[Horloge23.nl]Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

1
Goedendag ,

Ik heb een 3 maanden geleden een webshop gestart maar nog altijd niks verkocht.
Ik verkoop originele merk horloges tegen aanvaardbare prijzen ik heb een onderzoek gedaan over wat de gemiddelde prijs is daar zit ik bij de meeste shops net iets onder.
En vergeleken met de normale advies prijzen krijgen de mensen veel korting.

Het gaat om de webshop http://www.horloge23.nl ook zit ik op .be en .com
De naam is : Horloge23

Ik heb nog geen opensource webshop kunnen laten maken omdat hier voor het budget nog niet groot genoeg is dat zou ik laten doen wanneer er wat omzet gedraaid word.

Wel heb ik al heel wat linkbuilding en via google word ik ook gevonden maar niet dat ik op de eerste pagina sta.

En ik heb sinds kort een kleine campagne gestart op google adwords.

Wel zijn er mensen die iets in hun winkelwagentje stoppen en dan niet afrekenen hoe het komt dat ze niet afrekenen blijft een raadsel.

En er kan alleen via Ideal,Paypal of Overschrijving worden afgerekend .

Ook geef ik een zonnebril cadeau t.w.v 60 euro bij elke bestelling
En gratis verzending binnen Nederland en België
Ik weet niet of dit iets te veel van het goede is zodat de mensen geen vertrouwen er in hebben.

Graag zou ik hierover wat feedback van deze leden willen hoe ik het kan verbeteren.

Groeten,

Danny

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

3
Nou ik geef niet snel echte kritiek maar ik verbaas me eerlijk gezegd gewoon een beetje over dit. Je verwacht dus dat ik bedragen van 100 of enkele honderden euros besteed bij een webshop waarvan ik helemaal niks kan vinden aan NAW gegevens en als email adres alleen een vaag gratis @live adres. Nou never nooit niet. Maar goed, dat ben ik...

"En we hebben ook al een redelijk klanten bestand en een ruim bezoekers aantal per dag."

Dat zinnetje is volkomen nutteloos. Iedereen kan dat op zijn site zetten.

En dan de voorwaarden van verzending: Horloge23.nl kan niet aansprakelijk worden gesteld voor zoekgeraakte pakketen door TNT of welke andere leverancier er van toepassing is.
Dit risico is voor de koper.


Met alle respect maar fouter kan je het bijna niet doen.

Heel persoonlijk denk ik dat wanneer je in dergelijke luxe, dure handel gaat zitten, je echt héél erg betrouwbaar over moet komen op ALLE fronten. Je kunt in heel veel handel best beginnen met een simpele webshop en langzaamaan groeien. Maar ik denk dat dergelijke luxe artikelen echt meteen in een goede webshop met goede uitstraling moeten beginnen. Dat is tenminste mijn persoonlijk gevoel. Natuurlijk heb je Paypal als betaalmethode wat erg slim is omdat klanten daar wel een heel goede bescherming mee hebben en eigenlijk nauwelijks risico lopen. Maar er is toch nog steeds een kleine hoeveelheid mensen die Paypal gebruiken.

Ik zou beginnen om je NAW gegevens, kvk etc.. te noemen. En die verzendvoorwaarden aan te passen.

Succes ermee! :)

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

4
ik heb een onderzoek gedaan over wat de gemiddelde prijs is daar zit ik bij de meeste shops net iets onder.

Ik koop zelf zelden tot nooit bij de laagste aanbieder omdat ik van diegene ook niks aan service verwacht.
Persoonlijk als ondernemer heb ik een broertje dood aan prijsvechters. Die maken vaak alleen maar een gezonde markt kapot. Zoals je al merkt helpt het ook niet om meer te verdienen door de goedkoopste te zijn. Je kan beter duurder zijn en proberen de beste te zijn.

Lijkt mij dat je eens de website van je merken moet bezoeken en dat gevoel moet over proberen te nemen. Dat ademt luxe!

Zomaar een willekeurige link van Armani:
http://store.emporioarmaniwatches.com/w ... =21502&N=0
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

5
Het knelpunt in de non-verkoop is moeilijk in een paar woorden uit te leggen, maar ik zal een poging wagen.

Je doet heel erg je best om overtuigend over te komen. Daarbij vergeet je echter een paar cruciale punten. Het gevolg daarvan is dat de argumenten die normaal gesproken zouden moeten overtuigen, juist TEGEN je werken. Of platter gezegd, je hebt zoveel blurb over je betrouwbaarheid dat kopers juist over die betrouwbaarheid gaan zitten nadenken en twijfelen.

