certificate of shipment

1
Hallo,

Ik heb wat goederen ingekocht in Engeland en zelf het vervoer geregeld aangezien mijn leverancier 80 pond wilden hebben voor vervoer (UPS rekend slechts 14 pond)

Nu wil mijn leverancier het 'certificate of shipment' hebben. Hier zou in moeten staan dat de goederen het land hebben verlaten en ik de goederen ontvangen heb. Ik heb contact gehad met UPS en die sturen mij doodleuk door naar de website waar ik mijn boeking gedaan heb. En die verwijzen uiteraard weer door naar UPS. Wat mij ook logisch lijkt.

Oftwel weer een hoop gezeik waar ik echt niet op sta te wachten. Mijn leverancier doet er erg moeilijk over en wil bij mij alsnog de 20% VAT in rekening brengen maar dat ga ik zeker niet betalen. Ik heb immers een VAT nummer en bestel buiten Nederland dus dat hoef ik niet te betalen. Als mijn leverancier nu gewoon zelf bij UPS geboekt had of gewoon erom hadden gevraagd bij met ophalen van de zending was dit probleem helemaal niet ontstaan. Of als UPS mij gewoon het gevraagde document toestuurd.

Ik wordt er wel eens moe van altijd andermans problemen altijd in mijn schoenen geschoven te krijgen... Iemand enig idee hoe ik dit magische forumulier alsnog kan bemachtigen?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: certificate of shipment

2
Voor de belastingdienst moet er bewijs zijn dat de goederen de UK verlaten hebben en in een ander EU land geleverd zijn.

Een factuur met daarop trackingnummer is daarbij voldoende.
Uit de trackinggegevens moet dan blijken afgehaald in UK en afgeleverd in NL.
Je kan ze dus de factuur van eu sturen met het trackingnummer en kopie van de trace van de ups website.
Die gegevens zijn voor hun voldoende om aan te tonen dat de zending de uk verlaten heeft. alles meer certificatie is gewoon onzin. Als ze zelf versturen krijgen ze dat ook niet per zending. Ze hebben dat ook factuur van het transportbedrijf en tracking waaruit blijkt dat het de UK verlaten heeft.

Re: certificate of shipment

3
De factuur van UPS heb ik al verzonden maar dat was niet wat ze wilden hebben.

Het is een zeik bedrijf hoor. Altijd is er wel wat daar. Zou kunnen dat een verzendfactuur voldoende is maar de intelligentie daar laat nogal te wensen over.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: certificate of shipment

4
In dit geval zal de leveracier genoegen moeten nemen met het verzendbewijs/afleverbewijs + de UPS factuur. Wel kan hij verlangen dat jullie een afhaalverklaring invullen. Als ze dit willen dan moeten ze dat betreffende formulier naar jullie sturen toch?

Lijkt mij toch overduidelijk dat de goederen naar Nederland zijn gegaan dus ze zijn inderdaad wel behoorlijk aan het ......

Enig wat je kan aanbieden is dat zij volgende keer UPS zelf boeken maar dat er afgerekend wordt op jullie contract nummer?
Maarten Versluis

Logic4l B.V.
Logic4l Transport Solutions
http://www.logic4l.com
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.