We zijn bezig een shortlist te maken van payment service providers. Wie heeft goed ervaringen en kan me providers aanbevelen? We hebben een aantal harde voorwaarden:
1) Betaling staat gelijk op onze rekening (geen 20 dagen termijn oid)
2) Systeem faciliteert internationale betalingen met alle creditkaarten en andere betalingen waarbij betaling gelijk geschiedt, dus niet met factuur
3) Systeem stuurt betalingsbevestigingen als betaalde invoice (B2B)
4) Voor sommige klanten moeten we branded facturen kunnen genereren vanuit het systeem
5) Betaal proces qua voorkant in onze eigen webomgeving
We hebben minder dan 1000 betalingen per jaar.
Ik hoor graag jullie ideeën!
Michiel
Re: Payment service provider
2Beste Michiel,
Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende PSP's met nagenoeg dezelfde oplossingen, (Ideal stunters daargelaten) dat je jouw wensen het beste kan voorleggen nadat je een shortlist hebt gemaakt.
De belangrijkste vragen wat mij betreft zijn, voor jezelf en/of de PSP:
- Wil je de uitbetaling van de betaalmethoden van de PSP ontvangen of van partijen afzonderlijk?
- Is de uitbetaling in batches per betaalmethode of ineen? Dagelijkse of wekelijkse batches voor álle betaalmethoden? Met hoeveel werk(!)dagen vertraging? (onvermijdelijk verschil in Ideal en Creditcard etc)
- Met het oog op de kosten per transactie(soort); wat zal je verwachte totale omzet ongeveer zijn, verwachte omzet per betaalmethode en het gemiddelde bestedingsbedrag?
Om je shortlist op te stellen is het van belang je af te vragen of je heel goedkoop af wilt zijn, heel erg veel servicegerichtheid wilt hebben of gemak.
Gr, Jean-Marie Lok
Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende PSP's met nagenoeg dezelfde oplossingen, (Ideal stunters daargelaten) dat je jouw wensen het beste kan voorleggen nadat je een shortlist hebt gemaakt.
De belangrijkste vragen wat mij betreft zijn, voor jezelf en/of de PSP:
- Wil je de uitbetaling van de betaalmethoden van de PSP ontvangen of van partijen afzonderlijk?
- Is de uitbetaling in batches per betaalmethode of ineen? Dagelijkse of wekelijkse batches voor álle betaalmethoden? Met hoeveel werk(!)dagen vertraging? (onvermijdelijk verschil in Ideal en Creditcard etc)
- Met het oog op de kosten per transactie(soort); wat zal je verwachte totale omzet ongeveer zijn, verwachte omzet per betaalmethode en het gemiddelde bestedingsbedrag?
Om je shortlist op te stellen is het van belang je af te vragen of je heel goedkoop af wilt zijn, heel erg veel servicegerichtheid wilt hebben of gemak.
Gr, Jean-Marie Lok
Creditcards accepteren kan vaak véél goedkoper. Zelfs bij uw huidige aanbieder. http://www.feebirds.nl
Re: Payment service provider
3Ik beveel meestal mollie of pay.nl aan. Omdat wij partner zijn van pay.nl kan ik je een speciale aanbieding doen waarbij je maar 34 cent betaald per transactie via ideal wat lager is dan wat ze normaal aanbieden.
Re: Payment service provider
4Ik vind het zo langzamerhand echt schrikbarend worden hoe webwinkeliers tegenwoordig de keuze maken voor hun PSP, betaalmethoden en dus inkomen.
Creditcards accepteren kan vaak véél goedkoper. Zelfs bij uw huidige aanbieder. http://www.feebirds.nl
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Re: Payment service provider
5Je moet soms kijken naar wat het voordeligst is, maar ook wat het makkelijkst is. Er zijn genoeg aanbieders en het is maar net waar je voorkeur naar toe gaat.
Maar wat ik nou niet begrijp van de TS is dat hij B2B wilt leveren, MAAR klanten moeten direct betalen? Zie dat niet bepaald als klantvriendelijk in de zakelijke wereld. Als consument ben je goed beschermd, maar als de TS niet goed communiceert als iets niet op voorraad is en je kunt weken wachten op je bestelling dan voel je je namelijk ook bekocht.
Maar wat ik nou niet begrijp van de TS is dat hij B2B wilt leveren, MAAR klanten moeten direct betalen? Zie dat niet bepaald als klantvriendelijk in de zakelijke wereld. Als consument ben je goed beschermd, maar als de TS niet goed communiceert als iets niet op voorraad is en je kunt weken wachten op je bestelling dan voel je je namelijk ook bekocht.