Dag allen!
Ik ben bezig een nieuw retailconcept op te starten genaamd UnHidden, waarbij webwinkels een gedeelte van de winkel kunnen huren om zo ook verkopen te doen vanuit een stenen winkel. Hierbij hoop ik tegemoet te komen aan de behoefte van webwinkeliers om hun product ook 'live' te kunnen laten zien en te laten aanraken.
Voordat dit allemaal zo ver is, en ik ook echt kan starten, is het voor mij wel handig dat ik weet wat de behoeften en voorwaarden van webwinkeliers zijn om hieraan mee te doen. Zouden jullie mij hiermee willen helpen door deze enquête in te vullen? http://unhidden.nl/enquete-voor-webwinkeliers/ Jullie zouden mij een grote dienst bewijzen.
Alvast bedankt!
met vriendelijke groet,
Amelieke
Re: Enquête over behoeften bij verkoop vanuit stenen winkel
2In hoeverre verschilt dit concept van de shop-in-shop en "plankenwinkels"?
Re: Enquête over behoeften bij verkoop vanuit stenen winkel
3Dag Henk, dank voor je reactie. Het verschil met een 'plankenwinkel', is dat je geen schapt huurt en dit volzet met je producten, maar dat je een vast bedrag betaalt, maar dat je als het ware samen met andere winkeliers de winkel huurt. De winkelinrichting wordt zo flexibel en hybride mogelijk, waardoor de winkel zich ook leent voor andere gelegenheden zoals workshops, kleine lezingen en dergelijke.henk-k schreef:In hoeverre verschilt dit concept van de shop-in-shop en "plankenwinkels"?
Daarnaast worden de producten verkocht door een winkelmedewerker met verstand van zaken, en zal er ook in de winkel een directe koppeling gemaakt worden met de website van de betreffende webshop, bijvoorbeeld middels QR codes en later hopelijk ook touchscreens. Zo kan de klant het product ook meteen online bestellen, indien het niet meer voorradig is in de winkel.
Wat ik wil, is dus een combinatie maken van het nieuwe winkelen, en de ouderwetse, 'gezellige' binnenstadbeleving. Ik hoop dat ik zo duidelijk ben, en als dat niet zo is, moet je me maar nog veel meer vragen stellen

Re: Enquête over behoeften bij verkoop vanuit stenen winkel
4Mijn ervaring met QR codes is niet zo goed. Veel mensen snappen het niet, hebben de app niet of hebben in een winkelpand geen verbinding.
Hierdoor een erg lage respons.
Een foldertje of visitekaartje doet het nog steeds erg goed zodat de consument thuis op zijn laptop of tablet nog een rustig kan gaan kijken.
Hierdoor een erg lage respons.
Een foldertje of visitekaartje doet het nog steeds erg goed zodat de consument thuis op zijn laptop of tablet nog een rustig kan gaan kijken.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Enquête over behoeften bij verkoop vanuit stenen winkel
5Bedankt voor je feedback Bekertje. Wat jij zegt over QR-codes begrijp ik heel goed. Ik ben ook nog aan het onderzoeken hoe het beste de directe interactie met de webshop gemaakt kan worden, zonder dat ik meteen grote investeringen moet doen voor b.v. touchscreens.
Folders en visitekaartjes komen er uiteraard sowieso bij te liggen
Folders en visitekaartjes komen er uiteraard sowieso bij te liggen

Re: Enquête over behoeften bij verkoop vanuit stenen winkel
6Je zou die investering over kunnen laten aan de webshopeigenaar. Voor de ene zal een visitekaartje voldoen, voor de andere niet. Iemand die woonaccessoires verkoopt zal minder behoefte hebben aan een touchscreen naast zijn producten dan wij (we verkopen elektronica).
Re: Enquête over behoeften bij verkoop vanuit stenen winkel
8Ik kan nog meer respondenten gebruiken voor de enquête, dus webwinkeliers, help mij, en doe mee! http://unhidden.nl/enquete-voor-webwinkeliers/