Ik zit er aan te denken om een nieuwsbrief te beginnen met dit forum. Veel mensen komen in het begin heel vaak maar dan opeens tijdelijk even niet meer. Misschien vergeten ze de website of weten ze het niet wanneer er reacties zijn op hun berichten? Terwijl het soms wel leuk is om als webwinkeliers met elkaar op een informele manier in contact te blijven. Al is het zo afstandelijk en anoniem als op een forum, toch is het misschien leuk om nieuws uit te wisselen?
De nieuwsbrief kan bestaan uit actuele dingen uit het nieuws die voor alle webwinkeliers interessant zijn, de berichten met meeste reacties, nieuwste berichten op het forum, eventuele kalender berichten of meer? Zou je je hiervoor gratis inschrijven?
Nieuwsbrief webwinkelforum
3Net zoals vele andere mensen heb ook ik een gebrek aan tijd. Tijd is kostbaarder dan ooit. Een nieuwsbrief moet dan ook wel hele goede informatie bevatten om te zorgen dat hij wordt gelezen. Ik heb misschien aangevinkt. Nieuwsbrieven komen er bij mij al zowiezo niet meer in mijn privé inbox omdat het teveel tijd kost om mijn inbox op orde te houden, dus als ik me zou inschrijven dan zou dat alleen met een apart e-mailadres zijn waarin alleen nieuwsbrieven binnenkomen. Dus is het zinvol? Misschien voor sommigen.
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5
Ik ontvang direct een e-mail bij een reactie zodra ik mezelf heb geabonneerd op een onderwerp. Wat ik denk is dat veel mensen bij aanmelding vergeten aan te vinken dat ze op de hoogte gehouden willen worden van evt. reacties. Volgens mij moet je dit namelijk vooraf zelf aangeven. Je kan natuurlijk altijd een nieuwsbrief sturen met de laatst geopende onderwerpen of actieve topics. Zo trek je toch de aandacht van alle leden die zich hebben geregistreerd. Er zijn veel opties. Een goede ranking in Google is ook van belang. Als non-actieve leden ooit nog eens naar het keyword "webwinkel" zoeken of een keyword phrase waar "webwinkel" in voorkomt, wil je opvallen, zodat mensen weer terugkomen naar je forum.Webshop_middelgroot schreef:'of weten ze het niet wanneer er reacties zijn op hun berichten'
Dat is inderdaad erg handig!
Als die functie er nog niet is dan zou ik die zeker integreren. Dit forum is best rustig, dus elke dag kijken of er een reactie is wordt soms een beetje omslachtig
[url=http://bit.ly/webwinkelstarten]Webwinkels tegen de allerscherpste tarieven[/url] NB: Ik ben zelf niet werkzaam bij ShopTrader of in welk verband dan ook betrokken bij deze onderneming. Dit betreft enkel een doorverwijzing naar ShopTrader's website.
7
Graag een nieuwsbrief en een RSS feed.
Mijn mailbox houd ik graag schoon maar een RSS feed over dit forum zou welkom zijn.

Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
Re: Nieuwsbrief?
8Nieuwsbrief lijkt me leuk, maar misschien wel met een optie dat je de dag kunt kiezen waarop deze "bezorgd" wordt. ik merk zelf dat ik de meeste mailings op vrijdag lees.
Probeer de nieuwsbrief wel informatief te houden, en maak er geen reclame folder van zoals de nieuwsbrief van Twinkle.
Verder zou ik het eigenlijk vaker moeten zeggen! Tof dat je dit forum doet, we leren er heel veel van. Hartelijk dank daarvoor!
Probeer de nieuwsbrief wel informatief te houden, en maak er geen reclame folder van zoals de nieuwsbrief van Twinkle.
Verder zou ik het eigenlijk vaker moeten zeggen! Tof dat je dit forum doet, we leren er heel veel van. Hartelijk dank daarvoor!
Re: Nieuwsbrief?
9Hoi hoi,
Ik zou me wel inschrijven. Ik vind dit gewoon een heel prettig forum.
Ik kom hier niet iedere week, maar ik blijf toch wel een regelmatige bezoeker.
Mmmm vreemd, dat mensen de site vergeten. Ik vergeet hem niet, want als ik in mijn statistieken kijk, dan zie ik ook altijd bezoekers van deze site
Dus dat is altijd een leuke reminder om weer even langs te wippen.
En inderdaad, ook ik vind het super dat jullie dit forum onderhouden. Er gaat namelijk ongemerkt heel veel tijd in een forum zitten. En door jullie hebben wij de kans, om met andere webwinkeliers in contact te komen en te blijven. Kortom helemaal geweldig!
Ik zou me wel inschrijven. Ik vind dit gewoon een heel prettig forum.
Ik kom hier niet iedere week, maar ik blijf toch wel een regelmatige bezoeker.
Mmmm vreemd, dat mensen de site vergeten. Ik vergeet hem niet, want als ik in mijn statistieken kijk, dan zie ik ook altijd bezoekers van deze site

