Beste Forumleden,
Sinds 26-02-2013 zijn wij de webshop http://www.toys4kiddy.nl gestart. Nou gaat het aardig maar nog niet helemaal zoals wij zouden willen. De conversie blijft echter achter en ook het aantal klanten kan hoger. Wij hebben alleen geen idee hoe en waar het misschien fout gaat. De conversie vinden we op het moment het belangrijkste dat dit wat hoger wordt. De webshop is gericht op het verkopen van hoofdzakelijk "houten" speelgoed en wij werken met CCV Shop (voorheen Biedmeer) omdat we zelf niet helemaal technisch zijn en wij dit een fijne basis vinden. Ook adverteren wij via Admarkt (marktplaats) en Google adwords. Maar we zien dat de meeste klanten via marktplaats bij komen gevolgd door Google.
Wij zouden graag een zo eerlijk mogelijke feedback ontvangen over onze site : http://www.toys4kiddy.nl om te horen wat wij fout doen of waar we nog de puntjes op de i kunnen zetten.
Michelle Bekker
Toys4kiddy
Re: Graag zo eerlijk mogelijke feedback
2Je website ziet er gewoon niet professioneel uit. Ik zou ook twijfelen om bij je te kopen. Je maakt maar 1 keer een goede eerste indruk. Zoek eens naar een professionele webwinkelbouwer, die kan er vast veel meer mee.
Daarnaast is je header nogal groot. Deze ruimte kan je beter gebruiken voor lokkertjes.
Daarnaast is je header nogal groot. Deze ruimte kan je beter gebruiken voor lokkertjes.
Re: Graag zo eerlijk mogelijke feedback
3voor mij het belangrijkste: moet echt véél overzichtelijker/duidelijker/simpeler
er staat eigenlijk van alles in allerlei stijlen, kleuren, etc bij elkaar gegooid. mijn eerste indruk: best een warboel. (je vroeg zo eerlijk mogelijk he
)
paar dingen die me gelijk tegenvallen:
- er lijkt voor blauw gekozen te zijn maar soms wat lichter blauw, dan weer donkerblauwe letters, onderaan zwart. (kies voor een of een paar bij elkaar passende kleuren) en in de bovenste balk dan weer bruinig...kleuren kiyoh recensiemodule (ouch)...
- logo. plaatje met spelende kinderen vind ik ok. logo/plaatje met diertjes lijkt nogal onscherp
- al die plaatjes in de 'zijbalken' er staat al zo veel, ik zou echt het merendeel wegsnijden en overhouden wat echt belangrijk is. wordt de site een stuk rustiger van.
- keek even bij http://www.toys4kiddy.nl/Loopfietsen daar valt me als allereerste op dat best heel vaak het woord 'leuk ' gebruikt wordt. zoveel
belangrijkste eerste stap lijkt me het echt wat minder 'schreeuwerig' te maken, hard na te denken over kleurgebruik etc. - zodat het oog valt op wat belangrijk is maar doet gelijk ook veel voor een professionelere uitstraling.
er staat eigenlijk van alles in allerlei stijlen, kleuren, etc bij elkaar gegooid. mijn eerste indruk: best een warboel. (je vroeg zo eerlijk mogelijk he

paar dingen die me gelijk tegenvallen:
- er lijkt voor blauw gekozen te zijn maar soms wat lichter blauw, dan weer donkerblauwe letters, onderaan zwart. (kies voor een of een paar bij elkaar passende kleuren) en in de bovenste balk dan weer bruinig...kleuren kiyoh recensiemodule (ouch)...
- logo. plaatje met spelende kinderen vind ik ok. logo/plaatje met diertjes lijkt nogal onscherp
- al die plaatjes in de 'zijbalken' er staat al zo veel, ik zou echt het merendeel wegsnijden en overhouden wat echt belangrijk is. wordt de site een stuk rustiger van.
- keek even bij http://www.toys4kiddy.nl/Loopfietsen daar valt me als allereerste op dat best heel vaak het woord 'leuk ' gebruikt wordt. zoveel
belangrijkste eerste stap lijkt me het echt wat minder 'schreeuwerig' te maken, hard na te denken over kleurgebruik etc. - zodat het oog valt op wat belangrijk is maar doet gelijk ook veel voor een professionelere uitstraling.
