3 ricoh kleuren multifunctionals

1
Ik heb 3 Ricoh kleuren multifunctionals met nette tellerstanden en een hoop nieuwe toners op de kop getikt. Ik heb de printers op locatie getest en werkend mee genomen. Met 4 man hebben we ze in de bus getild. thuis had ik niet direct een paar helpers om ze mee te lossen dus hebben ze een nachtje in de bus gestaan.

Vandaag wilde ik ze nog een keer checken maar maken ze alle 3 slechte kwaliteit prints. Niet alle kleuren komen mooi over en het is wat pixelig/gevlekt.
Weet iemand of kou/vocht dit soort problemen kan veroorzaken en is dit met een nieuw toner er in opgelost? (staan nu wel verwarmd en binnen).

Het was de bedoeling om er 1 zelf te houden en 2 te verkopen. maar ik wil natuurlijk geen rommel verkopen. Ze zijn volledig door Ricoh onderhouden en woensdag nog service/onderhoud gehad.

Re: 3 ricoh kleuren multifunctionals

2
Als het vochtig en koud weer is en deze komt daarna in de warme ruimte dan kan komt er natuurlijk vocht is. Misschien dat er wat toner hard is geworden door het vocht.

Het kan ook zijn dat de printer scheef gehouden is en dat de toner naar 1 kant is gegaan. Dus even de toner eruit halen. Horizontaal houden en schudden zodat het netjes word verdeeld
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: 3 ricoh kleuren multifunctionals

3
Ik had voor de zekerheid al met de toner geschut. Ik denk dat het een kwestie is van nieuw toners er in. Maar dit wil ik liever niet nu proberen met vervolgens het risico dat deze nieuwe toner ook weer hard wordt.

misschien dat ik er 1 een poosje binnen zet met nieuwe toner, dan gebruik ik hem zelf een poosje, zodat ik ook zeker weet dat hij goed is als ik hem verkoop.