Goedemorgen,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Danielle, en ik heb een kleinschalige webwinkel in stoffen en fournituren.
Ik woon vlak aan de grens, dus voor mijn Belgische klanten bied ik verzendservice vanuit belgie aan Kiala pakketjes bied ik dan aan in belgie en brievenbuspost via belgie.Kiala is prettig, dan kun je de gehele zending volgen. Brievenbuspost is een ander verhaal.
Steeds vaker komt het voor dat de brievenbuspost niet ontvangen wordt. Ik kan dit helaas niet controleren. Zo is er 1 klant nu spcifiek die claimt de bestelling niet ontvangen te hebben, ik heb haar toen opnieuw verzonden wat op voorraad was, ook dit is niet ontvangen, en nu komt het als ze voor woensdag niks ontvangen heeft gaat ze stappen ondernemen? wat voor stappen geen idee, waarschijnlijk mijn winkel zwart maken of wat dan ook.
Wat moet ik nu doen ik heb nu 2x een bestelling verzonden, (bestelling was 25 euro), klant heeft zelf gekozen voor de optie brievenbuspost. ik bied kiala BE kiala NL en brievenbust post aan.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Groetjes Danielle
Re: Verzenden/ontvangen wel niet wanneer...
2Zolang je niet kunt aantonen dat je aan je leveringsverplichting hebt voldaan, ben jij formeel fout. Dat is een welles/nietes-discussie, die altijd in het voordeel van de consument uitpakt.
Dit risico heb je altijd bij niet-aangetekende brievenbuspost. Je moet dat risico ook incalculeren en financieel durven dragen: één op de zoveel enveloppen "verdwijnt".
Bied deze klant aan de bestelling nog eens te verzenden, maar gebruik dan pakketpost met een handtekening voor ontvangst.
Dit risico heb je altijd bij niet-aangetekende brievenbuspost. Je moet dat risico ook incalculeren en financieel durven dragen: één op de zoveel enveloppen "verdwijnt".
Bied deze klant aan de bestelling nog eens te verzenden, maar gebruik dan pakketpost met een handtekening voor ontvangst.
3Wel al gecontroleerd of het adres juist is doorgegeven?
Ik verstuur ook veel brievenbuspost zowel naar Nederland als naar België en het gebeurt maar zelden dat iets niet aankomt. Als het dan tweemaal bij dezelfde klant is, zouden bij mij de alarmbellen gaan rinkelen.
Wat Ward zegt is natuurlijk juist.
Ik verstuur ook veel brievenbuspost zowel naar Nederland als naar België en het gebeurt maar zelden dat iets niet aankomt. Als het dan tweemaal bij dezelfde klant is, zouden bij mij de alarmbellen gaan rinkelen.
4Alles gecontroleerd, en inderdaad vandaar dat de alarmbellen gingen rinkelen. deze bestelling heeft mij dus zwaar geld gekost ( bestelling was 25 euro en nu al 2x verzonden )Droomjuweeltjes schreef:Wel al gecontroleerd of het adres juist is doorgegeven?
ik vind het een moeilijke rot situatie, negatieve reclame kan natuurlijk niemand gebruiken.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Het is ook mogelijk dat iemand in het sorteercentrum of de postbode de envelop achterover heeft gedrukt. Soms ook wordt post uit de brievenbus gestolen, vooral bij losse brievenbussen aan de straat. En een paar jaar geleden hadden wij zelf een slordige bezorger: kon je de post voor de buren tussen je eigen post elders in de straat gaan bezorgen...daantje1981 schreef:ik vind het een moeilijke rot situatie, negatieve reclame kan natuurlijk niemand gebruiken.
Je moet daarom aannemen dat zo'n klant te goeder trouw is, totdat het tegendeel is bewezen.
Verplaats je in de eerlijke klant: je hoort dat een webwinkel iets zogenaamd heeft verzonden, maar je ontvangt maar niets. Dan gaat de eerlijke klant terecht piepen: opgelicht op internet!
Je hebt weinig keuze: betaling terugstorten of opnieuw verzenden, als pakket met handtekening voor ontvangst.
6Inderdaad, dat maakt het zo moeilijk, ik heb het vandaag verzonden met kiala. dan zie ik of het opgehaald is. dit in overleg met de klant.Ward schreef:Het is ook mogelijk dat iemand in het sorteercentrum of de postbode de envelop achterover heeft gedrukt. Soms ook wordt post uit de brievenbus gestolen, vooral bij losse brievenbussen aan de straat. En een paar jaar geleden hadden wij zelf een slordige bezorger: kon je de post voor de buren tussen je eigen post elders in de straat gaan bezorgen...daantje1981 schreef:ik vind het een moeilijke rot situatie, negatieve reclame kan natuurlijk niemand gebruiken.
Je moet daarom aannemen dat zo'n klant te goeder trouw is, totdat het tegendeel is bewezen.
Verplaats je in de eerlijke klant: je hoort dat een webwinkel iets zogenaamd heeft verzonden, maar je ontvangt maar niets. Dan gaat de eerlijke klant terecht piepen: opgelicht op internet!
Je hebt weinig keuze: betaling terugstorten of opnieuw verzenden, als pakket met handtekening voor ontvangst.
Bedankt voor jullie antwoorden.
7Bij twijfel sturen wij de 2e zending altijd aangetekend om er zeker van te zijn dat die wel wordt afgeleverd.
Vorige week hadden we een klant die niks ontvangen had, nog geen 10 minuten nadat ze de 2e zending ontvangen had, werd de 1e zending afgeleverd door de buurvrouw die 2 straten verder woonde, maar wel zhetzelfde huisnummer had!
Vermissingen zijn altijd vervelend, maar nog altijd vele malen goedkoper dan alles aangetekend versturen.
Vorige week hadden we een klant die niks ontvangen had, nog geen 10 minuten nadat ze de 2e zending ontvangen had, werd de 1e zending afgeleverd door de buurvrouw die 2 straten verder woonde, maar wel zhetzelfde huisnummer had!
Vermissingen zijn altijd vervelend, maar nog altijd vele malen goedkoper dan alles aangetekend versturen.