Aangezien ik in de opstartfase van mijn bedrijf(je) nog niet al te veel PIN transacties verwacht, gekozen voor Payleven. Deze firma levert een eenvoudige terminal die middels een appje gekoppeld wordt aan je telefoon. Relatief lage instapkosten (79 euro voor de terminal) en geen vaste kosten. Slechts een commissie van 2,75% per transactie (ook creditcards).
Dat leek een goede keuze. Ik had natuurlijk al wat gegoogeld en daarbij wel al opvallen veel minder goede ervaringen gevonden. Vooral bij ambulante verkopers waren er slechte ervaringen (wegvallende verbindingen, trage opstart iedere keer bij gebruik, niet goed werkende koppeling (bluetooth) enz enz).
Gezien de lage kosten toch de gok genomen.
Vervolgens door heel wat hoepels gesprongen om klant te mogen worden. Verschillende malen zaken moeten opsturen zoals KvK inschrijving, kopie paspoort, kopie bankafschrift enz.
Betaling gedaan en dan begint het wachten... