Wij merken nog niet veel van de jaarlijkse feestdagen puls die moet komen in November.
Is dit herkenbaar? Zijn we later dit jaar met de sint inkopen?
Hoe ervaren jullie dit.
Groet,
Frank
Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?
2Hier geen problemen. Verkopen gaan goed.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
3Hier ook nog geen stijging gemerkt i.v.m de feestdagen. Mijn ervaring van vorig jaar is dat veel mensen toch last minute dingen aanschaffen.
4Ik heb van de week gelezen dat 60% van de mensen halverwege vorige week al alle sintcadeau's in huis hadden.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Zitten nu op de helft van de maandomzet van vorig jaar. Aantal orders en omzet tot nu toe is nagenoeg gelijk, naar verwachting zullen we de komende 10 dagen dus hetzelfde omzetten als de afgelopen 20 dagen!
Wel al een paar opvallend drukke dagen gehad en diverse verzoeken voor Sint verpakkingen!
Wel al een paar opvallend drukke dagen gehad en diverse verzoeken voor Sint verpakkingen!
6Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je verkoopt. Kerst is voor mij de klapper maar de week voor 5 december is ook een topper. De cadeaus zijn meestal voor volwassenen en die vieren toch vaker kerst.
Januari is dat weer bagger
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
7Gat in de markt!Het Varaantje schreef:Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je verkoopt....
...
8Moest het ff 2 keer lezenMick schreef:Gat in de markt!Het Varaantje schreef:Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je verkoopt....
...
9afgelopen 2 dagen een boost, zowel voor sinterklaas als kerst maar vanaf vanmiddag 12,00 uur zakt het weer als een plumpudding in elkaar.
Ik kan er geen peil op trekken.
Omzet is te vergelijken met vorig jaar.
Ik kan er geen peil op trekken.
Omzet is te vergelijken met vorig jaar.
10Wat ik vooral merk is dat ze vooral ideeën opdoen en kijken en wishlists maken. Ik mag niet klagen, want september en oktober waren erg rustig. Ik merk nu al vorig jaar en dit jaar dat ik het juist in de zomer ervan moet hebben, dus daar ga ik volgend jaar echt goed op in spelen.
Daarnaast hoop ik er een mooie maand december van te maken. Voor Sinterklaas verkoop ik niet veel, maar voor de kerst wel.
Daarnaast hoop ik er een mooie maand december van te maken. Voor Sinterklaas verkoop ik niet veel, maar voor de kerst wel.
11en dan kom je erachter dat je adwords budget ruim een week geleden de bodem bereikt heeft...Mick schreef:Zitten nu op de helft van de maandomzet van vorig jaar. Aantal orders en omzet tot nu toe is nagenoeg gelijk, naar verwachting zullen we de komende 10 dagen dus hetzelfde omzetten als de afgelopen 20 dagen!
12Vandaag de eerste kerstbestelling (eerste bestelling met bewuste keuze voor kerstverpakking).
In ieder geval lekker op tijd! De rest van Nederland zal wel weer tot de laatste week voor kerst wachten!
In ieder geval lekker op tijd! De rest van Nederland zal wel weer tot de laatste week voor kerst wachten!
13Eerste 2 weken van november gingen erg goed. Afgelopen week tot nu niet zo best. Terwijl mijn webwinkel collega uit mijn dorp (met drogisterij assoriment) gisteren even dag record omzet heeft gehaald xD. Valt geen pijl op te trekken dus. Blijkbaar gaan de dames niet massaal voor jurken voor Sinterklaas. Denk dat ik het eerder moet hebben van Kerst en Oud en Nieuw. Heb nu wel 15% korting op het gehele assortiment, is blijkbaar ook niet genoeg om toe te happen.
14Het gaat hier momenteel helemaal los.
Heb vandaag 2 volle containers. (en de eerste bestellingen voor morgenochtend zijn alweer binnen)
Het te besteden bedrag ligt wel iets lager dan vorig jaar.
Hoe is dat bij jullie?
Zie net onderstaand tabelletje op de ING site.
Per sinterklaascadeautje besteed ik dit jaar gemiddeld...
meer dan 50 euro7%
tussen 25 en 50 euro13%
tussen 10 en 25 euro24%
minder dan 10 euro18%
weet niet/niet van toepassing38%
Heb vandaag 2 volle containers. (en de eerste bestellingen voor morgenochtend zijn alweer binnen)
Het te besteden bedrag ligt wel iets lager dan vorig jaar.
Hoe is dat bij jullie?
Zie net onderstaand tabelletje op de ING site.
Per sinterklaascadeautje besteed ik dit jaar gemiddeld...
meer dan 50 euro7%
tussen 25 en 50 euro13%
tussen 10 en 25 euro24%
minder dan 10 euro18%
weet niet/niet van toepassing38%
15Vandaag is het een gekkenhuis geweest. Veel kabelgoot verkocht....maar dat lijkt mij geen Sinterklaascadeautje
Sinterklaas doen wij hier helaas niet meer aan. Ik heb verloren....de mannen vieren liever Kerst.
Sinterklaas doen wij hier helaas niet meer aan. Ik heb verloren....de mannen vieren liever Kerst.
16Kerst is inmiddels belangrijker geworden dan de sint.
Dit jaar geef ik cadeautjes met...
sinterklaas23%
kerst24%
beide16%
geen van beide37%
Aantal stemmen: 45.190
Dit jaar geef ik cadeautjes met...
sinterklaas23%
kerst24%
beide16%
geen van beide37%
Aantal stemmen: 45.190
17Interessante cijfers!