Ik zal een voorbeeld noemen.
Horloge23.nl schreef:Wij verkopen GEEN namaak producten of producten geimporteerd uit china of japan.
Daar kan ik me inderdaad wat bij voorstellen, zeker bij horloges, alleen kunnen we nu niet zien waar de horloges wel vandaan komen. Je noemt niet eens je adres! Wel worden we aan het denken gezet en slaat de twijfel toe: er is kennelijk namaak in omloop en dan moeten we wijselijk maar niet bestellen bij een site waarvan we alleen een anoniem @live.nl e-mailadres kennen. Weg klant.

Zo bevat je site te veel afhaakmomenten, bijvoorbeeld slordige taalfouten. Probeer eens de bril op te zetten van iemand die jou helemaal niet kent. En vervang de horloges in gedachten door producten die je helemaal niet verkoopt. Je zult dan namelijk zien dat je zelf ook niet zou kopen bij je eigen webwinkel.
StoreCore.io

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

6
Beste Leden,
Ik heb net een antwoord gezet maar deze is niet goed door gekomen zo te zien nu nog maar eens geprobeerd.

Ik heb de webshop gewijzigd andere header/andere layout.
Alleen vanavond ga ik nog wel overal het email adres veranderen in info@horloge23.be .

Voor de rest heb ik alle pagina's nog eens heel goed nagekeken en er zaten inderdaad veel fouten in.
Want ik wil geen echte prijs vechter zijn maar ik wil wel korting geven op de horloges.
Ook heb ik in mijn onderzoek naar andere verkopers gezien dat er mensen zijn die nog goedkoper de horloges verkopen dus heb ik alleen gekeken hoeveel winst wil ik maken wat is een aanvaardbaar bedrag en wat het gemiddelde is voor hoeveel zei het aanbieden.
En via marktplaats enzo heb ik toevallig ook gekeken en daar worden ze echt niet normaal voor ontzettend weinig verkocht.

En service vind ik ook erg belangrijk de horloges kunnen altijd worden terug gezonden wanneer het horloge onverhoopt kapot gaat of wanneer het batterij'tje leeg zou zijn kan dit ook allemaal gratis worden vervangen.

Graag zou ik nog eens een feedback willen van jullie wat ik er nog zou aan kunnen veranderen.
En de inleidings tekst lijkt mij ook iets teveel, Ik weet niet wat jullie ervan vinden.

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

7
In de header kun je wellicht een mooie foto achtergrond zetten?

De donkere achtergrond om je site heen steekt nu wel heel erg af met de witte achtergrond van de shop, niet prettig.

Er zit teveel geen lijn in je shop, beetje hak op de tak. Zowel qua kleur als fotos.

Als ik bijvoorbeeld op deze pagina kijk http://www.horloge23.be/webshop/emporio-armani/ dan wordt ik al bijna misselijk omdat ik alle kanten op wordt gegooid.
Horloge rechtom schuin
Horloge linksom schuin
Horloge horizontaal
Horloge verticaal
Witte achtergrond
Donkere achtergrond
Half half achtergrond

En allerlei combinaties van bovenstaande...

Recht (alles 1 kant op), strak, luxe!!! Dat allemaal mis ik.

Kijk ook maar naar het eerdere voorbeeld wat ik je gaf, strak alles op dezelfde manier op de foto. Het licht donker contrast werkt daar wel omdat de hele site in lijn is.

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

8
Wel heb ik alle horloges oplopend met het serienummer gesorteerd.
Ik zal zo alle foto's even goed aanpassen zodat ze allemaal recht staan.
Alleen bij shoppagina kan ik zelf geen layout maken dat is wel een nadeel.
Het liefst zou ik zo snel mogelijk een opensource webshop laten maken in 1 stijl.

Wanneer ik de foto's goed heb gerangschikt zal ik nog even een berichtje posten.

Bedankt voor de info .

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

9
Kijk ook even naar taalfouten die in je teksten staan. Er staat bijvoorbeeld een aantal keren 'word' terwijl dit toch echt 'wordT' moet zijn. Een site met tekstfouten is voor mij al een reden om op zoek te gaan naar een andere site, helemaal wanneer je exclusieve artikelen verkoopt.
Verder vind ik de hoeveelheid tekst op de eerste pagina een beetje veel, na een paar regels haak ik af. Als ik meer informatie wil dan zoek ik wel even verder op de site. Ook een pagina met linkjes naar andere sites zou ik zelf niet doen, je verkoopt horloges en een van de links verwijst naar een spelletjessite....ik snap het niet. Als laatste vind ik het ontbreken van een adres en telefoonnummer erg jammer.

