Meerdere facturen, 1 herziening, 1 maal inklaringskosten?

1
Ik ga zakelijk invoeren vanuit China. Omdat de Chinezen (ook als je vraagt dat niet te doen) alles opsturen met op het pakje de omschrijving gift en een lage waarde, betaal ik geen BTW en inklaringskosten aan de deur. Ik moet dan vervolgens een herziening van de aangifte naar de Belasting Dienst - Douane sturen. Tot dit punt, helder.

Het gaat om meerdere pakketten, van verschillende leveranciers. Als ik één herziening stuur met meerdere facturen van verschillende leveranciers, betaal ik de inklaringskosten dan per pakket/leverancier of éénmaal? Wie heeft hier ervaring mee en wil dit met mij delen?

Alvast bedankt!
Groet, Arina

Re: Meerdere facturen, 1 herziening, 1 maal inklaringskosten

2
Doe jij zelf bezwaar maken bij de douane of laat je dit doen door de geen die voor jullie heeft aangegeven. Als je eea zelf bij de douane doet zal de douane je geen kosten belasten behalve de invoerrechten en btw. Wel kan de douane je een boete opleggen omdat je verkeerd aangifte hebt gedaan. Zij kunnen namelijk van mening zijn dat jij pro activer had kunnen zijn. Al zal dit laatste waarschijnlijk wel los lopen is het wel iets om rekening mee te houden. Niet alleen voor jullie maar ook voor andere die "lukraak" maar importeren vanuit China met te lage waardes.
Maarten Versluis

Logic4l B.V.
Logic4l Transport Solutions
http://www.logic4l.com

Re: Meerdere facturen, 1 herziening, 1 maal inklaringskosten

3
Weet niet wat voor producten je gaat invoieren maar hou er rekening mee dat als jij als bedrijven goederen van buiten de EU invoert jij als voor de EU als fabrikant gezien wordt. Je hebt dan ook fabrikanten aansprakelijkheid.

Importeer je mobile telefoons en zeg een accu begint spontaan te branden heb je een groot probleem.
Importeer ja vazen zal dat minder snel een probleem zijn. Je kan je hiervoor natuurlijk verzekeren. Veel ondernemers zijn helaas niet op de hoogte van deze regels en in 995 van de gevallen gaat het goed. Gaat het echter een keer fout en heb je geen bv kun je wel eens hele grote problemen krijgen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Meerdere facturen, 1 herziening, 1 maal inklaringskosten

5
Het risico is niet al te groot. Kans dat de belastingdienst hier op terug komt is niet te groot. Maar als je het netjes wil doen moet je goederen aangeven bij de douane. Zie het zoals je aankomt op Schiphol. Je kan niks aangeven maar wordt je gepakt dan ben je verder van huis. Alleen hoe groot is de kans dat je `gepakt` wordt
Maarten Versluis

Logic4l B.V.
Logic4l Transport Solutions
http://www.logic4l.com

Re: Meerdere facturen, 1 herziening, 1 maal inklaringskosten

6
Niet om je bang te maken maar ik heb eind 2012 wel een controle gehad over 2010.
Dan komt een vriendelijke meneer de gehele dag op bezoek om alles te controleren.

Bij mij betekende het een kleine bijbetaling i.v.m. verkeerde tariefcodes welke soms hoger uitvielen en soms ook lager. Als jouw facturen echter niet overeenkomen met de "sample shipment invoices" dan ben je verder van huis vrees ik.

In het geval van de ts worden goederen niet aangegeven dus dan lijkt de kans op controle erg klein.

Re: Meerdere facturen, 1 herziening, 1 maal inklaringskosten

7
En wie is de grote afwezige in deze dicussie.. moi! Met mijn blonde hoofd dacht ik dat 0 berichten boven aan de pagina betekende geen reacties. Excuses.

@ Maarten
Ik ga zelf bezwaar maken bij de douane, middels een brief. Ik heb begrepen dat je dan een factuur van de BD Douane opgestuurd krijgt. Omdat de Chinezen niet de waarheid op hun documenten (willen) zetten, gaat er bij de vervoersbedrijven geen belletje rinkelen. Het is ook moeilijk tot onmogelijk voor de vervoersbedrijven de pakketen te onderscheppen om de aangifte voor mij te verzorgen en daarnaast is het erg prijzig. Invoerrechten zal ik niet hoeven betalen omdat ik met mijn pakketen onder de 150 euro blijf. Wel inklaringskosten en BTW

@Bbob
Ja daar ben ik mij van bewust, dat ik als fabrikant gezien wordt. Het gaat niet om elektronica of andere risico producten. Wel o.a. ook om kinderspeelgoed. In mijn voorwaarden kan ik een deel dicht timmeren, maar dat krijg je niet waterdicht. Ik heb in het verleden een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering gehad, niet goedkoop. De nieuwe onderneming is voor mij een parttime bijverdiensten. Zodra het mogelijk is, zal ik zeker geld reserveren om mij te verzekeren. Maar ik ga eerst onbeschermd ten strijde..

@Hansi1959
Nou dat ben je dus illegaal bezig.. Dat is een manier van ondernemen die mij niet aantrekt. Dat heeft op de korte termijn zeker voordelen, maar uiteindelijk dure nadelen als je controle krijgt.

@ Frafra
Wordt ik niet bang van hoor :) Het is nou eenmaal iets waarvan we weten dat het ons als ondernemer kan gebeuren.
Nou voel ik me wat dom, maar wat is ts?

Zoals het er nu naar uitziet zal ik met mijn pakketten niet boven de 150 euro uit gaan komen en hoef ik geef invoerrechten aangifte te doen. Bij sommige leveranciers zal ik zelfs niet boven de 22 euro uitkomen. Dat wordt heel nauwkeurig mijn administratie bijhouden, want dan heb ik dus producten met een soort van kunstmatig 0% tarief waarover ik wel weer 21% moet rekenen voor de verkoop. Wat een circus.

Maar.. nu was mijn vraag eigenlijk: Als ik één herziening stuur met meerdere facturen van verschillende leveranciers, betaal ik de inklaringskosten dan per pakket/leverancier of éénmaal?