezoek ik direct kreeg. Ja achteraf denk je Duh! :D
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

5
Ik zou het nog niet opgeven. Het leven van een webwinkelier bestaat uit meer dan alleen Adwords en Admarkt. Deze twee kanalen zijn inderdaad heel moeilijk rendabel te maken, en velen branden hier dan ook onnodig de hele winst aan op. Ik zou adviseren meer te richten op SEO. Dat kost vooral tijd en geen geld (echter is tijd natuurlijk ook geld :wink: ), en is daardoor wellicht toch nog een optie om verder te kunnen. Je zit wel in een lastige branche, maar dat hoeft niet altijd een probleem te zijn!

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

7
Wat bij jou misschien een beetje een probleem is, is dat je wel in je assortiment een duidelijke doelgroep voor ogen hebt, maar niet in je communicatie. Ik ben zelf een twintiger, en mijn vriendinnen zijn eveneens van mijn leeftijd, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat ze snel iets bij jouw webwinkel zouden kopen. Tegelijkertijd zouden zij misschien wel op jouw website uitkomen wanneer zij bijvoorbeeld op zoek zijn naar een armband oid. Omdat de naam ´Boordevol Stijl´ en de zin ´De gezelligste webshop voor de vrouw van nu´ geen hele duidelijke doelgroep suggereert.

Als ik jou was zou ik mij gaan focussen op een doelgroep: bijvoorbeeld senioren. Wanneer je dit ook in je AdWords advertentie zet, bijvoorbeeld ´Koop product X bij Boordevol Stijl, de webwinkel voor de moderne senior´. Dan scheelt je dit ook kliks van twintigers, dertiger en wellicht veertigers die waarschijnlijk toch niets zouden kopen.

Je zou dit nog verder uit kunnen bouwen in je eigen regio. Kwam jij niet uit Tilburg? Ik ben zelf opgegroeid in Tilburg, en mijn ouders wonen er nog steeds. Wellicht kan je proberen om wat meer binding te krijgen met de plaatselijke senioren. Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen: mijn ouders krijgen om de zoveel maanden een gratis seniorentijdschrift. Ik geloof dat dit door Thebe wordt geregeld. Misschien is het een idee om hierin een soort van column te hebben, waarin je bijvoorbeeld senioren van stijladvies voorziet oid? Natuurlijk bomvol verwijzingen naar boordevolstijl :)

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

8
Da's een hele goeie opmerking! Wij verkopen voornamelijk aan de doelgroep 45+ vrouwen. Bovendien zijn de duurste artikelen tot nu toe fysiek verkocht aan 60+ en 65+ dames. Deze vrouwen kopen niet zo vaak online maar kijken wel online.

Ik heb het er met mijn vrouw over gehad om artikelen te gaan verkopen voor een jongere doelgroep die veel ruimer vertegenwoordigd is op het internet. Maar helaas hebben wij daar geen affiniteit mee. Ik ben 49 en mijn vrouw is 48 jaar. Wij kunnen ons qua leeftijd het beste richten op producten die wij zelf mooi vinden en waar wij achter staan.

Mijn webwinkel zal de komende maanden en jaren een prima functie krijgen als etalage of catalogus. Want de oudere 45+ dames kijken wel op het internet maar kopen het liefst producten die ze in het echt kunnen zien en voelen. Zoals Henk ook al eerder aangaf in de eerste reactie.

Zojuist een berichtje gekregen van een nieuw te openen 2e shop in the shop winkel waar we mogen beginnen, en waar mijn vrouw ook weer welkom is om een dagdeel actief te zijn in het verkoopteam. Alle details krijgen we nog. Ook hier hebben we erg zin in. We willen binnen een paar maanden onze producten verkopen in 4 tot maximaal 5 verkoopadressen.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

9
Boordevolstijl.nl schreef:Wij kunnen ons qua leeftijd het beste richten op producten die wij zelf mooi vinden en waar wij achter staan.

Dat is geen goede gedachte. Je moet producten verkopen die je klanten willen, niet wat je zelf mooi vindt. Je kunt dingen heel lelijk vinden, maar als 2% van je bezoekers ze wel mooi vindt...

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

10
Voor het "verhouding zoek" uit de topictitel geldt ongeveer hetzelfde.

Hoe lag die verhouding dan?