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

10
geen adres, geen telefoonnummer, geen KvK, geen VERKOOP.

Verder kijk goed naar de teksten, er staan veel woorden dubbel of verkeerd gespeld.

Ook staan er contradicties in de tekst bijvoorbeeld over ons:

"Horloge23 is een jonge webwinkel..."
"Wij zijn al enige tijd actief op het internet met online verkoop..."

Je kan niet EN een jong bedrijf zijn EN al enige tijd actief.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

12
Ik vind het er niet strak uit zien, wat ik wel zou verwachten van een dergelijke webshop.

- Te veel verschillende fonts gebruikt, ziet er slordig uit. Ik tel er 7 op de mainpage, plaatjes links onder niet meegetelt. Twee verschillende fonts maximaal word meestal aangeraden.

- Slordige tekstopmaak. Waarom staan die nieuwsberichtjes als een kladblok notitie onder elkaar? Dit leest ongemakkelijk en ziet er onprofessioneel uit. Ik zal kiezen voor kadertjes oid.

- Paypal plaatje is uitgerekt.
- Shipping plaatje is onscherp
- Banner is tekst, wederom erg 'amateuristisch'

- Dit is je eerste website? Plaatjes embedden van andere, kleine websites is nooit verstandig.
http://www.ferm-tools.nl/files/images/ideal_logo.jpg
http://www.semafoonwinkel.nl/fws/addons ... %20TNT.jpg\
http://infrasauna.hu/Portals/0/paypal_logo.jpg

------------------------

Ik begrijp dat je de website met bepaalde software hebt gemaakt maar als klant ga ik hier geen honderden euro's uitgeven. Als klant vind ik dit namelijk een website lijken die morgen weer uit de lucht is. Weg geld.

De enige manier waarop je met deze site, in zijn huidige vorm, kunt verkopen is door een thuiswinkel award te winnen. Vóór die tijd zal ik als ik jou was de boel eens drastisch omgooien

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

13
Ik vraag me ook wel meer dingen af, maar ook "geen weken wachten op uw bestelling". Want?? Als je met TNT naar Belgie zou versturen is het er ook meestal binnen 3 werkdagen.

Er staat inderdaad nog steeds heel veel blabla, wat niet geloofwaardig is.


Waarom expliciet vermelden dat er een echtheidscertificaat bij zit? Ik ga er als klant van uit dat het echt spul is, ook dit soort dingen zetten klanten aan het denken. Klanten moeten niet denken, klanten moeten kopen. Je zet de klant op scherp door van alles aan te reiken waar ze niets mee nodig hebben.

Dit is nu al vaak genoeg gezegd lijkt me. Je foto's zien er al veel netter uit nu, maar je textuele inhoud is nu ECHT het volgende waar je aan moet werken.

Als ik trouwens op je Hyves klikt, tja ik weet niet... Ik vind dat niet echt passen, al 168 Hyvers in enkele dagen? Allemaal vrienden die je al had? Het lijken me niet echt klanten/doelgroep.

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

14
Meesleepbeest schreef:Ik vraag me ook wel meer dingen af, maar ook "geen weken wachten op uw bestelling". Want?? Als je met TNT naar Belgie zou versturen is het er ook meestal binnen 3 werkdagen.

Er staat inderdaad nog steeds heel veel blabla, wat niet geloofwaardig is.


Waarom expliciet vermelden dat er een echtheidscertificaat bij zit? Ik ga er als klant van uit dat het echt spul is, ook dit soort dingen zetten klanten aan het denken. Klanten moeten niet denken, klanten moeten kopen. Je zet de klant op scherp door van alles aan te reiken waar ze niets mee nodig hebben.

Dit is nu al vaak genoeg gezegd lijkt me. Je foto's zien er al veel netter uit nu, maar je textuele inhoud is nu ECHT het volgende waar je aan moet werken.

Als ik trouwens op je Hyves klikt, tja ik weet niet... Ik vind dat niet echt passen, al 168 Hyvers in enkele dagen? Allemaal vrienden die je al had? Het lijken me niet echt klanten/doelgroep.
De foto's van D&G en Armani heb ik volledig gisteravond nog rechtop gezet en het geeft nu veel meer uitstraling en meer stijl.
Omdat dit de grootste categorieën zijn zal de rest zal vanmiddag aan de beurt komen.

