Op een v.d. oude sites hadden we ook een gastenboek.
Uit zichzelf schreven klanten nooit, pas als je hen vroeg iets te schrijven schreven ze dat ze tevreden waren.
Geen nieuws is goed nieuws?
Er is nu (nog) geen gastenboek op onze nieuwe sites (wel op de social media zoals hyves).
Positieve revieuws zijn natuurlijk altijd goed, maar als je steeds de klanten achterna 'moet' zitten voor die paar revieuws???
De vraag of men iets in het gastenboek wil zetten, meteen in de maandelijkse nieuwsbrief erbij zetten? Of zou dit onproffesioneel zijn?
Re: Gastenboek
2Er zijn klantbeoordelingsprogramma's zoals bijvoorbeeld Kiyoh (gratis) of Ekomi (betaald). Die sturen jouw klant een paar dagen na de verzending een automatisch mailtje met hoe de bestelling bevallen is en wat voor cijfer men de shop zou geven. Dat is professioneler dan een gastenboek, vind ik zelf. Omdat elke klant een mailtje krijgt vullen veel meer mensen het in. Bij ons vult ongeveer 20 tot 30 procent van de klanten het formuliertje in.
Re: Gastenboek
3Heey hier ga ik eens naar kijken. Thnx Wouter.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: Gastenboek
4Heb KiYoh nu bij een paar klanten geïnstalleerd en die zijn zeer tevreden.
eKomi ken ik alleen van de site van Wouter en de 'copycat' site, die ziet er ook heel goed uit.
Wat de verschillen zo zijn kan ik niet aangeven.
eKomi ken ik alleen van de site van Wouter en de 'copycat' site, die ziet er ook heel goed uit.
Wat de verschillen zo zijn kan ik niet aangeven.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Gastenboek
6Heb mij ook aangemeld en naar al onze klanten verstuurd. ben benieuwd of er op gereageerd gaat worden 

Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: Gastenboek
7Re:GastenBoek
Ik praat wel veel over SEO , het spijt mij hiervan!
Maar soms is het moeilijk om vaak nieuwe content op je site te zetten. Maar, een Gastenboek entry om de paar dagen/weken hoort wel als nieuw content.
Hetzelfde gaat voor een BLOG dat geïntegreerd is met je site.
Ik praat wel veel over SEO , het spijt mij hiervan!
Maar soms is het moeilijk om vaak nieuwe content op je site te zetten. Maar, een Gastenboek entry om de paar dagen/weken hoort wel als nieuw content.
Hetzelfde gaat voor een BLOG dat geïntegreerd is met je site.
http://www.partytentenshop.nl
http://www.kinderkamer-shop.nl
www.kliklijstshop.nl
English Man - Nederlands als 2e taal!
http://www.kinderkamer-shop.nl
www.kliklijstshop.nl
English Man - Nederlands als 2e taal!
Re: Gastenboek
8Dat klopt Partytent, er zijn alleen een paar redenen om toch niet een gastenboek op je eigen domein te hebben;
- Iedereen behalve jijzelf bepaalt wat er voor content op komt.
- Je moet goede bescherming tegen spam hebben. Veel gratis gastenboek-software heeft last van spammers.
- Sommige mensen die menen dat een shop zelf goede reviews over zichzelf plaatst als het op de eigen site staat. (Dat sommige shops dat helaas ook daadwerkelijk doen is jammer, maar dat is een andere discussie)
Een gastenboek is op zich leuk, maar als je het mij vraagt is dat niet helemaal meer van deze tijd.
Wat overigens wel goed schijnt te werken is product-reviews. Die plaats je uiteraard wel op je eigen site, bij het betreffende product. Overigens, ikzelf maak hier vanwege de aard van de producten die ik verkoop geen gebruik van.
- Iedereen behalve jijzelf bepaalt wat er voor content op komt.
- Je moet goede bescherming tegen spam hebben. Veel gratis gastenboek-software heeft last van spammers.
- Sommige mensen die menen dat een shop zelf goede reviews over zichzelf plaatst als het op de eigen site staat. (Dat sommige shops dat helaas ook daadwerkelijk doen is jammer, maar dat is een andere discussie)
Een gastenboek is op zich leuk, maar als je het mij vraagt is dat niet helemaal meer van deze tijd.
Wat overigens wel goed schijnt te werken is product-reviews. Die plaats je uiteraard wel op je eigen site, bij het betreffende product. Overigens, ikzelf maak hier vanwege de aard van de producten die ik verkoop geen gebruik van.
Re: Gastenboek
9@Wouter
De reviews bij Zen Cart heb je zelf in de hand... Jij bepaalt welke reviews geplaatst worden of niet...
@partytent
Op een ander forum hebben we deze discussie ook al eens gehad hier mijn reactie toendertijd waar ik het nog steeds mee eens ben...
