Hallo allemaal,
Ik ben hier nieuw op het forum, en ben op zoek naar feedback op mijn webwinkel http://www.paardenruiterland.nl
Een paar maanden geleden heb ik een nieuwe layout gemaakt maar de webwinkel levert nog steeds niet op wat ik graag zou zien. Ben nu 5 jaar bezig.
Alvast bedankt!
Groetjes, Jacqueline
Re: feedback op mijn webwinkel
2Misschien kijk ik eroverheen maar ik zie geen KVK en btw staan. Wel je adres maar geen contactgegevens als telefoonnummers en dergelijke. Om vertrouwen te winnen misschien verstandig dit wel te plaatsen.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: feedback op mijn webwinkel
3Nee klopt! Ben nog bezig met een contactformulier waar het wel op komt te staan. Bedankt.PeterPastoor schreef:Misschien kijk ik eroverheen maar ik zie geen KVK en btw staan. Wel je adres maar geen contactgegevens als telefoonnummers en dergelijke. Om vertrouwen te winnen misschien verstandig dit wel te plaatsen.
Re: feedback op mijn webwinkel
4Sorry, maar ik knap volledig af op de header. Ik heb de boel direct weer weggeklikt. 

- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: feedback op mijn webwinkel
5En mag ik vragen waarom?Mieke schreef:Sorry, maar ik knap volledig af op de header. Ik heb de boel direct weer weggeklikt.
Re: feedback op mijn webwinkel
6Ben het helemaal eens met mijn voorganger...dat paard is zo....vies! die tanden, die rare houding...word er bijna bang van!
Daarnaast, als ik op een categorie klik (aanbieding bijv.) is het mij niet duidelijk waar een product begint en waar eindigt. Ik zou hier kaders gebruiken (bijv de toevoegen button, moet ik die boven of onder het artikel hebben? het is erg warrig!) Het komt erg slordig en onduidelijk over.
Ik ben totaal geen ruiter/paardenliefhebben dus over je assortiment kan ik een zinnig woord zeggen.
Daarnaast, als ik op een categorie klik (aanbieding bijv.) is het mij niet duidelijk waar een product begint en waar eindigt. Ik zou hier kaders gebruiken (bijv de toevoegen button, moet ik die boven of onder het artikel hebben? het is erg warrig!) Het komt erg slordig en onduidelijk over.
Ik ben totaal geen ruiter/paardenliefhebben dus over je assortiment kan ik een zinnig woord zeggen.
http://www.regenboogschaap.nl alles voor vilten, (antroposofische)poppen maken, breien, haken Veel gevilte slofjes, kralen, mutsen sieraden bloemen etc.
Re: feedback op mijn webwinkel
7Nee die header is ook niet zo mijn dingen... nou zijn paarden in het algemeen niet zo mijn ding dus misschien ligt het daar aan...
Als eerste de ontbrekende contact-gegevenes er in zetten... persoonlijk koop ik nooit ergens wanneer er geen adres en telefoonnummer vermeld staat en de wetgever schrijft het ook voor.
Daarna al die verwijzingen naar virtuemart er uit..
Verder de in winkelwagen-buttons zijn blauw terwijl de hele site groen is.
Pas product-afbeeldingen nadat een subcategorie gekozen is... je moet eigenlijk op de hoofdpagina al producten hebben staan.
De wet kopen op afstand word nergens genoemd nog voldoen de algemene voorwaarden hieraan
Moet een account aanmaken om iets te kunnen kopen... bied ook een mogelijkheid om te kopen zonder account
Geen SSL bij het invullen van de persoonsgegevens... (wat wel wettelijk verplicht is)
Te veel stappen tussen invullen adresgegevens en daadwerkelijk afrekenen.
Alleen vooruit betalen mogelijk... dan koop ik al niets... (ook dit is wettelijk verboden)
Als eerste de ontbrekende contact-gegevenes er in zetten... persoonlijk koop ik nooit ergens wanneer er geen adres en telefoonnummer vermeld staat en de wetgever schrijft het ook voor.
Daarna al die verwijzingen naar virtuemart er uit..
Verder de in winkelwagen-buttons zijn blauw terwijl de hele site groen is.
Pas product-afbeeldingen nadat een subcategorie gekozen is... je moet eigenlijk op de hoofdpagina al producten hebben staan.
De wet kopen op afstand word nergens genoemd nog voldoen de algemene voorwaarden hieraan
Moet een account aanmaken om iets te kunnen kopen... bied ook een mogelijkheid om te kopen zonder account
Geen SSL bij het invullen van de persoonsgegevens... (wat wel wettelijk verplicht is)
Te veel stappen tussen invullen adresgegevens en daadwerkelijk afrekenen.