Als je niet weet wat gebruikelijke verhoudingen zijn, kunnen ze niet zoek zijn. Dan kun jij ze misschien niet vinden, maar dat is een probleem van geheel andere orde.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

11
Boordevolstijl.nl schreef:Da's een hele goeie opmerking! Wij verkopen voornamelijk aan de doelgroep 45+ vrouwen. Bovendien zijn de duurste artikelen tot nu toe fysiek verkocht aan 60+ en 65+ dames. Deze vrouwen kopen niet zo vaak online maar kijken wel online.

Ik heb het er met mijn vrouw over gehad om artikelen te gaan verkopen voor een jongere doelgroep die veel ruimer vertegenwoordigd is op het internet. Maar helaas hebben wij daar geen affiniteit mee. Ik ben 49 en mijn vrouw is 48 jaar. Wij kunnen ons qua leeftijd het beste richten op producten die wij zelf mooi vinden en waar wij achter staan.

Mijn webwinkel zal de komende maanden en jaren een prima functie krijgen als etalage of catalogus. Want de oudere 45+ dames kijken wel op het internet maar kopen het liefst producten die ze in het echt kunnen zien en voelen. Zoals Henk ook al eerder aangaf in de eerste reactie.

Zojuist een berichtje gekregen van een nieuw te openen 2e shop in the shop winkel waar we mogen beginnen, en waar mijn vrouw ook weer welkom is om een dagdeel actief te zijn in het verkoopteam. Alle details krijgen we nog. Ook hier hebben we erg zin in. We willen binnen een paar maanden onze producten verkopen in 4 tot maximaal 5 verkoopadressen.
Als je weet dat dit je doelgroep is, dan moet je er meer op gaan richten. Ik vind veel teksten op je website bijvoorbeeld vrij klein (10px?), op mijn laptop oogt het zelfs héél erg klein. Ik kan mij goed voorstellen dat veel ouderen daar moeite mee hebben. Hoe werkt je website op bijvoorbeeld een iPad? Veel senioren gebruiken een tablet in plaats van een pc of laptop. Begrijpen ze hoe ze moeten bestellen? Etc.

Dit zie ik bijvoorbeeld: http://oi58.tinypic.com/i299bn.jpg

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

12
Da's een bruikbare tip. Ik zit bijna altijd achter een monitor van minimaal 19 inch terwijl de kleinere laptops en pad's steeds vaker gebruikt worden. Ik pas het letter corps direct aan en ga deze week mijn layout wat restylen. Ik heb ook met shoppagina contact gehad over nieuwe templates die nu nog niet actief zijn maar er aan zitten te komen. Dan kan ik ook weer eens een ander template gebruiken.

Wat ook een goeie tip is dat mijn vrouw niet te veel naar haar smaak moet inkopen. Dat doet ze tot nu toe iedere keer. Ik had het er daarstraks nog over met haar. Ik gaf aan dat we onszelf niet te veel op het oudere publiek moeten richten omdat er veel meer jongere mensen rondneuzen op het internet dan 50 plussers. Bovendien kopen jongere mensen gemakkelijker online. Ik ga haar de komende tijd eens rustig om proberen te praten. Een deel van ons assortiment modeaccessoires kan best op een 20 jaar jonger publiek worden gericht dan nu het geval is. Want in die shop in the shop winkels waar we onszelf gaan promoten en producten gaan verkopen komt deels ook een jong publiek.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

14
Boordevolstijl.nl schreef:Wat ook een goeie tip is dat mijn vrouw niet te veel naar haar smaak moet inkopen. Dat doet ze tot nu toe iedere keer. Ik had het er daarstraks nog over met haar. […]
“Verhouding zoek” als treffend topic-titel, maar dan anders.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

15
Ward schreef:
Boordevolstijl.nl schreef:Wat ook een goeie tip is dat mijn vrouw niet te veel naar haar smaak moet inkopen. Dat doet ze tot nu toe iedere keer. Ik had het er daarstraks nog over met haar. […]
“Verhouding zoek” als treffend topic-titel, maar dan anders.
Just smiling :)

Heb je wel eens gewoon gevraagd wat mensen van je shop vinden; bel je ze op of tijdens de situatie dat je zelf eens wat aflever?

Zoek de feedback, zitten mensen te wachten op wat je lever?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

19
Internet marketing is echt een vakgebied waar je ervaring in moet opbouwen. Vliegt je Adwords budget eruit, dan is het de vraag of je voldoende adwords kennis hebt om een campagne goed vorm te geven. Er zijn dan 2 opties. Of leergeld betalen en langzaam je kennis verbreden of iemand inhuren. Helaas hebben veel startende webwinkels geen budget voor beide. Dat is naar mijn idee de reden dat veel webwinkels geen succes worden.