En opvallend dat "helemaal niets" nog verreweg de meeste stemmen heeft gekregen.
En opvallend dat "helemaal niets" nog verreweg de meeste stemmen heeft gekregen.
18Denk niet dat je de statistieken zo kan lezen. De meeste stemmen zijn voor wel een cadeau. Helemaal niets krijgt dus ongeveer 1/3 van de stemmen en niet verreweg de meeste.En opvallend dat "helemaal niets" nog verreweg de meeste stemmen heeft gekregen
19Nee dat is niet het gevalWard schreef:Interessante cijfers!
Je hebt keuze uit sinterklaas, kerst of beide. Oftewel:
Sinterklaas 39%
Kerst 40%
Mensen die cadeau's geven: 47%
Mensen die dat niet doen 37%
20+ 16% van beide is dus 63%Mensen die cadeau's geven: 47%
21Achja je hebt gelijkPaulG schreef:+ 16% van beide is dus 63%Mensen die cadeau's geven: 47%
22Als je maar verkoopt
Gaat hier met de speelgoedboerderij als een speer.
Meest aparte is wel dat we speelgoed naar Duitsland verzenden (15,- euro nu ) terwijl dat speelgoed daar geproduceerd is. Ergens denk ik dan aan kreten als 'Lean & Green' 'Cradle 2 Cradle' en 'Co2 neutraal'
Zal er wel op m'n beste Duits bijschrijven dat het meegeleverde hout kindvriendelijk is en opgegeten mag worden
Gaat hier met de speelgoedboerderij als een speer.
Meest aparte is wel dat we speelgoed naar Duitsland verzenden (15,- euro nu ) terwijl dat speelgoed daar geproduceerd is. Ergens denk ik dan aan kreten als 'Lean & Green' 'Cradle 2 Cradle' en 'Co2 neutraal'
Zal er wel op m'n beste Duits bijschrijven dat het meegeleverde hout kindvriendelijk is en opgegeten mag worden
23Verklaard misschien een beetje een afwijkende omzet t.o.v. 2013
Hoe is het bij jullie?
Ik haal de ene record na de andere. (veel meer bestellingen)
Alleen het bedrag per bestelling is een stuk lager dan vorig jaar.
Onderstaande klopt bij mij dus wel.
Hoeveel geeft u dit jaar uit aan cadeaus voor sinterklaas?
Veel meer dan vorig jaar3%
Iets meer dan vorig jaar6%
Evenveel als vorig jaar40%
Iets minder dan vorig jaar14%
Veel minder dan vorig jaar37%
Aantal stemmen: 51.758
Hoe is het bij jullie?
Ik haal de ene record na de andere. (veel meer bestellingen)
Alleen het bedrag per bestelling is een stuk lager dan vorig jaar.
Onderstaande klopt bij mij dus wel.
Hoeveel geeft u dit jaar uit aan cadeaus voor sinterklaas?
Veel meer dan vorig jaar3%
Iets meer dan vorig jaar6%
Evenveel als vorig jaar40%
Iets minder dan vorig jaar14%
Veel minder dan vorig jaar37%
Aantal stemmen: 51.758
24Ja, ja! Die trend zien wij ook.serviesonline schreef:Alleen het bedrag per bestelling is een stuk lager dan vorig jaar.
Moeilijk alleen om te zeggen of dat nu "structureel" is of vanwege "dé crisis".
25gezien mijn eerdere post dat kerst terrein wint ga ik er van uit dat het structueel is.Ward schreef:Ja, ja! Die trend zien wij ook.serviesonline schreef:Alleen het bedrag per bestelling is een stuk lager dan vorig jaar.
Moeilijk alleen om te zeggen of dat nu "structureel" is of vanwege "dé crisis".
Als we dezelfde portie na 5 December nog eens krijgen is het alleen maar win-win.
Kunnen we niet meer van dat soort dagen bedenken?
26Jawel hoor: daarvoor heeft de middenstand vaderdag en moederdag uitgevonden.serviesonline schreef:Kunnen we niet meer van dat soort dagen bedenken?
Net zoals dierendag.
En secretaressedag.
27Die eerste 2 gaat nog, dan gaan de papa , mama , opa , en oma mokken goed maar die andere 2 merk ik niks van.
28Mijn jongens waren nog klein en wij waren op vakantie in Duitsland. Op een ochtend stonden ze aan ons bed. Ze vonden dat zij recht hadden op een kinderdag. Er was namelijk een papadag en een mamadag, maar geen kinderdag...
Ze hadden dit samen bekokstoofd. Ze waren zo serieus, dat wij hier niet aan voorbij konden gaan.
Wij hebben toen die vakantie maar een kinderdag ingesteld. Ze mochten een cadeautje uitzoeken bij de speelgoedwinkel in Trier (ik vermoed dat zij ieder al een Playmobil doos op het oog hadden . Het werd hun dag.
Dus misschien is het wel een idee om in de zomermaanden een kinderdag in te stellen
Ze hadden dit samen bekokstoofd. Ze waren zo serieus, dat wij hier niet aan voorbij konden gaan.
Wij hebben toen die vakantie maar een kinderdag ingesteld. Ze mochten een cadeautje uitzoeken bij de speelgoedwinkel in Trier (ik vermoed dat zij ieder al een Playmobil doos op het oog hadden . Het werd hun dag.
Dus misschien is het wel een idee om in de zomermaanden een kinderdag in te stellen
29Dat vind Ward vast wel goed.
Voor mij is het wat minder
30Nog geen kinder/poppen servies in het assortiment?serviesonline schreef:Dat vind Ward vast wel goed.