Pick-up regelen bij leveranciers, tips ervaringen

1
Hallo,

Sinds 2 jaar heb ik een kleine webshop in ruitersportartikelen. Nu gaat het zo 'goed' dat uitbreiden een mogelijkheid was en dat heb ik gedaan. Ik importeer mijn goederen in kleine hoeveelheden uit landen in de europese unie.

Nu laat ik op dit moment de groothandels en fabrikanten zelf de transport aanbesteden. Echter levert dat 2 problemen op. De prijs en de tijd dat dit kost. Nu suggereerde 1 van mijn leveranciers dat het zelf regelen van transport een optie zou zijn.

Ik heb hier totaal geen ervaring mee en vroeg me af of er hier mensen waren met ervaringen en tips. Scheelt dit nu echt flink in de kosten en transporttijden ook bij kleine hoeveelheden en enkele dozen?

Ervaringen met bedrijven die dit doen zijn ook welkom. Ik zag op internet bv uship staan?

Re: Pick-up regelen bij leveranciers, tips ervaringen

2
Hallo Maaike,

Ik zit een beetje op hetzelfde punt als jij alleen heb ik de afgelopen weken de knoop doorgehakt en ben ik dit proces in gang gaan zetten. Ik importeer ook zelf mijn goederen en dit gaat per luchtvracht. Meestal zijn dit zendingen van zo'n 100kg en de kosten hiervan zijn behoorlijk hoog.

Ik ga nu een zending doen via zeevracht (+/-500 kg). De levertijd gaat hierdoor behoorlijk omhoog (van enkele dagen naar een maand). Maar daarentegen scheelt het me uiteindelijk zo'n 30% aan kosten op de inkoop.

Mijn topic staat vlak onder die van jou en daar zal ik mijn ervaringen in posten. Ik ben nu op het punt dat de leverancier de goederen aan het verpakken is en zodra ik de details van afmetingen, gewicht enz weet gaat het verzendbedrijf aan het werk. Zij regelen de pick up bij het bedrijf tot aan de loods in Rotterdam.

Als dit goed bevalt ga ik het zo zeker in de toekomst vaker aanpakken.

In dit geval gaat het om import van buiten de Europese Unie, dus wel verschillend aan die van jou. Maar misschien kan je ergens wat met de info.