Alleen vooruit betalen mogelijk... dan koop ik al niets... (ook dit is wettelijk verboden)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: feedback op mijn webwinkel
8Klopt het echt dat beide wettelijk verplicht is. Daar heb ik namelijk mijn twijfels over. Dat het overigens wel handig en veiliger is, is natuurlijk wel wat anders maar toch.eentje schreef:Geen SSL bij het invullen van de persoonsgegevens... (wat wel wettelijk verplicht is)
Alleen vooruit betalen mogelijk... dan koop ik al niets... (ook dit is wettelijk verboden)
Re: feedback op mijn webwinkel
10Het eerste Wet Bescherming Persoonsgegevens art. 13NetWork schreef:Klopt het echt dat beide wettelijk verplicht is. Daar heb ik namelijk mijn twijfels over. Dat het overigens wel handig en veiliger is, is natuurlijk wel wat anders maar toch.eentje schreef:Geen SSL bij het invullen van de persoonsgegevens... (wat wel wettelijk verplicht is)
Alleen vooruit betalen mogelijk... dan koop ik al niets... (ook dit is wettelijk verboden)
Het tweede Burgelijk Wetboek 7 artikel 26 lid 2De verantwoordelijke legt passende technische en organisatorische maatregelen ten uitvoer om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Deze maatregelen garanderen, rekening houdend met de stand van de techniek en de kosten van de tenuitvoerlegging, een passend beveiligingsniveau gelet op de risico's die de verwerking en de aard van te beschermen gegevens met zich meebrengen.
De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: feedback op mijn webwinkel
11Eentje was net iets sneller, maar desalniettemin...
De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) schrijft in ruime zin voor dat je zorgvuldig omgaat met persoonsgegevens. Naar de huidige stand der techniek betekent deze beveiligingsplicht dat je het gebruik van een HTTPS-verbinding een technische vereiste is. Deze beveiligingsplicht impliceert eigenlijk ook dat je persoonsgegevens uitsluitend met sterke encryptie mag opslaan in een database.
Volledige betaling vooraf c.q. vooruitbetaling eisen van consumenten is verboden in de Wet koop op afstand (of feitelijk het Burgerlijk Wetboek). Je mag hooguit om een aanbetaling tot 50% vragen. Interessante blogpost over complicaties voor webwinkeliers:
http://weblog.ictrecht.nl/webwinkels/ac ... voldoende/
Dat veel webwinkels dit verbod uit lijfsbehoud aan de laars lappen, is natuurlijk een ander verhaal. Er zijn gelukkig verschillende oplossingen te bedenken waarbij je de wet niet overtreedt maar toch voldoende zekerheid hebt.
De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) schrijft in ruime zin voor dat je zorgvuldig omgaat met persoonsgegevens. Naar de huidige stand der techniek betekent deze beveiligingsplicht dat je het gebruik van een HTTPS-verbinding een technische vereiste is. Deze beveiligingsplicht impliceert eigenlijk ook dat je persoonsgegevens uitsluitend met sterke encryptie mag opslaan in een database.
Volledige betaling vooraf c.q. vooruitbetaling eisen van consumenten is verboden in de Wet koop op afstand (of feitelijk het Burgerlijk Wetboek). Je mag hooguit om een aanbetaling tot 50% vragen. Interessante blogpost over complicaties voor webwinkeliers:
http://weblog.ictrecht.nl/webwinkels/ac ... voldoende/
Dat veel webwinkels dit verbod uit lijfsbehoud aan de laars lappen, is natuurlijk een ander verhaal. Er zijn gelukkig verschillende oplossingen te bedenken waarbij je de wet niet overtreedt maar toch voldoende zekerheid hebt.
Re: feedback op mijn webwinkel
12Als ik eerlijk moet zijn, vind ik de header ook niet mooi. Paarden zijn mooie dieren maar niet op zo'n manier haha 

Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: feedback op mijn webwinkel
13Waar denk je dan zo al aan?Ward schreef:Er zijn gelukkig verschillende oplossingen te bedenken waarbij je de wet niet overtreedt maar toch voldoende zekerheid hebt.
Re: feedback op mijn webwinkel
14Rembours en creditcard mogelijkheid geven (let wel echt creditcard geen PayPal)NetWork schreef:Waar denk je dan zo al aan?Ward schreef:Er zijn gelukkig verschillende oplossingen te bedenken waarbij je de wet niet overtreedt maar toch voldoende zekerheid hebt.
Zoek bijvoorbeeld op HCC vs Dell
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
http://www.getzenned.nl
Re: feedback op mijn webwinkel
15Bij mijn vorige lay out had ik inderdaad ook de mogelijkheid voor rembours. Ik ga dat meteen maar even toevoegen.
