Hallo Allemaal,
Wij maken gebruik van een aantal verzendbedrijven om onze producten wereldwijd te verzenden waaronder parcel.nl en parcelinternational.nl.
Nu zijn wij benieuwd hoe de ervaringen van anderen met deze twee bedrijven zijn en/of welke alternatieven zij gebruiken naast deze twee en PostNL, MyParcel, DPD, DHL en Kiala.
Re: Ervaringen verzendbedrijven
2Wat verwacht je van een zending?
Is het duur en moet het verzekerd zijn? Wil je een goede klantenservice? Of moet het zo snel mogelijk geleverd worden? En dan natuurlijk nog moet het zo goedkoop mogelijk?
Voor goedkoop zou ik kijken naar DHL
Voor service MyParcel die verzend via PostNL (belgie) en DPD.
Als ik persoonlijk een afweging zou moeten maken zou ik voor DPD gaan.
Als ik zendingen vanuit china laat komen kies ik juist DHL voor Fedex ivm met afleversnelheid en klantenservice. Dit is dan DHL express
Is het duur en moet het verzekerd zijn? Wil je een goede klantenservice? Of moet het zo snel mogelijk geleverd worden? En dan natuurlijk nog moet het zo goedkoop mogelijk?
Voor goedkoop zou ik kijken naar DHL
Voor service MyParcel die verzend via PostNL (belgie) en DPD.
Als ik persoonlijk een afweging zou moeten maken zou ik voor DPD gaan.
Als ik zendingen vanuit china laat komen kies ik juist DHL voor Fedex ivm met afleversnelheid en klantenservice. Dit is dan DHL express
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
3Wij verzenden zo veel mogelijk alles met track & trace en verzekerd. Het hoeft niet snel, maar wel binnen redelijke termijn geleverd te worden. Uiteraard zoeken wij hierbij naar de laagste prijs en is een beetje klantenservice wel welkom.
Aangezien wij er voor onze klanten zo veel mogelijk naar streven om de laagste prijzen te hanteren maken wij dus gebruik van nagenoeg alle verzendbedrijven. Dit heeft er ook mee te maken dat wij van alles verzenden in grootte en gewicht van platte brievenbuspakjes tot groter dan 175 cm en/of meer dan 10/20 kilo. Hierdoor vallen dan telkens een aantal keuzes qua verzending af.
Wat betreft de klantenservice kunnen wij niet zeggen dat er een echt fantastisch is. We hebben met al deze bedrijven positieve en negatieve ervaringen. Ondanks alles is waarschijnlijk PostNL dan het meest betrouwbaar en consistent met een praktische overzichtelijke website. Helaas zijn ze vaak het duurst en zijn er beperkingen aan de afmetingen naar het buitenland.
"Voor goedkoop zou ik kijken naar DHL"
Wij gebruiken af en toe DHL voor binnenlandse zendingen, maar voor naar het buitenland zijn ze zelfs vaak duurder als PostNL en hebben een restrictie van maximaal 80 cm.
Vanuit China gebruiken wij inderdaad vaak wel DHL.
Maar goed, we zijn eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van anderen met parcel.nl en parcelinternational.nl en welke andere opties er nog zijn naast deze 2 en PostNL, MyParcel, DPD, DHL en Kiala.
Aangezien wij er voor onze klanten zo veel mogelijk naar streven om de laagste prijzen te hanteren maken wij dus gebruik van nagenoeg alle verzendbedrijven. Dit heeft er ook mee te maken dat wij van alles verzenden in grootte en gewicht van platte brievenbuspakjes tot groter dan 175 cm en/of meer dan 10/20 kilo. Hierdoor vallen dan telkens een aantal keuzes qua verzending af.
Wat betreft de klantenservice kunnen wij niet zeggen dat er een echt fantastisch is. We hebben met al deze bedrijven positieve en negatieve ervaringen. Ondanks alles is waarschijnlijk PostNL dan het meest betrouwbaar en consistent met een praktische overzichtelijke website. Helaas zijn ze vaak het duurst en zijn er beperkingen aan de afmetingen naar het buitenland.
"Voor goedkoop zou ik kijken naar DHL"
Wij gebruiken af en toe DHL voor binnenlandse zendingen, maar voor naar het buitenland zijn ze zelfs vaak duurder als PostNL en hebben een restrictie van maximaal 80 cm.
Vanuit China gebruiken wij inderdaad vaak wel DHL.
Maar goed, we zijn eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van anderen met parcel.nl en parcelinternational.nl en welke andere opties er nog zijn naast deze 2 en PostNL, MyParcel, DPD, DHL en Kiala.
4Wanneer je op zoek bent naar een Groene CO2 neutrale manier van versturen van je bezorgingen voor de laagste prijs moet je eens kijken naar een nieuwe aanbieder. Check http://www.bumperparcels.com waar je voor 3,33 al pakketten kunt verzenden.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Er wordt hoofdzakelijk voor internationaal gevraagd.bumpy schreef:Wanneer je op zoek bent naar een Groene CO2 neutrale manier van versturen van je bezorgingen voor de laagste prijs moet je eens kijken naar een nieuwe aanbieder. Check http://www.bumperparcels.com waar je voor 3,33 al pakketten kunt verzenden.
Tevens staat het volgende op de site.
Wij hebben inmiddels bezorgpunten in Breda, Deurne, Rotterdam, Roosendaal, Tilburg, Goirle, Utrecht, Zeist, Apeldoorn en Leeuwarden. We willen snel opschalen naar een meer landelijke dekking
Is er een landelijke dekking? Want wat is meer landelijke dekken?
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
6Idee van Bumper is wel leuk en aardig, maar de levertijd van twee weken slaat natuurlijk nergens op. Door een slak laten bezorgen is sneller en klanten willen hun producten liever gisteren dan vandaag in huis hebben.