Chocolade. Puur, eerlijk & lekker. Chocoladeverkopers.nl
Re: Graag zo eerlijk mogelijke feedback
4bedankt voor de goede feedback. Hier kan ik zeker wat mee. Zal inderdaad de teksten bij de loopfietsen gaan aanpassen
In het geval van Kiyoh zijn de kleuren niet goed of zeg je beter gewoon helemaal mee stoppen.

In het geval van Kiyoh zijn de kleuren niet goed of zeg je beter gewoon helemaal mee stoppen.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
Re: Graag zo eerlijk mogelijke feedback
5De volledige layout zou eens moeten herbekeken worden. Als je dan toch een inspanning wil doen om de conversie te verhogen, zou ik gelijk van 0 herbeginnen.
Als je de site opent staat er gewoon veel te veel tekst, links,... Ik weet niet waar eerst kijken, en dan gaan bezoekers al vaak naar de sluitknop rechtsboven.
Bekijk wat andere webwinkel layouts van concurrenten, of wat jij gewoon mooi zou vinden. En pas dit eventueel toe op je eigen webwinkel
Als je de site opent staat er gewoon veel te veel tekst, links,... Ik weet niet waar eerst kijken, en dan gaan bezoekers al vaak naar de sluitknop rechtsboven.
Bekijk wat andere webwinkel layouts van concurrenten, of wat jij gewoon mooi zou vinden. En pas dit eventueel toe op je eigen webwinkel
Re: Graag zo eerlijk mogelijke feedback
6Iedereen hartstikke bedankt voor alle feedback. Ik heb de hele layout veranderd en heb het nu wat overzichtelijker/duidelijker en simpeler voor de klant gemaakt. We gaan kijken wat het brengt .
Re: Graag zo eerlijk mogelijke feedback
7Goed bezig, oogt voor mij in ieder geval rustiger.
Als ik nog wat mag opmerken:
recensies Kiyoh zou ik wel ergens vermelden
bovenmenu zorgt voor veel (loze) ruimte
Weet niet of de huidige layout de meest optimale is, maar de durf om het helemaal om te gooien is denk ik het belangrijkste en dan komt het vast wel goed
Als ik nog wat mag opmerken:
recensies Kiyoh zou ik wel ergens vermelden
bovenmenu zorgt voor veel (loze) ruimte
Weet niet of de huidige layout de meest optimale is, maar de durf om het helemaal om te gooien is denk ik het belangrijkste en dan komt het vast wel goed
Chocolade. Puur, eerlijk & lekker. Chocoladeverkopers.nl
Re: Graag zo eerlijk mogelijke feedback
8Kun je iets doen aan je levertijden? Als ik bv bij een paar andere shops kijk naar Tidlo speelgoed, wordt het vaak de volgende dag al geleverd. Jouw levertijd voor Tidlo is 3 a 5 werkdagen. Omdat het ook niet goedkoper is dan in andere shops (paar producten bekeken), is dat ook geen reden om langer te willen wachten.
Paar andere puntjes:
- ik vind de productpagina's niet erg aantrekkelijk. Om de bestelknop/prijs/levertijd te zien moet ik een flink stuk naar beneden scrollen (kun je waarschijnlijk weinig aan doen omdat het een vast template is).
- Op je productpagina heb je boven je webshop keurmerk een heel verhaal staan. Dit leidt af van de product tekst. Zet hier naast het keurmerk liever andere logo's die vertrouwen wekken zoals Kiyoh, betaalmogelijkheden, verzendpartij etc.
- het hoofdmenu is nog echt te groot. Merken en soorten speelgoed staan hier beiden in. Probeer een betere menustructuur op te zetten.
- ik mis een beetje een header. Direct onder het menu staan direct de producten. Een mooie foto + een pakkende payoff of aanbieding zou niet misstaan.
Ook qua SEO nog aardig wat te winnen! Maar ik denk dat het zich wel uitbetaalt om eerst een designer even naar de shop te laten kijken om deze een nog iets professionelere uitstraling te geven. Veel succes!
Paar andere puntjes:
- ik vind de productpagina's niet erg aantrekkelijk. Om de bestelknop/prijs/levertijd te zien moet ik een flink stuk naar beneden scrollen (kun je waarschijnlijk weinig aan doen omdat het een vast template is).
- Op je productpagina heb je boven je webshop keurmerk een heel verhaal staan. Dit leidt af van de product tekst. Zet hier naast het keurmerk liever andere logo's die vertrouwen wekken zoals Kiyoh, betaalmogelijkheden, verzendpartij etc.
