Een kleine 3 a 4 weken geleden is mijn eerste webshop de lucht in gegaan en zelfs de eerste klant is al binnen! Destijds ben ik al goed geholpen door jullie, maar nu zit ik met een nieuw probleem. Na zelf een paar dagen te hebben gezocht, vraag ik het toch maar hier. Hopelijk kunnen jullie me nogmaals helpen

Toelichting:
Wij verkopen bouwmaterialen in een klein gebied. +/- 50 dorpen/steden. Het lijkt mij het beste voor elke stad / dorp een aparte landingspage te maken. Of zoiets als Bouwmaterialen regio Apeldoorn - Deventer. (dan heb ik toch beide plaats namen in de titel en hoef ik maar één pagina te maken. Ik hoef dus niet gevonden te worden door heel Nederland, maar alleen in de steden/dorpen waar ik lever.
Vraag
Nu heb ik 2 dingen geprobeerd:
- Homepage kopiëren, naam veranderen naar Bouwmaterialen regio Apeldoorn - Deventer
Dus precies dezelfde inhoud als de homepage, alleen dan de titel veranderen naar een van de regio's waar ik lever.
- Aparte landingspage maken met wat informatie over mijn site en de stad waar het over gaat.
Nieuwe inhoud, specifiek voor bijv. Deventer.
Ik ben begonnen met manier één, nu staan de pagina's op manier 2 ongeveer een week op internet.
Naar mijn inzien krijg ik op den duur problemen met het soort "spammen" wat ik doe op manier één. Vandaar dat ik deze pagina's heb verwijderd. Nu staan de pagina's die ik heb gemaakt dmv. manier 2 al een tijdje op internet. Het probleem dat ik nu zie is dat de pagina's die ik op manier 2 gemaakt heb helemaal niet of niet hoog in google voorkomen, terwijl de pagina's die ik met manier één heb gemaakt nog steeds erg hoog in google staan. (terwijl ik ze al verwijderd heb). Dan doe ik toch echt iets fout, maar wat?!
Wat is jullie advies? Nogmaals, ik hoef alleen bij de dorpen en steden waar ik lever hoog in de resultaten te komen.
Dit zijn er ongeveer 50.
N.B. Het liefst zou ik alles zelf doen aan mijn webshop, zodat ik dit in de toekomst ook kan, maar aangezien ik merk dat het heel erg lastig is zit ik er al over te twijfelen de SEO uit handen te geven. Ik geloof in mijn webshop en denk dat ik de afzet behoorlijk kan vergroten, wat het uiteindelijke doel is. De SEO aan een bedrijf toelaten kost alleen heel erg veel geld wat ik eigenlijk niet van plan was te investeren en daarbij leer ik hier ook niets van. Het zou heel erg fijn zijn als iemand mij persoonlijk (op skype of iets dergelijks) zou kunnen helpen met wat specifieke SEO dingen, zodat ik er van kan leren. Hier kan ik natuurlijk wat voor terug geven. Mocht je hier wat voor voelen zeg het aub!