Hoe beoordelen jullie BesteMotorolie punt nl ?

1
Ja, hier sta ik voor vele critici. Tenminste zo voel ik dat aan.
Wie wil eens onze webshop http://www.BesteMotorolie.nl bekijken en beoordelen?
Mijn opdracht aan de webdesigner waren de volgende uitgangspunten: duidelijkheid - toegankelijk - fris - geen overbodige en afleidende zaken erom heen - ruimte voor lezenswaardige zaken omtrent de producten - nieuws rubriek moet erin zitten - automatische feed voor Beslist.nl.
We zijn ruim een maand geleden van start gegaan, er was de eerste paar weken noppes, maar toen IDEAL goed werkte kwamen meteen bestellingen binnen en e-mails + telefoontjes met vragen. De verkoop is dus maar enkele weken aan de gang.
De voorraad wordt nu geleidelijk opgebouwd uit de verkoop opbrengsten, wat ik ook wilde. Klanten betalen meteen, met mijn leverancier heb ik een betalingstermijn afgesproken.
Sinds kort heb ik de voorraad status van de meeste producten actief gemaakt (deze kan ik zelf aan of uitzetten per product).
Sinds deze week is ook Google Statistics in werking, zodat ik regelmatig kan zien hoe vaak de webshop is bekeken + meer aardige gegevens. Ik moet me daar nog verder in verdiepen, hoor.
Zo, dat is het wel aan achtergrond info.
Groet, Marius
http://www.BesteMotorolie.nl

Re: Hoe beoordelen jullie BesteMotorolie punt nl ?

2
Beste Marius,

Het ziet er goed uit. De frisse uitstraling is zeker gelukt. Een punt van kritiek zou kunnen zijn dat de uitstraling erg zakelijk is maar dat lijkt me in verband met het assortiment geen probleem en misschien zelf een pluspunt. Ik weet niets, maar dan ook echt helemaal niets. van motorolie dus over de inhoud kan ik niet oordelen. Ik weet ook niet of de hoofdindeling logisch is en of klanten makkelijk vinden wat ze zoeken.

Op gebied van navigatie viel het me wel op dat wanneer je op de hoofdcategorie klikt, bijvoorbeeld 'Automotive', verschijnt er geen overzicht van de subcategorieën maar de wat cryptische uitleg 'Selecteer in het bovenstaande hoofdmenu "Automotive" de productengroep.' Ik zou deze melding weglaten en de subcategorieën door middel van duidelijke plaatjes weergeven zodat de bezoeker makkelijk door kan klikken.

Het viel me ook op dat je geen achteraf betaalmethode biedt. Hoewel dit een lastige en vaak dure methode is ben je sinds enige tijd wettelijk verplicht dit aan te bieden. Je zou kunnen kijken naar AfterPay of onder rembours.

Het is verstandig om ook op de homepage producten te tonen. Er staat nu een hele lijst aan links naar het merk 'Argos'. Dit is heel sympathiek maar zorgt er ook voor dat de bezoeker met één klik de site verlaat. Hiermee verlies je omzet. Ik zou deze links meer verstoppen en vooral een paar hardlopers of mooie aanbiedingen op deze prominente plek zetten.

Verder valt het me in positieve zin op dat de site veel extra informatie bevat. Dit is goed voor de SEO en ervaar ik ook als zeer positief: jullie zijn duidelijk enthousiast over het product en weten er ook veel vanaf.

Veel succes met de webshop.
Eigen webshop starten? Probeer Shoppagina nu 30 dagen gratis!

Re: Hoe beoordelen jullie BesteMotorolie punt nl ?

4
Hartelijk dank voor deze opmerkingen. Goede kritiek is altijd welkom.
De meeste opmerkingen / tekortkoningen van Startpagina.nl heb ik vandaag meteen aangepakt. Gelukkig kan ik veel zelf instellen / aanpassen.
A. op de homepage kun je nu meteen naar de belangrijkste productgroepen doorklikken.
B. bovenin de rode menubalk zie je onder de hoofdkoppen geen opmerking meer (m.u.v. filters - dat is een lastiger verhaal) maar meteen de subgroepen in plaatjes, waarop je kunt doorklikken.
C. een menu voor het vooruitbetalen zal met "onder rembours" wel gaan lukken, zal ik aan de webdesigner vragen. Ik vraag me af of hier in de supermarktwinkel "onder rembours" wel mogelijk is, anders moet ik 9 km rijden voor het dichtstbijzijnde postagentschap. Lastig gedoe.

De opmerkingen van Bekertje ga ik morgen aanpakken. (Ik ga daar geen gras over laten groeien).
Groet, Marius
http://www.BesteMotorolie.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoe beoordelen jullie BesteMotorolie punt nl ?

6
De site ziet er goed uit. Ik heb ook totaal geen verstand van motorolie, dus dat gedeelte geloof ik. Wat mij wel opvalt is dat op de pagina betalen en prijzen staat dat de verzendkosten laag blijven, maar er staat geen bedrag bij? Wat is laag?

