Ik ben in mijn eigen Analytics gaan duiken en heb hetzelfde probleem. Ik heb in totaal 4 opmerkelijke verwijzingen:Hallo iedereen,
de afgelopen dagen zie ik iets raars in mijn Google Analytics. Mijn bezoekersaantallen zijn gelijk gebleven alleen komt nu de helft (!) van alle bezoekers vanaf de website ilovevitaly.com. Bounce rate is omhoog geschoten. Heb zelf het idee dat dit een bot is maar waar zijn dan mijn 'echte' bezoekers ineens heen?
heb geen melding van webmaster tools gekregen. Hoe blokkeer ik deze bot (als het een bot is)
semalt.semalt.com (42 verwijzingen, bouncepercentage 100%, sessie gemiddelde 1,00)
buttons-for-website.com (30 verwijzingen, bouncepercentage 100%, sessie gemiddelde 1,00)
make-money-online.7makemoneyonline.com (14 verwijzingen, bouncepercentage 100%, sessie gemiddelde 1,00)
forum.topic.47279152.darodar.com (8 verwijzigingen, bouncepercentage 100%, sessie gemiddelde 1,00)
Ik heb deze website gegoogeld en kwam al snel op spambots, spam en nog eens spambots. Nu is mijn vraag, wat zijn de verwijzingen precies en waar komen deze verwijzingen vandaan? Waar zijn mijn "eigen" bezoekers naar toe? Kan je dit blokkeren?
Alvast bedankt!