Boss schreef:Dat gedeelte had ik al gelezen maar ik vraag me dus af wat de klant vind van de stappen van AfterPay wanneer er niet betaald word.
Ik kan me namelijk voorstellen dat de klant het bedrijf erop aankijkt en niet AfterPay,
Zeker als je zoals mij, ook klanten hebt van 14-15 jaar.
Artikel 1.4.3 in de
betalingsvoorwaarden van AfterPay sluit minderjarigen uit:
U bent beschikkingsbevoegd of u wordt vertegenwoordigd door degene die u rechtsgeldig kan vertegenwoordigen en bevoegd is namens u te handelen.
Een minderjarige is namelijk niet "zelfstandig beschikkingsbevoegd".
Daarnaast zijn er bij minderjarigen nog andere complicaties die betaalsystemen zoals AfterPay buiten spel zetten. Zo mag een minderjarige geen lening aangaan (en kopen of afbetaling is lenen) en mag je zonder toestemming van ouders of voogd geen persoonsgegevens van minderjarigen opslaan.
Meer praktisch denk ik: als je nu al juist van de 14- en 15-jarigen onder je klanten geleur en gezeur verwacht met achteraf betalen, waarom zou je er dan aan beginnen? Je kunt niet van een partij zoals AfterPay verwachten dat ze dat gedoe allemaal geruisloos van je overnemen.