Brievenbusdoos inpakken met cadeaupapier of cadeauzakje

1
Hallo,

In mijn webshop verzend ik mijn artikelen in kleine brievenbusdoosjes. Ik wil deze doosjes liever niet beschrijven/beplakken met een adres en postzegels, zodat de ontvanger zijn product in dit doosje kan bewaren. Ik moet dus iets om mijn doosjes heen doen, zodat de doosjes mooi blijven. Dit moet dun zijn (anders passen de doosjes niet meer door de brievenbus) en het mag niet te duur zijn (het verzenden: doosje, kaartje, cadeautje, zakje, sticker, kost me al best wat.. ik wil de kosten hiervan zo laag mogelijk houden).

Hou zouden jullie dit doen? Ik twijfel over cadeaupapier (+ Ziet er netjes ingepakt uit - Kan kapot scheuren onderweg, waardoor het pakje kwijtraakt) en over goedkope bruine/witte papieren zakjes (+ Iets steviger dan cadeaupapier - Ziet er minder netjes uit, gezien de zakjes groter zijn dan de doosjes en tijdens het versturen kunnen kreuken).

Of heeft iemand nog een ander idee?

Re: Brievenbusdoos inpakken met cadeaupapier of cadeauzakje

2
Gewoon kraftpapier gebruiken: is neutraal (bruinig) en tegelijkertijd niet super gevoelig voor scheuren, iets wat cadeaupapier wel heeft. Wel zorgt een extra laag papier voor dikte: een brievenbusdoosje mag max. 3,2 cm dik zijn, dus jouw doosje mag absoluut niet dikker zijn dan 3 cm als je er nog een papiertje om heen wil doen.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Brievenbusdoos inpakken met cadeaupapier of cadeauzakje

3
Bedankt voor je reactie! Dat is ook een goede optie, maar is kraftpapier echt zoveel steviger dan cadeaupapier? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben heel bang dat mijn mooie pakjes ergens in een hoekje in een sorteercentrum belanden in plaats van bij mijn klant, omdat het papier met adres en postzegels is losgeraakt.

(En bij één pakje kom ik daar nog wel overheen, maar het zou zo balen zijn van zo'n rol kraftpapier van 60 euro)

Re: Brievenbusdoos inpakken met cadeaupapier of cadeauzakje

4
Kraftpapier is inderdaad een goede oplossing, eventueel ook in kleur verkrijgbaar!

Zorg er wel voor dat de randen volledig voorzien worden van tape, om scheuren tegen te gaan!
Om wat voor doosje gaat het? Houdt er rekening mee dat deze flink wat te verduren krijgt tijdens de verzending!
Wij krijgen regelmatig beschadigde/gedeukte brievenbusdozen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Brievenbusdoos inpakken met cadeaupapier of cadeauzakje

5
Kraftpapier van industriële kwaliteit (90 grams papier) is inderdaad erg sterk. Hoewel je al gauw vastzit aan een rol van een paar honderd meter, is het uiteindelijk wel de goedkoopste oplossing.

Wat je eventueel ook kunt doen, om het losraken van de omverpakking met het adresetiket te voorkomen, is het doosje in een envelop verpakken. Dat is duurder maar heeft nog een ander voordeel: je bent bij kraftpapier veel langer bezig met knippen, vouwen en tapen.
StoreCore.io

Re: Brievenbusdoos inpakken met cadeaupapier of cadeauzakje

6
Ward schreef:Kraftpapier van industriële kwaliteit (90 grams papier) is inderdaad erg sterk. Hoewel je al gauw vastzit aan een rol van een paar honderd meter, is het uiteindelijk wel de goedkoopste oplossing.

Wat je eventueel ook kunt doen, om het losraken van de omverpakking met het adresetiket te voorkomen, is het doosje in een envelop verpakken. Dat is duurder maar heeft nog een ander voordeel: je bent bij kraftpapier veel langer bezig met knippen, vouwen en tapen.
Bedankt voor je reactie! Kraftpapier is dan inderdaad wel een optie. Wat betreft knippen, vouwen en tapen is een envelop inderdaad wel een makkelijkere optie. Alleen dan kom je weer bij het volgende: stevige bubbelenveloppen maken het pakketje te dik, waardoor het niet door de brievenbus past en de dunnere 'zakjes' in kraft kleur (of wit) zijn misschien weer niet zo scheurbestendig!