En inderdaad, ook ik vind het super dat jullie dit forum onderhouden. Er gaat namelijk ongemerkt heel veel tijd in een forum zitten. En door jullie hebben wij de kans, om met andere webwinkeliers in contact te komen en te blijven. Kortom helemaal geweldig!

Re: Nieuwsbrief?
10Ik ben ook een groot voorstander van een nieuwsbrief en nu ik op Twitter zit merk ik dat steeds meer organisaties die normaal een nieuwsbrief verzenden het nu via Twitter doen.
Re: Nieuwsbrief?
11Ik zou me zeker abonneren op een nieuwsbrief, mits die inderdaad echt nieuws brengt. Een algemeen probleem van forums (en zeker niet alleen dit forum) is dat keer op keer vergelijkbare vragen worden beantwoord met vergelijkbare informatie. Daarvoor zijn algemene artikelen, stappenplannen of how-to's een betere oplossing dan een forum.
Praktisch voorbeeld: veranderingen in de wetgeving die ons als webwinkeliers raken, zou ik willen terugvinden in een nieuwsbrief. Graag zelfs, want dat is echt nieuws! Wat volgens de wet al jaren wel of niet mag, is echter meer iets voor een algemeen artikel. Een forum over webwinkels gebruik je niet voor startersvragen waarop je het antwoord ook kunt vinden bij de Kamer van Koophandel of de Belastingdienst, om maar eens een zijstraat te noemen.
Praktisch voorbeeld: veranderingen in de wetgeving die ons als webwinkeliers raken, zou ik willen terugvinden in een nieuwsbrief. Graag zelfs, want dat is echt nieuws! Wat volgens de wet al jaren wel of niet mag, is echter meer iets voor een algemeen artikel. Een forum over webwinkels gebruik je niet voor startersvragen waarop je het antwoord ook kunt vinden bij de Kamer van Koophandel of de Belastingdienst, om maar eens een zijstraat te noemen.
Re: Nieuwsbrief?
12Zou ik me voor aanmelden, wanneer de verzendfrequentie niet te hoog is.
http://www.ikkrijg.nl biedt webshops een platform om de site en producten te promoten.
Re: Nieuwsbrief?
13(en even spammen moet kunnen...)
Ik heb misschien aangegeven.
De frequentie is voor mij inderdaad een struikelblok vaak. Ik zit niet te wachten op een wekelijkste nieuwsbrief, maar ja ik heb dit forum dan al bij favorieten staan.
Informatie erin is dan wel zeker van belang, zodat het ook echt een nieuwswaarde heeft.
Bij een nieuwsbericht kun je dan bijvoorbeeld meteen een onderwerp op het forum openen voor discussie. Zo maak je meteen ook weer een slag naar bezoek op het forum en ruimte voor reactie en creativiteit
Ik heb misschien aangegeven.
De frequentie is voor mij inderdaad een struikelblok vaak. Ik zit niet te wachten op een wekelijkste nieuwsbrief, maar ja ik heb dit forum dan al bij favorieten staan.

Informatie erin is dan wel zeker van belang, zodat het ook echt een nieuwswaarde heeft.
Bij een nieuwsbericht kun je dan bijvoorbeeld meteen een onderwerp op het forum openen voor discussie. Zo maak je meteen ook weer een slag naar bezoek op het forum en ruimte voor reactie en creativiteit

