Omzetdaling in januari?

Ja
Totaal aantal stemmen: 1 (10%)
Nee
Totaal aantal stemmen: 6 (60%)
Ik weet het nog niet
Totaal aantal stemmen: 3 (30%)
Totaal aantal stemmen: 10

Januari, ook last van omzetdaling of niet?

1
Beste webwinkeliers,

Ik ben een jonge ondernemer en bezit een webwinkel met verfproducten, die populair is als o.a. auto-accessoire.
Mijn omzet schommelt maandelijks rond de 12500 EUR.
Deze maand is pas begonnen, maar ik maak me nu al enorme zorgen voor wat zal komen.

Mijn bezoekersaantal blijft hetzelfde en klanten creëren accounts, maar ze plaatsen amper of geen bestellingen. Is dit iets typisch voor januari en komt dit dus vaker voor?

Ik dacht eerst dat er wat mis was, maar ik heb alles uitvoerig getest en alles werkt perfect.

Met vriendelijke groeten,
frack
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Januari, ook last van omzetdaling of niet?

6
Alles hangt samen met het product dat je verkoopt. Voor de ene in winter goed, voor de ander de zomer. Jan kun je dus in het algemeen geen uitspraak over doen. Ik verbaas me soms met mijn product dat het zelf in de vakantiemaanden goed verkocht wordt.
Je kan er dus geen pijl op trekken.
3 jan en je begint nu al zorgen te hebben, relax en wacht een week af en laat ons dan weten hoe het is.

Re: Januari, ook last van omzetdaling of niet?

9
Je bent niet de enige, het is 4 jan, nog 3.5 week te gaan.

Als jij in een branche c.q productgroep zit die het in jan slecht doet is dat een feit waar je je gewoon bij neer moet leggen.

Verkoop je paraplu's bekend zelf dan maar wanneer die het beste verkopen.

Zoals enkele hier al aangeven het ene product doet het beter het andere slechter als alles bij jou het slechter doet kan dat een seizoensinvloed zijn of gewoon de concurrentie die beter verkoopt ten koste van jou.
Dalen je conversies en heb je dus nog steeds bezoekers kan dat meerdere oorzaken hebben. Concurrentie is goedkoper bijv. Je website doet het minder op bijv mobiel of tablet en daar krijg je juist meer bezoekers.

Zoals je ziet vele invloeden, sommige heb je zelf in de hand anderen niet.

Kijk eens bij google keyword zoeker naar jou keywords. google geeft heel mooi per maand een volume aan. Op die manier kun je dus ook goed het zoekgedrag van kopers zien.

Re: Januari, ook last van omzetdaling of niet?

12
december is al een dure maand geweest en sommige niet noodzaklelijke aankopen worden dan wel is een maandje uitgesteld. Daarnaast het is idd nog maar 4 jan mensen zijn nog lekker aan het skien en van een extra lang weekend aan het genieten.

Re: Januari, ook last van omzetdaling of niet?

14
Vandaag 2 grote bestellingen ontvangen, ik denk dat we de omzet van 2014 dit jaar kunnen verdubbelen! :lol:

Idd veel te vroeg om uitspraken te doen! Onze januari omzet zit meestal 10% boven gemiddeld, maar ook dit varieert per jaar...