Is dat erg, nee, maar schrijf niet direct je webwinkel af. Probeer je kennis langzaam te vergroten op Adwords gebied en internet marketing gebied en leer zo langzaam de kneepjes van het vak. Wil je dat niet, dan is een offline winkel ook een mooi alternatief.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

20
Gelukkig heb ik nog steeds een budget voor promotie en ga dat budget de komende maanden besteden aan fysieke presentaties in een paar verschillende winkels en een paar evenementen. Door fysiek te verkopen (wat we nu al een paar maanden wel met succes doen) krijgen we een steeds beter beeld van onze beoogde doelgroep en kunnen we steeds beter gericht gaan inkopen. Onze webwinkel wordt dan uiteindelijk een soort van online catalogus waar klanten artikelen kunnen bekijken die ze op dat moment niet in de diverse presentaties zien in de shop in the shop winkels. Klanten kunnen ons vervolgens bellen, e-mailen, sms'sen of een watsapp bericht sturen welk artikel ze in welke winkel willen bekijken. Mijn vrouw zorgt er dan voor dat dit artikel zo snel mogelijk vrijblijvend te bekijken is in de betreffende shop in the shop winkel. Zodra we in deze shop in the shop winkels actief zijn maak ik een aparte pagina op mijn webwinkel aan waar ik dit aan de webwinkelbezoekers uitleg. In maart starten we in de eerste winkel en we zijn in onderhandeling met een tweede winkel. Voor twee andere shop in the shop winkels staan we op de wachtlijst.

Mijn webwinkel zal straks een totaal andere functie krijgen die waarschijnlijk veel beter bij mijn vrouw en mij past en vermoedelijk ook veel beter bij de door ons beoogde doelgroep. En als er dan af en toe iemand online iets besteld is dat altijd mooi meegenomen.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

21
Boordevolstijl.nl schreef:Mijn webwinkel zal straks een totaal andere functie krijgen die waarschijnlijk veel beter bij mijn vrouw en mij past en vermoedelijk ook veel beter bij de door ons beoogde doelgroep. En als er dan af en toe iemand online iets besteld is dat altijd mooi meegenomen.
Lees dit topic eens heel goed terug. Liefst twee keer?!

Het gaat eigenlijk nooit over:

• wat onze klanten van ons verwachten

Het is altijd omgekeerd:

• wat wij voor onze klanten zouden kunnen betekenen

Hoewel dat goed bedoeld lijkt, is het een ik-argumentatie en een wij-argumentatie. Je mist zelf-reflectie en invoelingsvermogen. Het ligt altijd aan anderen. Of het ligt aan de markt.

Vandaar dat je dus dit type probleem krijgt: mijn vrouw koopt het liefst in wat ze zelf leuk vindt.

Denk je dat je krijgt opgelost bij shop-in-shop? Ik denk van niet. Het is een structureel probleem.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

22
Ik ben blij dat ieder ander het allemaal wel goed kan en dat ik de enige ben zonder succes als webwinkelier. Met onze doelgroep en ons assortiment is overigens niks mis. Dat is de doelgroep dames van tussen de 40 en de 60 jaar die je vaak ziet shoppen in leuke boutiques, woonwinkels, bloemenzaken etc etc. Deze dames kopen dit soort artikelen minder vaak online waardoor mijn idee om van onze webwinkel een soort van online etalage te maken nog helemaal niet zo slecht is.

Daarnaast kopen steeds meer consumenten hun spullen verder weg en niet in Nederland. Hoe goedkoper hoe beter denken ze. En omdat je als webwinkelier toch geen persoonlijk contact hebt met je klanten kan het ze ook geen bal schelen waar ze het kopen. Ik hoor om me heen dat steeds meer mensen kopen bij Mini in the box, light in the box en diverse USA webwinkels die vervolgens de spullen ook gewoon uit China naar hier verzenden.