Bij de pagina wie wij zijn, staat er eerst jullie logo om vervolgens te komen met 'waarom goedkoper?' Dat komt voor mij een beetje 'out of the blue' om vervolgens een uitleg te geven die iedere aanbieder zou kunnen geven. Hoe weet je dat jullie de goedkoopste zijn en waarom kunnen jullie goedkoper aanbieden dan de concurrent? Jullie beweren de goedkoopste te zijn, hanteren jullie ook een 'ergens anders goedkoper, wij betalen u het verschil terug' principe? Dat zou naar mijn mening in dit geval wel wenselijk zijn.

Daarnaast zie ik veel spelfouten of beter gezegd veel letters van woorden ontbreken. Vb. " Hier eest u van onze Bosch filter leverancier dit goede verhaal. Let op dat met de juiste voorgeschreven carterinhoud wordt afgevuld. Te veel motorolie kan aanleiding geven tot olioeverbruik of andere storingen aan de motor. Zowel op de 1 L als op de 5 L flacons is een helder niveaustrook aanwezig met een inhoudsaanwijzing van de motorolie. Bij het Argos smeeradvies is tevens de olie inhoud van het filter weergegeven. Controleer dit met de opagve in het instructieboek van uw voertuig."

In 1 alinea 3 foutjes is wel wat veel vind ik.

Succes met de verkoop zo te lezen loopt het al aardig toch?

Re: Hoe beoordelen jullie BesteMotorolie punt nl ?

7
Hartelijke dank, de foutjes zijn eruit, we hebben nog meer onvolkomenheden ontdekt.
De "open deur intrappen" zoals je bedoelt over de lage prijzen er er nu ook uit. Het is nu wat zakelijker geworden. Misschien ga ik aan bepaalde slogans ook wat aanpassen.
Pas heeft mijn collega gekeken naar de concurrenten. We hebben prijzen van 2 Nederlandse webshops vergeleken met onze verkoopprijzen. BesteMotorolie.nl. is ca. 31% en 57% voordeliger met motorolie, transmissieolie en koelvloeistof.
Ik zit erover te denken de verzendkosten geheel te laten vervallen of nog lager te maken, bijv. € 2,95. Maar dat werkt in de hand dat men voor kleine bedragen gaat bestellen. Ik zit er niet op te wachten een fles van € 3,50 te moeten verzenden, dan leg je er bijna € 4,- verzendkosten op toe en kost het meer dan het oplevert.
Hoe doen anderen dat ? Je zou boven € 25,- bijv. de verzendkosten kunnen verlagen, maar dan zit ik weer met grotere gewichten. immers rekenen we geen extra verzendkosten boven de 10 kg.
Alle prijzen wat optrekken ?
Groet, Marius
http://www.BesteMotorolie.nl

Re: Hoe beoordelen jullie BesteMotorolie punt nl ?

8
bestemotorolie schreef:Ik zit erover te denken de verzendkosten geheel te laten vervallen of nog lager te maken, bijv. € 2,95. Maar dat werkt in de hand dat men voor kleine bedragen gaat bestellen. Ik zit er niet op te wachten een fles van € 3,50 te moeten verzenden, dan leg je er bijna € 4,- verzendkosten op toe en kost het meer dan het oplevert.
Hoe doen anderen dat ?
Wij nemen verlies op kleinere bestellingen. Wanneer we een artikel van € 4,95 verzenden met pakketpost voor € 2,95 moet er inderdaad geld bij.

Alleen... dat komt zelden voor. € 2,95 verzendkosten op een artikel van € 4,95 lijkt namelijk duur. De meeste klanten bestellen dergelijke artikelen per 3, 4 of 5 en dan is het geen punt.

Liever een eenvoudige en duidelijke prijs dan een complexe prijstabel met allerlei staffels. Ik zou, als ik jou was, de verzendkosten verlagen naar € 3,95 of € 4,95 en gratis verzenden aanbieden vanaf een bepaald bedrag. Gewoon experimenteel: kijken wat het doet.

Re: Hoe beoordelen jullie BesteMotorolie punt nl ?

9
Hartelijk dank voor je reactie. De verzendkosten houd ik nu nog even voor wat het is,
namelijk € 5,95 per zending ongeacht het gewicht. Boven 60 liter in fabrieksverpakking geheel gratis bezorgd.
Ik heb nu laagsteprijsgarantie ingevoerd voor motorolie, koel- en remvloeistof en garagezeep.
De voorwaarden hiervoor zijn aangegeven onderin het menu Algemene Voorwaarden.
Groet, Marius
http://www.BesteMotorolie.nl

Re: Hoe beoordelen jullie BesteMotorolie punt nl ?

12
BesteMotorolie.nl gaat door met de LAGE verzendkosten van € 2,95.
Het blijkt uitstekend te werken als de verzendkosten erg laag zijn. Mijn webdesigner heeft ingebouwd in het afreken systeem een normaal tarief van € 6,95 voor een aankoopbedrag lager dan € 25,- incl. BTW.
Voor alle bestellingen boven dit aankoopbedrag geldt slechts € 2,95 verzendkosten ongeacht het gewicht. En boven de 60 liter wordt alles franco verzonden rechtstreeks vanuit het het distributie depot, maar dat was al zo.

Het probleem waar veel webshops tegenaan lopen een kleine bestellen met lage verzendkosten niet lonend is. Het kost dan meestal meer dan het oplevert ! Een grenswaarde werkt dan erg goed.
Groet, Marius
http://www.BesteMotorolie.nl