Elektrobert schreef:Ik heb een paar oorbellen afgetroggeld, maar nu wil ik bestellen en zie dat ik A) onverzekerd, B)met track en trace en C) verzekerd kan laten versturen...maar ik wil ze voor de Kerst.
Als ik ze dus gratis laat versturen en ze komen niet aan, dan is het waarschijnlijk voor mijn eigen risico. Het bedrijf werkt vanuit Frankrijk en is in België gevestigd, dus geen Nederlandse wetgeving.
Maar ik wil die oorbellen en ik wil mijn man niet op extra onkosten jagen door nog een EUR 9.50 of EUR 13.50 verzendkosten te laten betalen.
Ik dacht huh? Dus ging ook maar even shoppen, maar heb zoiets van laat maar! Per gewone post gratis maar niet traceerbaar? 5-10 werkdagen? Waarom zou ik dan nog bestellen?
Maar klopt wat je zegt en vind het dus heel raar alles komt zo Nederlands over, maar het is helemaal geen Nederlandse webshop!
Ik weet niet of België Colissimo heeft, maar weet wel dat Frankrijk Colissimo heeft en verzenden vanuit Frankrijk naar Nederland was voor een heel zwaar pakket €15,- incl. verzekering (zo even uit mijn hoofd en dat was dit jaar nog). Maar ja ik ga voor sieraden dit niet betalen. Dan kijk ik hier in Nederland wel.
Dus het wordt nu ook heel duidelijk waarom er geen verkopen zijn. Allereerst zijn de sieraden best prijzig, ook al is het handgemaakt. En dan ook helemaal niet in Nederland gevestigd.
Oh en een regeltje dat ik even tegen kwam:
10. De verzendkosten wordt in mindering gebracht op het orderbedrag.
Dat mag dus niet! Als alles terug gestuurd wordt, moet jij aan de klant het hele orderbedrag terug storten.
Ook al zit je in België/Frankrijk, je moet wel voldoen aan de EU-regels en daar schort het nogal aan.