Re: feedback op mijn webwinkel
16Iemand die voor 10 euro wat koopt bij je gaat natuurlijk niet voor 15 euro verzendkosten betalen zuiver en alleen om bij de postbode te mogen betalen. Hoe handel je die klanten dan af? Of gaat het zuiver om de mogelijkheid dat je ze de gelegenheid heb gegeven voor een andere betaling te kiezen dan vooraf.PenR schreef:rembours
Re: feedback op mijn webwinkel
17Om een gezegde te verdraaien: wie niet sterk staat, moet slim zijn.
Het verbod geldt om te beginnen alleen voor een consumentenkoop, niet voor een levering aan bedrijven. Maak van het opgeven van een bedrijfsnaam een optie in het bestelsysteem: wie een bedrijfsnaam invult, is geen consument meer maar een zakelijke klant. (Om die reden doe ik precies het tegenovergestelde als ik zelf online iets inkoop: ik vul nooit een bedrijfsnaam in als dat niet per se hoeft.)
Ten tweede mag je volledige vooruitbetaling niet eisen, maar er wel om vragen. Vragen staat vrij. Met de juiste woordkeuze kom je een heel eind. Mijn ervaring is dat alleen vragen vrijwel altijd voldoende is. Kopers die een product echt graag willen hebben, honoreren je verzoek meteen.
Ten derde kun je veel bereiken met de betaalkeuzen die je aanbiedt. Vooruitbetalen met iDEAL maak je via transactie- of administratiekosten aantrekkelijker voor klanten dan betaalmethoden waarbij je een hoger risico loopt. Ook als de klant zelf kiest voor volledige betaling vooraf, voldoe je aan de wet.
Een levering onder rembours aanbieden voor een hoog bedrag is daarvan inderdaad een variant. Consumenten die de 25 euro of zo extra daarvoor niet willen betalen, kiezen zelf voor volledige betaling vooraf.
Verder zou ik in twijfelgevallen zeker ook die aanbetaling van 50% eisen. Mijn ervaring is dat iemand die een bestelling van 100 euro niet wil/kan betalen, ook niet 50 euro zal aanbetalen. Als de aanbetaling uitblijft, heb je vervolgens gegronde reden om te twijfelen aan de kredietwaardigheid van de koper (want die voldoet niet aan zijn verplichtingen) en kun je alsnog volledige betaling vooraf als zekerheid eisen.
Het verbod geldt om te beginnen alleen voor een consumentenkoop, niet voor een levering aan bedrijven. Maak van het opgeven van een bedrijfsnaam een optie in het bestelsysteem: wie een bedrijfsnaam invult, is geen consument meer maar een zakelijke klant. (Om die reden doe ik precies het tegenovergestelde als ik zelf online iets inkoop: ik vul nooit een bedrijfsnaam in als dat niet per se hoeft.)
Ten tweede mag je volledige vooruitbetaling niet eisen, maar er wel om vragen. Vragen staat vrij. Met de juiste woordkeuze kom je een heel eind. Mijn ervaring is dat alleen vragen vrijwel altijd voldoende is. Kopers die een product echt graag willen hebben, honoreren je verzoek meteen.
Ten derde kun je veel bereiken met de betaalkeuzen die je aanbiedt. Vooruitbetalen met iDEAL maak je via transactie- of administratiekosten aantrekkelijker voor klanten dan betaalmethoden waarbij je een hoger risico loopt. Ook als de klant zelf kiest voor volledige betaling vooraf, voldoe je aan de wet.
Een levering onder rembours aanbieden voor een hoog bedrag is daarvan inderdaad een variant. Consumenten die de 25 euro of zo extra daarvoor niet willen betalen, kiezen zelf voor volledige betaling vooraf.
Verder zou ik in twijfelgevallen zeker ook die aanbetaling van 50% eisen. Mijn ervaring is dat iemand die een bestelling van 100 euro niet wil/kan betalen, ook niet 50 euro zal aanbetalen. Als de aanbetaling uitblijft, heb je vervolgens gegronde reden om te twijfelen aan de kredietwaardigheid van de koper (want die voldoet niet aan zijn verplichtingen) en kun je alsnog volledige betaling vooraf als zekerheid eisen.
Re: feedback op mijn webwinkel
18Dat laatste dus: als je volledig betaling niet verplicht stelt en de keuze aan de klant laat, voldoe je aan de wet.NetWork schreef:Iemand die voor 10 euro wat koopt bij je gaat natuurlijk niet voor 15 euro verzendkosten betalen zuiver en alleen om bij de postbode te mogen betalen. Hoe handel je die klanten dan af? Of gaat het zuiver om de mogelijkheid dat je ze de gelegenheid heb gegeven voor een andere betaling te kiezen dan vooraf.