Wij willen steeds meer contact krijgen met onze klanten en gaan spelenderwijs met ons shop in the shop avontuur en de deelname aan evenementen kijken of een eigen winkel binnen onze mogelijkheden ligt.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

23
Misschien heb ik het wel verkeerd... maar ik denk dat jij op dit moment teveel kijkt naar wat anderen doen en niet uitgaat van je eigen kracht. Jij bent ondernemer, natuurlijk wil je verkopen, maar je moet ook je klanten 'overhalen' om iets in jou shop te kopen. Waarom zou jou doelgroep iets bij jou kopen in plaats van een winkel in een stad? Wat anderen ook al gezegd hebt, ik denk dat je teveel van jullie eigen smaak/denkwijze uitgaat, en misschien helemaal geen idee hebt wat je klant wilt, en wat je klant doet voordat ze overgaan op een aankoop. Mijn gevoel is dat je niet kritisch/objectief naar je eigen product aankijkt op dit moment. Misschien te emotioneel?

Verkopen via het internet gaan niet over één nacht ijs, ook niet over één maand, en soms niet over twee jaar.

Mijn eigen doelgroep is wat jonger maar ook breder. Maar ik heb ook zeker dames van 40+ (zelfs richting 60) die al bij mijn shop hebben gekocht, en ook fysiek bij mij op markten. Ik denk dat je je vergist dat dames tussen de 40 en 60 vooral veel offline doen. Ik zie zoveel van deze doelgroep op facebook omsjouwen. Misschien richt je je wel op de verkeerde kanalen?

Het inrichten van je webshop als online etalage is leuk, maar dat is een webshop toch eigenlijk? En je iets aantrekken van goedkope shops in het buitenland moet je al helemaal niet doen.

Je mist volgens mij focus, en misschien... hard gezegd... doorzettingsvermogen. Ga achter je product staan, ga uit van je eigen kracht, en onderzoek nu eens echt waar je doelgroep zit voordat je gaat adverteren. Wat wil jou doelgroep, ga naar je doelgroep toe en vraag het ze! En kijk kritisch naar je webshop, wat zijn de verbeterpunten, en ga dat dan ook daadwerkelijk verbeteren. De enen maand dit doen, en dan de andere maand ineens wat anders gaan doen werkt al helemaal niet. En ik denk dat je op dit moment in een neerwaartse spiraal zit. Ik ben sinds September gestart, en ja eerlijk gezegd, het is soms moeilijk, de ene week is de andere niet. Maar het komt je nu eenmaal niet aanwaaien, en in een webshop gaat veel tijd in zitten (en geld). Dit heb ik zelf ook mild onderschat ;). Ik wens je veel wijsheid toe de komende tijd om te bepalen wat je wilt doen met je webshop. Maar mijn advies, blijf het nog wat langer proberen, zoek je focus en blijf bouwen aan wat je al hebt, en niet uitbreiden.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

24
Je hebt gelijk. Een focus houden is de basis van goed ondernemerschap. Ik moet meer geduld hebben en niet van het een op het ander springen. Ik zal eens kijken of ik wat geduld kan kweken.

Ik ben overigens blij dat er zo veel positieve webwinkeliers zijn die tevreden zijn met slechts een paar bestellingen per week. Ik ging er van uit dat mijn vrouw en ik nu al deze hele avond bezig zouden zijn met het inpakken van bestellingen.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

25
Ik wil helemaal niet zeggen dat je het verkeerd doet. Ook niet dat je de verkeerde spullen hebt, wel zit je in een branche met veel competitie en veel kleine winkeliers die tevreden zijn met een lage marge.

Om aan te geven dat je adwords niet te snel moet afschrijven het volgende. Wanneer je in adwords een advertentie hebt die 100 keer wordt bekeken en men klikt 1 keer, dan heb je een CTR van 1%. Stel je betaald nu 0,40 voor die klik. Zorg je ervoor dat men 2 keer klikt per 100 views, dan hoef je voor die klik nog maar 0,20 cent te betalen. Je krijgt dan dus het dubbele aantal bezoekers voor hetzelfde geldt.

Dit is erg kort door de bocht, maar dit is wel de manier waarop het werkt. Erg veel factoren zijn van toepassing. Welke advertenties gebruik je voor welke zoekwoorden. Welke zoekwoorden gebruik je. Op welke pagina's laat je de kliks uitkomen. Hoeveel competitie is er op een zoekwoord. De hoofdregel daarbij is, maak de advertentie en de landingspagina zo relevant mogelijk voor het gekozen zoekwoord. In de ideale situatie schrijf je dan ook voor elk zoekwoord een eigen advertentie (of 2!) en laat je deze uitkomen op een eigen landingspagina afgestemd op het zoekwoord. In de realistische wereld neem je daarin echter keuzes en bundel je relevante zoektermen.