De reviews bij Zen Cart heb je zelf in de hand... Jij bepaalt welke reviews geplaatst worden of niet...
@partytent
Op een ander forum hebben we deze discussie ook al eens gehad hier mijn reactie toendertijd waar ik het nog steeds mee eens ben...
recensies ja
gastenboek nee
gebruik daar bijvoorbeeld een hyves of facebook account voor. Heb je veel meer aan dan aan een gastenboek waar eerst al je'n familie in loopt te schrijven hoe prachtig ze alles vinden.
(been there, done that, removed it)![]()
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: Gastenboek
10Niet mee eens maar ja....life is all about opinions!eentje schreef:@Wouter
De reviews bij Zen Cart heb je zelf in de hand... Jij bepaalt welke reviews geplaatst worden of niet...
@partytent
Op een ander forum hebben we deze discussie ook al eens gehad hier mijn reactie toendertijd waar ik het nog steeds mee eens ben...
recensies ja
gastenboek nee
gebruik daar bijvoorbeeld een hyves of facebook account voor. Heb je veel meer aan dan aan een gastenboek waar eerst al je'n familie in loopt te schrijven hoe prachtig ze alles vinden.
(been there, done that, removed it)![]()
http://www.partytentenshop.nl
http://www.kinderkamer-shop.nl
www.kliklijstshop.nl
English Man - Nederlands als 2e taal!
http://www.kinderkamer-shop.nl
www.kliklijstshop.nl
English Man - Nederlands als 2e taal!
Re: Gastenboek
11Dat denk ik dus eigenlijk altijd ja ... als ik een heel rijtje positieve reacties zie staan in zo'n gastenboek.Wouter Hol schreef:- Sommige mensen die menen dat een shop zelf goede reviews over zichzelf plaatst als het op de eigen site staat.
Re: Gastenboek
12Ik ook, zeker als het in msn-taal is geschreven
(Dirk-Jan weet wat ik bedoel, hij heeft wat webshops gezien in mijn richting. )

Re: Gastenboek
13Zelf toevallig recent geschreven over The Feedback Company wat een serieus alternatief is voor bovenstaande twee, en andere alternatieven waar ik zelf geen ervaring mee heb zijn klantenvertellen.nl en als je de reviews niet perse op je eigen website hoeft maar het prima vindt om naar een andere partij te verwijzen (levert gelijk weer een linkruil op) zijn consumentenoordeel.nl en webwinkelvergelijker.nl misschien een optie.Wouter Hol schreef:Er zijn klantbeoordelingsprogramma's zoals bijvoorbeeld Kiyoh (gratis) of Ekomi (betaald).
Van dat soort websites zijn er vast nog wel meer te vinden.
Nu op mijn weblogs:
Re: Gastenboek
14iemand die weet hoeveel het kost voor klantenvertellen.nl
Vind er niks van terug op hun site.
Vind er niks van terug op hun site.
Re: Gastenboek
15Ik herinner me iets van 600 euro maar kan er inderdaad ook weinig over terug vinden. Ze hebben verschillende pakketten dus ik kan me vergissen. Maar gratis waren ze geloof ik niet.veke schreef:iemand die weet hoeveel het kost voor klantenvertellen.nl
Vind er niks van terug op hun site.
Nu op mijn weblogs:
Re: Gastenboek
16Mijn mening over gastenboeken was altijd: niet doen. Maar bij een klant van mij werkt het erg goed. Geen berichtjes van familie en vrienden, maar van tevreden klanten. Vergelijkbaar met recensies. Niet mijn idee, maar het werkt hier wel.
Peter Stuifzand
[url=http://stuifzandwebwinkels.nl/]Stuifzand Webwinkels[/url]
[url=http://stuifzandwebwinkels.nl/]Stuifzand Webwinkels[/url]
Re: Gastenboek
17Zo'n indruk had ik ook weleens, misschien dat alleen al daarom een gastenboek op je eigen site beter achterwege kan blijven.Nick schreef:Dat denk ik dus eigenlijk altijd ja ... als ik een heel rijtje positieve reacties zie staan in zo'n gastenboek.Wouter Hol schreef:- Sommige mensen die menen dat een shop zelf goede reviews over zichzelf plaatst als het op de eigen site staat.
Teveel hele positieve reacties zonder iets van een iets minder goede reacrtie erbij, wekt toch al gauw argwaan?
Wel een beetje jammer dat de positieve reacties met bedankjes die we soms naderhand via mail krijgen niet op internet worden getoond. (we hebben nu (nog?) geen revieuws v. klanten, ook al wijs je ze erop)
Sommigen denken misschien ook; geen revieuws = slecht.
Re: Gastenboek
18Als je een goede review van een klant krijgt van een klant via de E-mail ofzo, kan je altijd nog aan deze klant vragen of je deze mag plaatsen op je website.
Grtz. Joda
Grtz. Joda