Volgens juridisch adviesbureau ICTRecht kun je hetzelfde bereiken met afhalen tegen contante betaling, mits je redelijkerwijs voldoende afhaalpunten aanbiedt. Daarvoor zou je bijvoorbeeld PakjeGemak van TNT Post kunnen aanbieden.
Re: feedback op mijn webwinkel
19Ziet er erg handig uit inderdaad! Toch slim dat je op zo'n manier toch voldoet aan de wetgeving.Ward schreef:Dat laatste dus: als je volledig betaling niet verplicht stelt en de keuze aan de klant laat, voldoe je aan de wet.NetWork schreef:Iemand die voor 10 euro wat koopt bij je gaat natuurlijk niet voor 15 euro verzendkosten betalen zuiver en alleen om bij de postbode te mogen betalen. Hoe handel je die klanten dan af? Of gaat het zuiver om de mogelijkheid dat je ze de gelegenheid heb gegeven voor een andere betaling te kiezen dan vooraf.
Volgens juridisch adviesbureau ICTRecht kun je hetzelfde bereiken met afhalen tegen contante betaling, mits je redelijkerwijs voldoende afhaalpunten aanbiedt. Daarvoor zou je bijvoorbeeld PakjeGemak van TNT Post kunnen aanbieden.
Re: feedback op mijn webwinkel
20Hallo,
Ik zag in jullie webshop een steeds terugkerend schrijffoutje.
Het is een veel voorkomende maar als het perfect moet dan........................
dit even veranderen. Accesoires in accessoires dus met dubbel c en dubbel s.
Verders een mooie webshop.
Daan.
Ik zag in jullie webshop een steeds terugkerend schrijffoutje.
Het is een veel voorkomende maar als het perfect moet dan........................
dit even veranderen. Accesoires in accessoires dus met dubbel c en dubbel s.
Verders een mooie webshop.
Daan.
Re: feedback op mijn webwinkel
21De header ziet er nu goed uit 

Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Re: feedback op mijn webwinkel
22Wel veel tekst op de vooorpagina.
Misschien de tekst in 2 stukken maken en daartussen nog enkele foto's of direct al wat producten (of catogorieën)
Misschien de tekst in 2 stukken maken en daartussen nog enkele foto's of direct al wat producten (of catogorieën)
Re: feedback op mijn webwinkel
23Dank je wel! Gedaan inmiddels. Er moeten nog wat schoonheidsfoutjes uit maar het begint nu in ieder geval ergens op te lijken.recreashop schreef:Hallo,
Ik zag in jullie webshop een steeds terugkerend schrijffoutje.
Het is een veel voorkomende maar als het perfect moet dan........................
dit even veranderen. Accesoires in accessoires dus met dubbel c en dubbel s.
Verders een mooie webshop.
Daan.
Re: feedback op mijn webwinkel
24Wat ik vooral mis zijn de merken.
Bijvoorbeeld bij halsters en hoofstellen.
Welk merk is het? Harry's horse? kieffer? imperial?
Ik zoek naar kwaliteit met een goede prijs?
Hoofdstel 34,95? maar welke is het?
Als dat duidelijker is, dan zal het meer kopers aantrekken.
Groetjes
Bijvoorbeeld bij halsters en hoofstellen.
Welk merk is het? Harry's horse? kieffer? imperial?
Ik zoek naar kwaliteit met een goede prijs?
Hoofdstel 34,95? maar welke is het?
Als dat duidelijker is, dan zal het meer kopers aantrekken.
Groetjes
Re: feedback op mijn webwinkel
25-Als ik op een plaatje klik, wordt deze in een nieuwe pagina geopend.
-De klantwaardering staat vaak op 0, dan kan je het beter weglaten en pas tonen als er 1 of meer zijn ingevuld.
-Laat een ontwerpbureau even naar je logo kijken, in een uurtje tijd hebben ze wel wat mooiers gemaakt dat het getypte lettertype wat je nu hebt.
-Ik zou het site menu en de webshop omwisselen.
Hoeveel bezoeker heb je gemiddeld per dag? Tijdens mijn bezoek waren er 15! on-line, zijn dit echte aantallen?
-De klantwaardering staat vaak op 0, dan kan je het beter weglaten en pas tonen als er 1 of meer zijn ingevuld.
-Laat een ontwerpbureau even naar je logo kijken, in een uurtje tijd hebben ze wel wat mooiers gemaakt dat het getypte lettertype wat je nu hebt.
-Ik zou het site menu en de webshop omwisselen.
Hoeveel bezoeker heb je gemiddeld per dag? Tijdens mijn bezoek waren er 15! on-line, zijn dit echte aantallen?
Re: feedback op mijn webwinkel
26....daT de website....Het is al weer 5 jaar geleden dan de website van Paard en Ruiterland het levenslicht
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!