Re: Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet.

32
PaulG schreef:Ik denk dat hier ook geld dat er gereageerd is op wat Google en admarkt vertelt.
Die zeggen "bied zoveel eurocent voor een eerste plaats" en dat doen ze dan ook. En als je die instelling hebt, dan betaal je altijd veel te veel.
Plus dat Marktplaats-publiek sowieso niet onder de doelgroep valt: er wordt gevist in de verkeerde vijver.

Maar goed, ik denk dat de topicstarter sowieso geen reëel beeld van zijn doelgroep heeft. Daarom neemt het steeds verkeerde beslissingen.

33
Wie weet dan wel welke doelgroep via welke kanalen online en dus bereikbaar is voor reclame? Ik zou echt niet weten of er bijvoorbeeld een ander publiek op Speurders zit vergeleken met Marktplaats. Iedereen kijkt toch wel eens op deze websites? Er worden bovendien heel veel nieuwe artikelen verkocht in allerlei branches. Ik vindt dus niet dat wij een verkeerde beslissing hebben genomen door de adverteren op Marktplaats. Ik vindt alleen wel dat ik nogal veel moet investeren in Admarkt advertenties om tot een paar conversies te komen.

Vandaar mijn topic titel: "Verhouding zoek online advertentiekosten en omzet."

En wat onze doelgroep betreft: Waarom denk jij dat wij onze doelgroep niet kennen? Wij hebben al heel veel artikelen verkocht in 2013 en nu in 2014 ook al weer. Wij hebben tot nu toe al veel positieve reacties gehad van mensen die onze marktkramen hebben bezocht en van mensen die onze presentatie/etalage hebben gezien in de kapsalon van mijn zus. En ook de shop in the shop winkel waar we in maart gaan beginnen met een veel grotere uitstalling zullen wij goede reacties krijgen. In die winkel komen namelijk veel oudere dames van middelbare leeftijd. Mijn vrouw staat daar vanaf maart een of twee dagdelen in die winkel. Tijdens deze tijden in de winkel kan ze onze doelgroep nog beter leren kennen door met deze dames te praten en er gezellig een kopje thee mee te drinken. Vervolgens kunnen wij ons assortiment in die shop in the shop winkel steeds beter af gaan stemmen op deze doelgroep.

Maar ik zal heel eerlijk zijn Ward. Het online verkopen en adverteren is gewoon niet helemaal mijn ding. Ik weet bijvoorbeeld helemaal niet wie de mensen zijn die tot nu toe online bij me gekocht hebben. Ik kan deze klanten toch niet allemaal gaan vragen wat voor mensen het zijn, wat hun leeftijd is en van welke spulletjes ze houden? Dan zou ik per klant een enquete moeten sturen waardoor ik veel klanten weg zou jagen. Ik heb namelijk de pest aan enquetes en doe er nooit aan mee.

34
Je doelgroep goed in kaart brengen is ook niet eenvoudig.
Hoe winkelen ze; welke prijs/kwaliteit is belangrijk; welke websites bezoeken ze; leeftijd; geslacht, enz enz.

Enkele dagen terug nog een interessant gesprek hierover gehad met een landwinkel. Heeft prachtige produkten met toegevoegde waarde en weet niet meer (online..) te vertellen dan hoeveelheden, kleur en afmeting ..
Diegene die net dat beetje meer willen besteden voor voedsel willen ook juist meer hierover weten; doe dat dan ook.

Tot zover een parallel, succes :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!