Re: PostNL mag postzegelprijs verhogen

2
Pfff, zou ik bij mijn klanten moeten doen... Jaarlijks het tarief met 7% omhoog gooien...

Kortom: straks nog postzegels in gaan slaan, dat had ik vorige keer niet voldoende gedaan.

Waarschijnlijk zal het brievenbuspakje dan ook in tarief stijgen: dat is nu 6 x 64 cent, dus € 3,84. Dat word straks dus 6 x 69 cent, dus € 4,14. Of zou PostNL voor het brievenbuspakje een afwijkend tarief maken?
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

3
Romano schreef:Pfff, zou ik bij mijn klanten moeten doen... Jaarlijks het tarief met 7% omhoog gooien...

Kortom: straks nog postzegels in gaan slaan, dat had ik vorige keer niet voldoende gedaan.

Waarschijnlijk zal het brievenbuspakje dan ook in tarief stijgen: dat is nu 6 x 64 cent, dus € 3,84. Dat word straks dus 6 x 69 cent, dus € 4,14. Of zou PostNL voor het brievenbuspakje een afwijkend tarief maken?
Wij hadden in 2012 flink ingekocht, waar we net doorheen zijn...
Uiteindelijk kost het ons 'maar' 100,- per duizend bestellingen, dus we zullen er echt niet aan onderdoor gaan, de schade aan onbezorgde of beschadigde zendingen is uiteindelijk hoger!

Verbaas me alleen dat de verhogingen weer goedgekeurd worden... wou dat ik hetzelfde rendement op m'n spaarrekening had! :wink:

Hopelijk blijft het brievenbuspakketje dezelfde prijs, maakt de keuze weet wat makkelijker!
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Ja, ik denk ook dat het strategie is. Ze hebben op het hoofdkantoor van PostNL vast al uitgerekend in welk jaar met 99% waarschijnlijkheid de brievenbuspost definitief is afgeschaft. Tot die tijd zal de enkeling die niet kan e-mailen steeds meer gaan betalen voor de bode die anno 2014 nog berichten te voet rondbracht.
StoreCore.io

6
Ward schreef:Tot die tijd zal de enkeling die niet kan e-mailen steeds meer gaan betalen voor de bode die anno 2014 nog berichten te voet rondbracht.
Wij hebben een experiment gedaan om de producten in te scannen en per mail naar de klant te versturen, helaas leidde dit tot veel verontwaardigde reacties en sturen we de bestellingen weer via postNL... :lol:

7
3D-printer? :wink:

Je kunt het brievenbuspakketje ook zien als de opmaat voor een andere strategische zet: alles wordt pakketpost. De PostNL-busjes die onderhand bijna dagelijks in elke straat komen, kunnen dan een postzak voor die paar brieven meenemen.
StoreCore.io

8
Ik kreeg van de week een telefoontje van DHL zakelijk die ons polsten of we misschien willen overstappen.

Nu doen we dat niet zomaar. Maar tussen neus en lippen door vertelde ik dat ik liever met de brievenbuspost zou willen overstappen.

Ze vertelden mij dat als we de pakketjes via DHL lieten lopen er heel binnenkort een dienst zou komen voor dat soort klanten om ook de brieven te laten bezorgen.
Dat gaat dan niet vanaf een xx aantal brieven, maar gewoon ook per stuk.

Geen idee hoe dat straks in de praktijk zal gaan, en ook niet wanneer ze dit gaan invoeren.
Als het een verkooppraatje was, dan was het wel een heel gemene natuurlijk.
Maar anders komt er dus iets van concurrentie voor de brievenbuspost (hoop ik)....
Groeten,
Dennis van Orsouw
Stickerland / Signers

Stickerland.nl - Online stickers bestellen
Check ook mijn blog over stickers en reclame dingen

9
Romano schreef:Waarschijnlijk zal het brievenbuspakje dan ook in tarief stijgen: dat is nu 6 x 64 cent, dus € 3,84. Dat word straks dus 6 x 69 cent, dus € 4,14. Of zou PostNL voor het brievenbuspakje een afwijkend tarief maken?
http://www.postnl.nl/Images/Wijzigingso ... -18533.pdf
Voor poststukken van 250 gram tot en met 2 kg geldt dat er niet langer 6 maar 5 postzegels nodig zijn voor frankering. Het tarief is dus met 39 eurocent verlaagd naar € 3,45.

Het tarief van het brievenbuspakje wordt met
11 eurocent verhoogd naar € 3,95.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten