verzenden met korting

1
Hallo, ik wil in mijn Magento shop bij verzending iets maken dat als een klant zelf zijn bestelling afhaalt 10% korting krijgt. Wie weet of dit kan en zo ja hoe?

Re: verzenden met korting

2
Je kan een winkelwagen prijsregel aanmaken met als voorwaarde de verzendmethode die klanten moeten kiezen voor afhalen, en daar een korting van 10% aan verbinden.

Re: verzenden met korting

3
Rudy schreef:Je kan een winkelwagen prijsregel aanmaken met als voorwaarde de verzendmethode die klanten moeten kiezen voor afhalen, en daar een korting van 10% aan verbinden.
Kun je ook uitleggen hoe je dit doet?
In ben heel erg onbekend met Magento.
Al heb ik hem aardig ingericht denk ik, kijk maar eens op http://www.hameetemanwonen.nl
Maar zoals je zult zien bij b.v. http://www.hameetemanwonen.nl/virginia-pine-377 vind ik het niet profesioneel om de korting zo tegeven.

Re: verzenden met korting

4
1. Ga naar Admin -> Promoties -> Winkelwagen promoties
2. Maak een nieuwe regel aan en geef deze een naam
3. Stel in dat er geen specifieke kortingscode gebruikt moet worden, en laat het veld voor aantal keer te gebruiken en de datum velden leeg.
4. Op tabblad Voorwaarden klik je op het plusje, en kies je voor Verzendwijze, en selecteert vervolgens de methode die in de shop gebruikt wordt voor afhalen.
5. Op tabblad Acties vul je bij kortingsgrootte 10 in voor 10% korting. De overige instellingen staan standaard goed.

Als je deze regel opslaat zal je zien dat de klant altijd 10% korting krijgt zodra afhalen is geselecteerd.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: verzenden met korting

5
Rudy schreef:1. Ga naar Admin -> Promoties -> Winkelwagen promoties
2. Maak een nieuwe regel aan en geef deze een naam
3. Stel in dat er geen specifieke kortingscode gebruikt moet worden, en laat het veld voor aantal keer te gebruiken en de datum velden leeg.
4. Op tabblad Voorwaarden klik je op het plusje, en kies je voor Verzendwijze, en selecteert vervolgens de methode die in de shop gebruikt wordt voor afhalen.
5. Op tabblad Acties vul je bij kortingsgrootte 10 in voor 10% korting. De overige instellingen staan standaard goed.

Als je deze regel opslaat zal je zien dat de klant altijd 10% korting krijgt zodra afhalen is geselecteerd.

Ik heb dit gedaan maar helaas. Moet ik bij eigen opties bij het artikel nog wat aanmaken? Of bij verzendmethodes?

Re: verzenden met korting

6
Ik heb het voor de zekerheid zelf even getest, maar als je de instructies precies volgt moet het werken. Waarschijnlijk heb je niet de juiste methode geselecteerd, of niet de juiste klantengroep bij het eerste tabblad.

Re: verzenden met korting

7
Rudy schreef:Ik heb het voor de zekerheid zelf even getest, maar als je de instructies precies volgt moet het werken. Waarschijnlijk heb je niet de juiste methode geselecteerd, of niet de juiste klantengroep bij het eerste tabblad.
Maar waar moet de klant dan ophalen selecteren?

Re: verzenden met korting

8
Bij je onestepcheckout zie ik een optie staan voor afhalen. Daar moet je de regel aan verbinden.

Ik zie nu ook dat je de verzendkosten op een wat afwijkende manier berekend. Dat zou je pas in de checkout moeten berekenen voor de hele order, en niet per product. Nu betaal je bij jou in geval van een bestelling met twee producten ook twee keer verzendkosten. Lijkt mij niet de bedoeling toch?

Re: verzenden met korting

9
Rudy schreef:Bij je onestepcheckout zie ik een optie staan voor afhalen. Daar moet je de regel aan verbinden.

Ik zie nu ook dat je de verzendkosten op een wat afwijkende manier berekend. Dat zou je pas in de checkout moeten berekenen voor de hele order, en niet per product. Nu betaal je bij jou in geval van een bestelling met twee producten ook twee keer verzendkosten. Lijkt mij niet de bedoeling toch?

Nee dit is zeker de bedoeling niet, maar ik wist even geen andere optie.
En de Magento is helemaal Nederlands behalve onestepcheckout.
En helaas is mijn Engels niet zo best.
Dus wil je omschrijven hoe dit moet?

Re: verzenden met korting

10
Ko Hameeteman schreef:
Rudy schreef:Bij je onestepcheckout zie ik een optie staan voor afhalen. Daar moet je de regel aan verbinden.

Ik zie nu ook dat je de verzendkosten op een wat afwijkende manier berekend. Dat zou je pas in de checkout moeten berekenen voor de hele order, en niet per product. Nu betaal je bij jou in geval van een bestelling met twee producten ook twee keer verzendkosten. Lijkt mij niet de bedoeling toch?

Nee dit is zeker de bedoeling niet, maar ik wist even geen andere optie.
En de Magento is helemaal Nederlands behalve onestepcheckout.
En helaas is mijn Engels niet zo best.
Dus wil je omschrijven hoe dit moet?
En dit schrijft de man die onze site heeft gemaakt toen ik hem heb gevraagd dit voor mij in te stellen:

Je kan dit ook actief zetten bij de onepagecheckout maar dan moet je hem nog steeds invullen.
Dat er gelijk een korting staat, is niet automatisch