vr. gr. Bart en Ruby
Re: Nieuwsbrief?
14Ik zou me wel inschrijven voor een nieuwsbrief, prettiger nog zou een RSS feed zijn, vind dat toch erg handig want die koppel ik aan mn outlook, en kan ik tussen de bedrijven door kijken wat er allemaal langs komt.
Jurgen Bruin
Kidsdreams Mode baby- en kinderkleding
Kidsdreams Mode baby- en kinderkleding
Re: Nieuwsbrief?
15een keer in de drie maanden zou top zijn
http://www.freshclick.nl || Voor een betaalbare website/shop met een fris uiterlijk
http://www.kunstis.com || Kunst die van je muur afspat
http://www.kunstis.com || Kunst die van je muur afspat
Re: Nieuwsbrief?
17Ik ben vandaag nieuw op deze site en zie dat dit al een redelijk verouderd item is. Maar ik vind het persoonlijk wel een goed idee. Ik zit echt nog in de startende fase en hoop via sites als deze een hoop ervaring van andere te leren en ideeën op te doen. Een nieuwsbrief houd je (mits de juiste inhoud) altijd op de hoogte van leuke topics om te volgen.
Re: Nieuwsbrief?
18Een nieuwsbrief heeft absoluut veel waarde. Alleen je moet wel weten hoe je er mee om gaat. Deze site geeft daar veel informatie over: http://marketingtoren.nl/category/emailmarketing/
Re: Nieuwsbrief?
20Ik heb de RSS feed toegevoegd aan Google Reader, dat werkt ook heel erg goed.
Alleen erg onhandig om een antwoord te kunnen schrijven op die manier
Alleen erg onhandig om een antwoord te kunnen schrijven op die manier

http://foury.nl -- Foury – Mode en Geschenken voor jou
Re: Nieuwsbrief?
21Ik wil me best inschrijven voor de nieuwsbrief, zolang ik niet te vaak mail ontvang en de berichten kort zijn!
Re: Nieuwsbrief?
22Ik ben voor een nieuwsbrief, goed idee!
http://www.brillenkampioen.nl voor brillen met doorzichtige glazen en zonnebrillen.
Re: Nieuwsbrief?
23Wat mij betreft vind ik het wel fijn.
Je hebt niet altijd de tijd om te lezen wat er gaande is, En dat mag best een grote nieuwsbrief zijn, dan heb je wat om te lezen als je niks te doen hebt !
Ik zeg doen.
Je hebt niet altijd de tijd om te lezen wat er gaande is, En dat mag best een grote nieuwsbrief zijn, dan heb je wat om te lezen als je niks te doen hebt !
Ik zeg doen.
Re: Nieuwsbrief?
24Ik ben ook voorstander van een nieuwsbrief. Ik zou me ook gelijk opgeven voor deze te ontvangen.
Re: Nieuwsbrief?
25Lijkt mij een goed idee mits er interessant content in komt natuurlijk:)
Ga voor vrijblijvend optimalisatie advies naar https://www.brandmerck.nl/
Re: Nieuwsbrief?
26Ik weet niet of een nieuwsbrief helpt, bij mij verdwijnen ze meestal in de prullenbak.
Wellicht is een persoonlijke e-mail interessanter. Voor leden die al langer op het forum zitten kun je dan een automatische gegenereerde "interessant voor jou" laten zien. Eventueel zou je dat kunnen combineren met de overige sites uit je netwerk. Dus op basis van je eigen interesses een overzicht met nieuws, blogs en forum berichten welke aansluiten bij je eigen interesse.
Tevens zou je kunnen denken aan een Facebook groep. Veel mensen bezoeken die toch al, dus even doorklikken naar de WebwinkelForum groep is dan een kleine moeite...
Wellicht is een persoonlijke e-mail interessanter. Voor leden die al langer op het forum zitten kun je dan een automatische gegenereerde "interessant voor jou" laten zien. Eventueel zou je dat kunnen combineren met de overige sites uit je netwerk. Dus op basis van je eigen interesses een overzicht met nieuws, blogs en forum berichten welke aansluiten bij je eigen interesse.
Tevens zou je kunnen denken aan een Facebook groep. Veel mensen bezoeken die toch al, dus even doorklikken naar de WebwinkelForum groep is dan een kleine moeite...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Re: Nieuwsbrief?
27lastig dillemma waar wij momenteel ook mee worstelen om een nieuwsbrief in het leven te roepen. Denk dat een van de meest belangrijke elementen is om een persoonlijke landingspage te koppelen aan de nieuwsbrief om de lezers direct correct naar de besproken onderwerpen op je website door te linken.
hoor wel graag meer over ervaringen met toevoegen van een persoonlijke landingspage.
hoor wel graag meer over ervaringen met toevoegen van een persoonlijke landingspage.
Beginnende ondernemer met een winkel met moestuin artikelen
Re: Nieuwsbrief?
29Goed idee. Zo blijven niet actieve bezoekers op de hoogte...
Xela Hosting - Voor betrouwbare webhosting
http://www.xelahosting.nl
http://www.xelahosting.nl