Even voorstellen

1
Hallo allemaal,

Ik heb regelmatig op dit forum gelezen en vandaag besloten om een account te maken. Bij deze wil ik me zelf graag aan jullie voorstellen.

Mijn naam is Jeroen Custers en ik ben ongeveer tien jaar geleden begonnen met het opzetten van een webshop voor de hobbywinkel van mijn ouders. De eerste opzet was een zelfbouw webshop als hobbyproject, maar het bouwen duurde te lang en deze site is nooit live gegaan. Een paar jaar later hebben we de site opgezet als zencart shop. Vier jaar geleden zijn we overgestapt op Magento omdat dit veel meer mogelijkheden bood. Maar dat was ook een beetje het probleem. Magento had teveel opties en was te complex. Daarnaast kregen we steeds meer resource problemen en de site was traag.

Vorig jaar zijn we daarom nog een keer opnieuw begonnen en nu met webshop op basis van OpenCart. We zijn heel tevreden met de mogelijkheden OpenCart. Daarnaast zijn we ons ook steeds meer in marketing gaan verdiepen. Naast social media maken we nu ook gebruik van Google Adwords (Shopping) en beslist.nl. Onlangs zijn we weer nieuwsbrieven gaan versturen en zijn we gestart met een blog. Ook ben ik me verder gaan verdiepen in SEO optimalisatie om hoger in de ranking bij Google te komen. De laatste paar maanden ben ik steeds meer vrije tijd in de webshop gaan stoppen. Het wordt steeds leuker doordat de respons toeneemt.

Ik vind het heel leuk om de tips en discussies op dit forum te lezen.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Custers