Via TNT worden alleen Nederlandse verzendingen mee verstuurd ik woon 1,5 km van de Belgische grens dus ga ik de grens eventjes over verstuur ik de pakketjes via de Belgische post dus vandaar dat ze niet lang hoeven te wachten.
Maar dit heb ik in de inleidings tekst nu iets aangepast zodat men gelijk kan zien dat het met Bpost word verzonden aan Belgische klanten.
Dit zal ik ook extra vermelden dat we op een steenworp van de Belgische grens zijn gevestigd.

Het gene wat ik er over de echtheid certificaten erbij had gezet is omdat er wel aanbieders op het internet zitten die nep spul verkopen vandaar.
Omdat ik er heb staan originele merk horloges dan moeten ze eigenlijk al vanuit gaan dat het origineel is en geen namaak dus heb ik dit ook gewijzigd.

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

15
Er is al veel gezegd over je site en daar sluit ik mij over het algemeen wel bij aan...
Maar naast tekstuele fouten moet je ook even op jacht naar het overschot aan spaties. Verwijder ze zeker op plaatsen waar ze niet horen, zoals bijvoorbeeld in de eerste alinea van je indexpagina:

"Dolce & Gabbana, Guess , Armani,Jacques Lemans."

Dus zorg dat je professionele teksten genereert die goed aansluiten bij het product dat je verkoopt.
Enneh horloges, tja persoonlijk heb ik een horloge fetisj (ik ben dus ervaringsdeskundige :wink: ) en moet je eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit voor de laagste prijs ga, maar wél voor betrouwbaarheid.
Tijd voor een lekker taartje: http://www.chainandoliver.nl
Tijd om zelf een taartje maken: http://webshop.chainandoliver.nl

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

16
Heb ook nog wel wat feedback :D

- Gastenboek zou ik wel laten en wanneer je enkele horloges hebt verkocht daar Feedback/Ervaring /Reviews of iets dergelijks van maken. Gastenboek wordt niet meer vaak gebruikt.
- Ik zou je header toch echt aanpassen zodat er horloges in staan, niemand krijgt nu meteen het gevoel dat het om mooie originele merkhorloges gaat. Desnoods doe je de logo's van de merken erin of iets dergelijks. (en laat welkom bij:) ook weg in je header.
- Ik zou de aantallen bij de categorieën weglaten, aangezien 1 in een categorie niet echt mooi staat.
- Daarnaast zou ik niet nog meer links gaan verzamelen op die manier. Kijk alleen naar pagina's die naar jou kunnen linken in plaats van een tegen link te plaatsen.
- ''Wij kunnen hier helaas geen openbare adres gegevens opzetten inverband met onze veiligheid.''
Wat is dat? Het komt vertrouwder over als je gegevens neerzet. en noteer je KVK/BTW nummer als je die hebt op je website daar.

Vind de lay-out wel erg mooi en duidelijk, het rode met wit gecombineerd.

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

18
Leugentjes zijn een no no...

Wij leveren de producten rechtstreeks vanaf de fabrikant.
Eerder gaf je aan zelf even over de grens te gaan om het via Bpost te versturen. En er staat elders ook een regel dat dit niet klopt, namelijk:
De gemiddelde levertijd is 1 a 2 werkdagen indien het product niet op voorraad is word u hiervan direct op de hoogte gesteld en kan het 3 dagen tot max. 5 werkdagen duren.
Als een fabrikant het niet op voorraad meer heeft kun je het natuurlijk wel vergeten dat je het nog in een week krijgt, dan moet er namelijk eerst geproduceerd worden.
Ook staat er ergens nog weer niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

Voor de klanten uit België word alles met Bpost verzonden dus geen weken wachten op uw bestelling
Dit blijf ik compleet uit de lucht gegrepen vinden omdat TNT een overkomsttijd heeft van 1-2 werkdagen. Staat gewoon op de site, ongeloofwaardig dus.

Waarom bestellen bij Horloge23 ?
Serieus als ik hier naar je opsomming kijk, er is niets wat mij overtuigd, bijna elke andere webshop heeft dit. En een luxe verpakking maakt mij niet uit.

De garantie is hetzelfde als bij aanschaf van een horloge in een winkel en is in principe 1 tot 2 jaar.

Je link pagina... Het feit dat je dit hebt is al genoeg reden voor veel kopers om af te haken.