- het hoofdmenu is nog echt te groot. Merken en soorten speelgoed staan hier beiden in. Probeer een betere menustructuur op te zetten.
- ik mis een beetje een header. Direct onder het menu staan direct de producten. Een mooie foto + een pakkende payoff of aanbieding zou niet misstaan.
Ook qua SEO nog aardig wat te winnen! Maar ik denk dat het zich wel uitbetaalt om eerst een designer even naar de shop te laten kijken om deze een nog iets professionelere uitstraling te geven. Veel succes!
Online marketing en SEO blog http://isaonline.nl/online-marketing-blog/
Re: Graag zo eerlijk mogelijke feedback
9De footer tekst vind ik erg moeilijk om te lezen. Verder valt het mij op dat op bijvoorbeeld http://www.toys4kiddy.nl/Knuffels geen filterlijst staat( prijs, merk ect selecteren)
Voor de SEO is het ook beter als je op de index tekst hebt staan.
Voor de SEO is het ook beter als je op de index tekst hebt staan.
http://www.custorate.nl Gratis klantbeoordeling systeem
Re: Graag zo eerlijk mogelijke feedback
10Hi,
Ik heb even gekeken naar de site en mij valt inderdaad op dat de site een likje verf mag gebruiken. Het gebruikersgemak ontbreekt grotendeels.
Een goede manier om de site wat makkelijker in gebruik te maken voor de klant is het gedeelte boven de fold (De fold is een mythe, ja ik weet het
) te gebruiken met daarin rubrieken. (Bij dit theme duidelijk te zien http://demo.magentech.com/themes/sm_gna ... e=english/ - Geen affiliatie link trouwens, gewoon ter informatie)
Nu is het heel belangrijk om te kijken naar welke producten het meeste verkopen (welke categorieen eigenlijk) en deze in te vullen binnen deze rubrieken.
Nu heeft elke persoon die terecht komt op jouw site direct een overzicht van categorieen waar hij of zij naar zoekt. Zo is de tijd on-site hoger, het bounce percentage lager en heb je grote kans dat jouw bezoeker het product vind wat hij of zij nodig heeft, voor ze het zat worden en weggaan.
Kijk ook eens naar het vereenvoudigen van het check-out proces. Ik zie dat jij wel heel veel velden aan informatie vraagt. Daarnaast is de bestel knop pas te vinden door ver naar beneden te scrollen. Deze zelfde knop zou meer opvallen bovenaan, met een duidelijke kleur en een iets meer tot actie oproepende tekst.
Als laatste kan je ook heel veel winst pakken door eens grondig naar het menu te kijken.
Dit menu kent 15 verschillende items (zonder het home icoon mee te rekenen). Dat zijn er veel te veel.
Ik zou voorstellen,
Home
Sale
Speelgoed
Veel succes!
Ik heb even gekeken naar de site en mij valt inderdaad op dat de site een likje verf mag gebruiken. Het gebruikersgemak ontbreekt grotendeels.
Een goede manier om de site wat makkelijker in gebruik te maken voor de klant is het gedeelte boven de fold (De fold is een mythe, ja ik weet het

Nu is het heel belangrijk om te kijken naar welke producten het meeste verkopen (welke categorieen eigenlijk) en deze in te vullen binnen deze rubrieken.
Nu heeft elke persoon die terecht komt op jouw site direct een overzicht van categorieen waar hij of zij naar zoekt. Zo is de tijd on-site hoger, het bounce percentage lager en heb je grote kans dat jouw bezoeker het product vind wat hij of zij nodig heeft, voor ze het zat worden en weggaan.
Kijk ook eens naar het vereenvoudigen van het check-out proces. Ik zie dat jij wel heel veel velden aan informatie vraagt. Daarnaast is de bestel knop pas te vinden door ver naar beneden te scrollen. Deze zelfde knop zou meer opvallen bovenaan, met een duidelijke kleur en een iets meer tot actie oproepende tekst.
Als laatste kan je ook heel veel winst pakken door eens grondig naar het menu te kijken.
Dit menu kent 15 verschillende items (zonder het home icoon mee te rekenen). Dat zijn er veel te veel.
Ik zou voorstellen,
Home
Sale
Speelgoed
- Houten Treinen
Poppen
Knuffels
Verkleedpartijtjes
Buitenspeelgoed
Loopfietsen
- Melissa and doug
Tidlo
Eichhorn
Woody
Adora
Veel succes!
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien