Reageren publiek of geregistreerde?

1
Ik wil vragen om advies. Ik heb naast mijn webshop ook mijn blog ingericht, op dezelfde website (heb veel op internet gelezen, dat het wel handig is om hoger te scoren). Nu zie ik al bezoekers, maar geen reacties. Reageren mogen alleen geregistreerde gebruikers. Registratie is vrij simpel: naam, email adres en wachtwoord.

Misschien het beter publiek i.p.v. geregistreerde zetten? Dan kan iedereen op reageren zonder te registreren. Maar dan, denk ik, kan veel spam ook bij komen.
Graag om advies: hoe is beter?

Veronika

Re: Reageren publiek of geregistreerde?

2
Je kunt het toch tijdelijk proberen? Maak anoniem reageren mogelijk. Levert dat te veel spam op, schakel het dan weer uit.

Meer in het algemeen kun je wel stellen dat reacties van geregistreerde lezers betrouwbaarder overkomen, vooral wanneer andere lezers kunnen zien wie die geregistreerde gebruikers zijn.
StoreCore.io

Re: Reageren publiek of geregistreerde?

3
Meer in het algemeen kun je wel stellen dat reacties van geregistreerde lezers betrouwbaarder overkomen, vooral wanneer andere lezers kunnen zien wie die geregistreerde gebruikers zijn.
Daarom! OK, ik ga tijdelijk zonder registratie laten reageren. Maar in principe, hoe doen het jullie, webwinkeliers?

Veronika

Re: Reageren publiek of geregistreerde?

4
Ik had al een blog voor ik een webshop begon en had wel een blog bij mijn webshop, maar ik zat continue dubbelop te werken. Natuurlijk voor SEO is het beter, maar voor mij werkte het niet. Reageren konden mensen wel zonder registratie, maar pas na moderatie werd het zichtbaar. Dus de spam kwam ook binnen, maar kwam nooit online te staan.

Dat heb ik ook met reviews, ik keur de reacties eerst goed. Zo heb ik dan wel per ongeluk een keer een goede review verwijdert, maar de klant heeft netjes weer een nieuwe geschreven. Ik krijg soms wel 10 tot 20 spamreviews per dag binnen dus dan ben je ook blij als dat niet online komt.

En anders kijken of je CAPTCHA kan gebruiken, dat vermindert al iets.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Reageren publiek of geregistreerde?

5
Zyra schreef:Ik had al een blog voor ik een webshop begon en had wel een blog bij mijn webshop, maar ik zat continue dubbelop te werken. Natuurlijk voor SEO is het beter, maar voor mij werkte het niet. Reageren konden mensen wel zonder registratie, maar pas na moderatie werd het zichtbaar. Dus de spam kwam ook binnen, maar kwam nooit online te staan.

Dat heb ik ook met reviews, ik keur de reacties eerst goed. Zo heb ik dan wel per ongeluk een keer een goede review verwijdert, maar de klant heeft netjes weer een nieuwe geschreven. Ik krijg soms wel 10 tot 20 spamreviews per dag binnen dus dan ben je ook blij als dat niet online komt.

En anders kijken of je CAPTCHA kan gebruiken, dat vermindert al iets.
Ik gebruik captcha. Ga ik kijken, heb vandaag gezet zonder registratie.