Shop2Mobi.com (QR code shopping) te koop

1
In verband met afstoten van verschillende formules, bieden we Shop2Mobi.com aan. Shop2Mobi is het grootste wereldwijde platform voor QR Code shopping. De applicatie is opgezet in Zend en zorgt ervoor dat je via QR Codes producten kunt kopen. Inmiddels hebben we bijna 1000 klanten, waaronder Danone/Nutricia/Nutrilon, Mattel, Bol.com, RET, TechLink (Dubai), El Asira, etc.

Enkele cijfers:
- 54.000 bezoekers (36.000 uniek)
- 167 landen
- 950+ klanten
- meer dan 20.000 scans/aankopen
- grootse campagnes met bol.com, Danone, El Asira, Exterion
- 80k omzet tot nu toe
- nr 1 positie in Google op "QR code shopping"
- genoemd in Harvard Business Review
- 154.000 views op YouTube (402 abonnees, 69 video's)
- inclusief Magento plugin

Vraagprijs: € 100.000

Uiteraard nader te bespreken, want veel details ;). Best bereikbaar op roman@shop2mobi.com.

Re: Shop2Mobi.com (QR code shopping) te koop

3
Flippa is een auction, dus prijs gaat omhoog, hier heb ik een vraagprijs neergezet, dus gaat omlaag :).

Daarnaast zijn de voorwaarden voor NL kopers anders, NL kopers krijgen uitgebreide training, irl support en NL connecties zoals bol.com, Danone, managementboek.nl, douglas etc.

4
Dit lijkt me erg veel geld voor een website waar ook heel erg veel offline werk in zou moeten zitten. Lijkt me niet werken want wie koopt er nu online als je in een winkelcentrum een QRcode tegenkomt. In magazines zou nog kunnen, maar daar heb ik ze sinds 2012 (jullie start) nog niet gezien?
En dan werk je ook voor anderen (affiliate) dus je krijgt ook maar een paar procent van de omzet. Die vraagprijs verdien je in tientallen jaren nog niet terug.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Er moet idd nog wat gebeuren, maar het meeste werk zit aan de kant van de klant (webwinkel die producten aanbiedt, publiceert). Waar wij (zelf webwinkeliers) hoopten op scan & buy, blijkt shop2mobi veel beter als marketing kanaal te werken. Denk aan uitstralen van innovativiteit, persaandacht, outdoor campagnes.

Dat is ook één van de belangrijkste redenen dat we het afstoten; een marketingbureau of outdoor company kan er veel meer mee, voor conversie zal het niet werken.

Overigens zijn er drie verdienmodellen verbonden aan s2m:
1) betalen per campagne/qr code/sale
2) reseller fee per land/regio
3) projectmanagement

Met alle 3 heeft s2m aardige inkomsten, immers ~1000 klanten, iets van 5 global resellers (whitelabel) en meerdere projectopdrachten.