Marketingbudget kleine webwinkel

1
Ik heb een kleine webwinkel en wil nu wat geld steken in promotie op sites die veel door mijn klanten worden bezocht. Denk aan advertorials, reviews, winacties etc. Ik heb alleen geen idee hoeveel geld ik hier in moet steken. Wie kan me op weg helpen?

Re: Marketingbudget kleine webwinkel

2
In welke branche zit je shop? Je kunt altijd kijken wat de kosten van een basis Adwords campagne zijn, en bij Google hulp vragen voor het opzetten van zo een campagne. Zij gaan meestal uit van een 25 euro dagbudget, waarna zij een campagne voor jouw opzetten.

Het is belangrijk om te weten in welke categorie je zit, waarna ik je wel op weg kan helpen met leuke manieren. Een PB kun je me altijd sturen.
Blank Bean - Digital Agency
Fixie fiets kopen? Meer dan 100 fixie fietsen! TheFixedGearShop.com

4
Latte Macchiato schreef:Ik zit in de fashion sieraden en accessoires.
Betaalbare bijoux of dure merksieraden?

Een merkloos armbandje van een paar euro heeft een ander publiek dan een dure ring van een bekend merk!
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Mick schreef:
Latte Macchiato schreef:Ik zit in de fashion sieraden en accessoires.
Betaalbare bijoux of dure merksieraden?

Een merkloos armbandje van een paar euro heeft een ander publiek dan een dure ring van een bekend merk!
Betaalbare bijoux.

7
Axeldekker schreef:
Mick schreef:Ik zit in de fashion sieraden en accessoires.

Betaalbare bijoux.
Is er veel Adwords promotie op je merken/categorieën van concurrentie? Wanneer zij al flink adverteren zullen de cpc vrij hoog liggen....
Ja, op bepaalde artikelen wel. Zitten ook een aantal shops tussen die dezelfde merken verkopen (Bijenkorf en Zalando).

8
Axeldekker schreef:
Is er veel Adwords promotie op je merken/categorieën van concurrentie? Wanneer zij al flink adverteren zullen de cpc vrij hoog liggen....
Het grote nadeel is dat de cpc voor de bekende merken al vrij hoog is, vaak adverteren ze naast de merknaam ook op de categorie, waardoor deze door diverse grote namen gedomineerd worden.
Dan heb je een aardig budget nodig om daar tussen te komen met een merkloos (?) product, daarnaast is jouw marge waarschijnlijk stukken kleiner, waardoor je een hele hoge conversie zou moeten behalen om quite te draaien...

Als er wel een merklabel aan zit, kan je het altijd met een klein budget proberen!

11
Latte Macchiato schreef:Ik heb een kleine webwinkel en wil nu wat geld steken in promotie op sites die veel door mijn klanten worden bezocht. Denk aan advertorials, reviews, winacties etc. Ik heb alleen geen idee hoeveel geld ik hier in moet steken. Wie kan me op weg helpen?

Het is tegenwoordig inderdaad lastig om met een kleine webwinkel en budget de aandacht te trekken van de consumenten. Hier is het uiterst belangrijk dat dit zorgvuldig wordt gedaan zonder tegen hoge kosten aan te lopen.
Heeft u wel is aan online winkelplatformen gedacht? OO Shopping is een online winkelplatform die gratis verkoopruimte aanbiedt aan webshops en webwinkeliers. U kunt dus kosteloos gebruik maken van dit platform waarin u uw producten aanbiedt aan de klanten en kans maakt op extra verkopen. Misschien is dit iets wat u op weg kunt helpen met uw vraag over het promoten van uw webshop.
https://www.ooshopping.nl/ Geef uw sales een boost!

12
Heeft u wel is aan online winkelplatformen gedacht? OO Shopping is een online winkelplatform die gratis verkoopruimte aanbiedt aan webshops en webwinkeliers. U kunt dus kosteloos gebruik maken van dit platform waarin u uw producten aanbiedt aan de klanten en kans maakt op extra verkopen. Misschien is dit iets wat u op weg kunt helpen met uw vraag over het promoten van uw webshop.
Dag OO shopping,

Ik ben even wezen kijken op uw mooi overzichtelijke site, kunt u mij vertellen hoe dit precies in zijn werk gaat.

met vriendelijke groet,

Manon
Jouw online Kinderkleding winkel Domino Kinderkleding
Like our page! Volg ons op Facebook Domino Kinderkleding

14
Bij zaken als Adwords moeten campagnes op de lange termijn renderen. Met andere woorden 1 euro aan advertenties moet resulteren in 1,01 euro aan winst of meer. In dat geval zou ik graag zoveel mogelijk uit geven aan advertenties.

Natuurlijk is de praktijk anders, ik zou zeggen, ga aan de slag met bijvoorbeeld een budget van 100 euro per maand en probeer dat zo goed mogelijk te beheren. Let wel op, in het begin kost een klik vaak wat meer dan in de toekomst. Je wilt je CTR zo hoog mogelijk hebben, soms moet je dan dus even hoog starten om wat geschiedenis bij Google op te bouwen.

Richt je daarbij eerst vooral op de longtail, kies dus heel specifieke zoektermen en schrijf daar heel relevante advertenties voor en laat die verwijzen naar heel relevante pagina's. Dus niet adverteren op sieraden en verwijzen naar je voorpagina, maar adverteer echt op bijvoorbeeld een productnaam en verwijs naar de productpagina.

Kijk voor de rest ook eens naar Shopping en andere prijsvergelijkers. Op die manier zou ik beginnen met direct meetbare campagnes, van daaruit kun je verder bouwen. Succes.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m