Myriam hier

1
Hallo,

Ik ben Myriam, 23 jaar oud. Ik heb een enorme passie voor de natuur en de kracht die er in de natuur te vinden is. Ik gebruik zelf zoveel mogelijk natuurlijke producten en ik volg momenteel een cursus kruidengeneeskunde.

Mijn allergrootste droom is een grote boerderij met veel land eromheen, met geiten, kippen, een groententuin, kruidentuin, een praktijk in natuurgeneeskunde aan huis en een winkel aan huis waarin ik natuurlijke producten en producten uit eigen tuin verkoop. Voor die droom zal ik alleen eerst de loterij moeten winnen, anders kan ik geen grote boerderij betalen, dus het blijft helaas bij slechts een mooie droom ;-)

Ik heb het syndroom van Asperger en daarnaast een aantal lichamelijke klachten. Om die reden is het me niet gelukt om een fatsoenlijke studie te volgen (twee studies vastgelopen in het tweede jaar) en wil het me nu ook niet lukken om aan normaal werk te komen. Ik werk nu als postbezorger 2 dagen per week een uurtje of 2 per dag, en 1 dag per week 3 uur als schoonmaakster. De rest van de week zit ik thuis. Om toch mezelf bezig te houden liep ik al een tijdje met het idee om een webshop te gaan beginnen in natuurlijke producten. Steeds na wat rondlezen en zoeken gestopt met het idee: het wordt toch niets. Nu sinds een week toch echt intensief aan de slag gegaan en eenmaal door de moeilijke eerste fase heen (ondernemersplan op papier zetten en webshop in elkaar zetten) heb ik nu de smaak te pakken en er helemaal zin in. Groothandelaren gemaild, inlogcodes voor de groothandelaren aangevraagd, bezig met inschrijving in de kamer van koophandel en inkoop van de eerste producten (hoewel het lastig is om de knoop door te hakken, ze staan in de winkelwagen maar ik heb nog niet op de knop gedrukt, wil toch eerst 100% zekerheid of deze producten ook verkocht gaan worden dus ik ga nog even via Facebook de doelgroep lastigvallen met een aantal vragen :) ).

Het was even doorbijten in het begin, maar ik zie het nu helemaal zitten en ik ga ervoor! :)

Re: Myriam hier

2
Welkom Myriam, welkom op dit forum.

Als het echt je passie is, en je hebt de mogelijkheid om dit zonder al te veel kapitaal te proberen, dan zeker doorzetten en gewoon doen!

Nooit geschoten is altijd mis, succes.

Re: Myriam hier

4
Welkom. Een tip, 100% zekerheid bestaat niet. Ga uit van je eigen kracht, maar vraag je wel af wat jou uniek maakt als onderneming. De enige goed manier om vervolgens te kijken of het aanslaat, is het proberen. Het is een risico, maar liever terugkijken op een mislukte poging dan later denken, had ik het maar gedaan.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!