https://lookslikevintage.nl
Gestart: september 2013
FB pagina: https://www.facebook.com/lookslikevintage
Een groot gedeelte van jullie kennen me wel, ben een tijdje niet actief geweest, operatie ondergaan eind vorig jaar. Minder gaan werken bij m'n huidige baan en de webshop houdt me dagelijks genoeg uurtjes van de dag bezig (lees bijna 24/7

Assortiment groeit gestaag met elke maand/om de paar weken nieuwe producten en heb nu ook beter beeld van wat mijn klanten leuk vinden. Op dit moment heb ik 3 merken voor dames waar mijn focus op ligt (Hell Bunny, Lady Vintage en Banned aan het opbouwen als merk) en Collectif als bijmerk. Voor de mannen heb ik het Amerikaanse merk Rock Steady en Engelse merk Run&Fly. Mannenkleding kwa verkopen via de shop blijft nog flink achter, waardoor ik dit ook niet goed kan uitbreiden.
Naast de webshop heb ik een magazijnlocatie waar mensen op afspraak kunnen langskomen, ik 1x per maand een open weekend houdt (steeds beter/drukker bezocht) en het festival seizoen weer van start is gegaan met stands op veel rock'n'roll festivals, maar dit jaar ook stand op Pinkpop en Graspop.
Op dit moment loopt de webshop wat traag, mede denk ik door het weer dat maar niet zomers wil worden. Facebook ben ik actief op, wordt één keer per week/2 weken een nieuwsbrief uitgestuurd, maar het wil niet zo vlotten op dit moment, terwijl het 1ste kwartaal super liep.
Advertentiebudgetten heb ik nauwlijks, heb 1 bedrijf die me helpt via FB, maar als mijn contract daarmee over is einde zomer ga ik dat budget losmaken voor nieuwe middelen (suggesties?). Adwords doe ik nog niks mee omdat ik daar zelf geen verstand van heb. Maar ik wordt op heel veel zoekwoorden heel goed gevonden in google en sta onbetaald vaak hoger dan mijn grootste 'concurrenten' op de 1ste pagina. Heb dus veel organische bezoekers vanuit google en FB.
Daarnaast zit ik nog wat te 'stoeien' met de persoonlijkheid van mijn webshop. Via Social Media (ook met mijn prive profiel) en via Festivals ben ik goed bezig en heb veel nieuwe vriendschappen/connecties opgedaan waardoor er ook veel goodwill ontstaat onder een gedeelte van mijn klanten. Maar deze persoonlijke insteek is niet zo te voelen via de webshop, en ik weet niet zo goed of het een goed of slecht idee is om dit persoonlijke via de webshop wat meer naar voren toe te laten komen. Maar mijn webshop doelgroep is veel groter dan alleen de rock'n'roll/rockabilly scene. Retro als kledingstijl wint nog steeds veel aan populariteit.
Ook krijg ik gestaag meer bestellingen uit het buitenland en ben aan het dobben of het dit jaar een goed idee is om minimaal de webshop ook naar het Engels te vertalen? Maar hier gaat veel werk inzitten (waar ik wel wat hulp van vrienden bij kan krijgen).
Ok heel verhaal, dat zijn de main dingen die me op dit moment bezig houden. Maar alle feedback is welkom