Gastenboek is leuk, als je er ook wat in hebt.
Bij alle horloges leveren wij standaard 2 jaar garantie.
Wat is het nou???

Wij adviseren u het garantiebewijs en de factuur goed te bewaren daar dit slechts één keer wordt verstrekt.
Je houdt geen administratie bij? Een overbodige regel, en bij goede service verstrek je een kopie.

Indien er onverhoopt een defect ontstaat aan uw horloge kunt u deze kosteloos laten repareren bij ons.
Als ik er mee in zee duik en hij is niet waterdicht, dan mag jij hem repareren dus...
Je hele garantiebepaling is veel te summier.

En u stuurt ons uw horloge en wij zorgen dat u binnen 2 werkdagen uw horloge terug heeft.
Onmogelijk! De klant stuur, jij krijgt hem een dag later, maar o.. Dan moet hij al terug zijn bij de klant.

Artikelen worden niet retour genomen als ze:
1. gedragen zijn,

Dit mag zeer zeker wel, dat is wettelijk zo geregeld.

U heeft 5 werkdagen, na ontvangst van uw bestelling, om artikelen te retouneren.
Deze pagina staat trouwens vol spelfouten.
Tevens heeft de klant wettelijk 7 dagen om zich te bedenken.

Klantenservice, alleen een mail formulier, klant weg. Als ik een duur horloge koop verwacht ik ook dat ik op zijn minst kan bellen.

Verder, waar zijn je BTW, KvK en andere aanverwanten??
En wat is dit? Wij kunnen hier helaas geen openbare adres gegevens opzetten inverband met onze veiligheid. Je hebt toch niks op voorraad??? Dan denk ik, dan moet je geen webshop beginnen.

Sorry voor het afkraken, maar het was eerst beter. En ik begin nu toch wel echt serieus vraagtekens te krijgen bij jouw onderneming.

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

19
Ergens kan ik het wel begrijpen: als je een heleboel dure horloges in huis hebt, wil je dat liever niet aan willekeurige passanten laten weten. In de maatregelen die je treft om jezelf te beschermen, schiet je echter door. Daardoor krijg je onbedoeld een webwinkel die vooral jezelf beschermt in plaats van je klanten.

Zoek dus een oplossing voor je persoonlijke beveiliging (huur een goederenkluis bij een bank) en stel de veiligheid van je klanten voorop. Dure horloges koop je bij een betrouwbare en dus controleerbare leverancier. De prijs doet er dan niet eens zoveel toe; zekerheid is ook wat waard.
StoreCore.io

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

20
Mee eens, maar als je af leverancier stuurt heb je geen voorraad. Omdat er van alles en nog wat is wat elkaar tegenspreekt wordt het onduidelijk voor ons en de klant hoe het nu in elkaar steekt. En dan nog heb je de wettelijke plicht om een BTW en KvK nummer op te geven, lijkt mij.

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

21
Volgens mij heeft onze horlogier een valse start gemaakt en daarom in drie maanden nog helemaal niets verkocht. De propositie "lagere prijzen" werkt niet in een marktsegment met een lage prijsgevoeligheid. Om met die lagere prijzen toch geloofwaardig over te komen, wringt Danny zich in allerlei bochten die hem juist ongeloofwaardig maken. Zo beland je in een negatieve spiraal.
StoreCore.io

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

22
Verkoper schreef:Ik zou beginnen om je NAW gegevens, kvk etc.. te noemen. En die verzendvoorwaarden aan te passen.
Zorg eerst maar dat je webwinkel aan de (Nederlandse) wet voldoet voordat je gaat denken aan het verhogen van het aantal verkopen. Je hebt misschien een logisch excuus, maar logica en wetgeving gaan nou eenmaal niet altijd samen. Als je de risico's blijkbaar niet wilt accepteren, moet je ook niet willen ondernemen.

Re: Webwinkel Gestart Een Aantal Vragen

23
Beste leden,

Omdat ik teveel fouten heb gemaakt in de webshop zal deze webshop helemaal weg gaan en nadat ik naar de kvk ben geweest zal ik een hele nieuwe webshop lanceren.
Want deze webshop was ik begonnen om te kijken hoe het zou lopen en daarna zou ik naar de kvk zijn gegaan om alles te regelen.
Omdat ik niet graag een shop maak die niet loopt en failliet gaat vandaar dat ik nog niet helemaal legaal was.

Maar wanneer ik nu naar de kvk ben geweest en alles geregeld heb en de nieuwe webshop heb gelanceerd zal ik zeker hier eventjes alles posten.