Webshop iPhone, Samsung accessoires - 65.000 omzet

1
Op dit moment heb ik een erg goede management functie (loondienst) en daarnaast een webshop welke ik wil verkopen. Ik kan mijn baan niet meer goed combineren met de shop. Beide hebben mijn volledige aandacht nodig en besloten de webshop te verkopen (groeifase 2 momenteel). Omzet in 2013 was 42.000. Omzet 2014 was 65.000

Een aantal gegevens;
- Conversie momenteel 4%, op sommige kanalen 7% (aantoonbaar).
- 90.000 unieke bezoekers (2014)
- Gemiddelde marge 60-70%
- De webshop is voorraadhoudend. Leveranciers zijn zeer divers, waaronder 1 dropship leverancier.
- Op dit moment is de afzetmarkt 95% NL en 5% BE

Kansen;
- Momenteel heeft de shop veel domeinen om hiermee een 'coolblue' concept op te zetten
- Taalmodules zijn uit te breiden (duits, spaans, frans, etc)
- B2B; Nu één klant met meerdere vestigingen die ik voorzie van voorraad. Hier is veel meer uit te halen
- En nog veel meer ideeën die op de plank liggen en zo overgenomen kunnen worden

Overname kandidaten;
- Genoeg kennis van e-commerce (breedste zin van het woord)
- Liquide middelen om door te kunnen groeien naar volgende fase
- Tactische overname is ideaal. Met name voor webshops die het logistieke proces ruim voldoende beheersen. Deze shop is eenvoudig hierin te verwerken.

PB voor meer info! of spyhome@outlook.com

(ps. mijn naam is gecensureerd)

Re: Webshop iPhone, Samsung accessoires - 65.000 omzet

2
Wat versta je onder marge? omzet minus inkoopwaarde?

Er blijft dan 39K (minstens; dat is 60% van 65k)) over. Wat gaat hier nog allemaal van af? Als hier nog Google (marketing) kosten, verzendkosten etc vanaf gaan dan kan het hard gaan met wat er uiteindelijk over blijft :wink:

Re: Webshop iPhone, Samsung accessoires - 65.000 omzet

3
ES01 schreef:Wat versta je onder marge? omzet minus inkoopwaarde?
Het gaat om de brutowinstmarge.
ES01 schreef: Er blijft dan 39K (minstens; dat is 60% van 65k)) over. Wat gaat hier nog allemaal van af? Als hier nog Google (marketing) kosten, verzendkosten etc vanaf gaan
Wie heeft het hier over Google?
Wie heeft het over gratis verzenden?
ES01 schreef: dan kan het hard gaan met wat er uiteindelijk over blijft :wink:
Ook dat heb ik in de advertentie staan (fase 2).

Welke vragen heb je nog meer? Stel ze gerust.

Re: Webshop iPhone, Samsung accessoires - 65.000 omzet

4
Nouja goed, je zegt de conversie 'op sommige kanalen'. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat als je een serieuze webwinkel hebt je toch wel iets van Adwords gebruikt. Maar in ieder geval andere betaalde kanalen (en dus kosten maakt) gebruikt. Met een conversie percentage van 7% lijkt mij het trouwens niet onwaarschijnlijk dat je gebruik maakt van Kieskeurig of Beslist (en die zijn beide volgens het CPC model).

Gratis verzenden was wellicht een verkeerde aanname, maar zowel ikzelf, als concurrenten moeten dit doen. Om mij heen zie ik dit ook, dus als je mee wilt doen met de rest (of zoals je zelf zegt: een Coolblue concept gaat uitrollen), dan moet je hier m.i. ook gewoon in mee gaan. Vandaar mijn aanname. Maar die is kennelijk fout, dus excuus.

Bruto winst marge is gewoon een begrip waar je weinig aan hebt, vind ik. Het gaat er uiteindelijk om wat er over blijft onder de streep. Dus wat gaat er nog van je bruto-winstmarge af, zodat je uitkomt op de daadwerkelijke winst?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop iPhone, Samsung accessoires - 65.000 omzet

5
ES01 schreef:Nouja goed, je zegt de conversie 'op sommige kanalen'. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat als je een serieuze webwinkel hebt je toch wel iets van Adwords gebruikt. Maar in ieder geval andere betaalde kanalen (en dus kosten maakt) gebruikt.

Ik geloof dat met deze omzetten, in telefoonaccessoires, redelijk serieus ben (maar nog wel klein in vergelijking tot...). Echter laat ik de shop nu niet groeien door te weinig tijd... Adwords gebruik ik (eigenlijk) niet, andere kanalen wel. Gemiddeld rond de 500/600 euro p/mnd.
ES01 schreef:Met een conversie percentage van 7% lijkt mij het trouwens niet onwaarschijnlijk dat je gebruik maakt van Kieskeurig of Beslist (en die zijn beide volgens het CPC model).
Beslist PRO volgens CPS, geloof ik ;)
ES01 schreef: Gratis verzenden was wellicht een verkeerde aanname, maar zowel ikzelf, als concurrenten moeten dit doen. Om mij heen zie ik dit ook, dus als je mee wilt doen met de rest (of zoals je zelf zegt: een Coolblue concept gaat uitrollen), dan moet je hier m.i. ook gewoon in mee gaan. Vandaar mijn aanname. Maar die is kennelijk fout, dus excuus.
Hier verschillen onze meningen volledig. Het gaat er m.i. om dat je duidelijk bent richting de consument en niet in de check-out voor verassingen komt te staan. Daarnaast hebben Coolblue, Bol.com, Wehkamp, Zalando hele andere budgetten voor marketing. Als ik deze budgetten had, stond deze advertentie hier niet... Desalniettemin snap ik jouw punt, maar ik denk dat de volgende eigenaar zijn doelen iets meer S.M.A.R.T. moet maken.