Tevens duurt het in Adwords echt een tijd voordat je kliks stabiel zijn. Weer kort door de bocht zul je in het begin meer moeten betalen voor hetzelfde woord en zal nadat je langer klant bent en meer adverteert in adwords de kosten per klik afnemen. Kortom, weer een lange adem.

Kan hierna Adwords nog niet uit? Dan is of de inkoop van jouw product te hoog (concurrent heeft betere marge) of jouw concurrent kan goedkoper adverteren (lagere klikprijs) of iedereen die in jouw branche adverteert maakt verlies op adwords. Dat laatste houdt met niet lang vol, dus waarschijnlijk is dan 1 van de eerste 2 aan de hand. Natuurlijk kun je dat niet altijd zelf sturen, maar haak niet direct af na het proberen van een €75,- adwords coupon. Een goede adwords campagne kost tijd en geld, maar rendeert op de lange termijn. Ook andere manieren van adverteren zoals SEO zijn niet gratis...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

27
Boordevolstijl.nl schreef:Ik zal later dit jaar vast wel weer gaan adverteren per klik. Als in maart de zon weer gaat schijnen en het voorjaar zijn intrede doet wil ik in een weekend weer een paar nieuwe klik advertenties plaatsen.
Het "probleem" daarvan is dat het optimaliseren van adwords de nodige tijd kost. Je kunt vooraf nooit helemaal inschatten wat de beste instellingen zijn. Bij ons duurde dat optimaliseren zo'n 2 maanden. We passen nog dagelijks dingen aan, maar hadden pas na 2 maanden een goed resultaat uit de advertenties (lees: een keer zoveel kliks voor hetzelfde geld). In een weekendje gaat dat niet lukken vrees ik.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

28
henk-k schreef:
Boordevolstijl.nl schreef:Ik zal later dit jaar vast wel weer gaan adverteren per klik. Als in maart de zon weer gaat schijnen en het voorjaar zijn intrede doet wil ik in een weekend weer een paar nieuwe klik advertenties plaatsen.
Het "probleem" daarvan is dat het optimaliseren van adwords de nodige tijd kost. Je kunt vooraf nooit helemaal inschatten wat de beste instellingen zijn. Bij ons duurde dat optimaliseren zo'n 2 maanden. We passen nog dagelijks dingen aan, maar hadden pas na 2 maanden een goed resultaat uit de advertenties (lees: een keer zoveel kliks voor hetzelfde geld). In een weekendje gaat dat niet lukken vrees ik.
Ik heb al twee keer gevraagd om de topictitel “Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet” nu eens wat concreter te maken. En ook twee keer geen antwoord gehad op wat de kosten, omzet of zelfs maar de verhouding was. Als “verhoudingen zoek” zijn, wil je toch wel weten hoe krom het ongeveer ligt.

Het was dan misschien inderdaad slechts spelen met het gratis advertentietegoed van € 75. Dat is leuk om eens te proeven aan AdWords. Meer niet, maar voor de topicstarter is het kennelijk op een veel groter drama uitgelopen.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

29
Ik vindt het niet nodig om op een openbaar forum exacte bedragen te noemen van de kosten die ik heb gemaakt en de inkomsten die ik heb gehad van mijn online verkopen. Ik wil wel aangeven dat ik inmiddels enkele honderden euro's kwijt ben aan Adwords en Admarkt bij elkaar. Daar stonden een paar transacties tegenover. Zeg maar 20% van de totale onkosten van deze Adwords en Admarkt advertenties bij elkaar.

Ik begrijp dat investeren er in het begin bij hoort. Ik snap ook best dat een budget voor online reclame noodzakelijk is voor een webwinkel. Toch had ik dit geld liever uitgegeven aan huur voor ruimte in shop in shop winkels, nieuwe voorraad die we nu ook nodig hebben voor aankomende markten, evenementen en shop in the shopwinkels. Daarnaast wil ik het assortiment op mijn webwinkel de komende maanden graag uitbreiden met veel leuke nieuwe artikelen.

Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

30
Thx. Dan is dat ook weer opgeklaard.

Je schreef eerder dat je doelgroep nauwelijks online koopt. Wel offline. Dan verklaart dat misschien voor een belangrijk deel waarom je advertentiebudget in rook opging: je kunt online adverteren wat je wilt, maar er wordt niet online gekocht.

Duur leergeld, maar wel weer wat bijgeleerd. Je weet het niet als je het niet probeert.
StoreCore.io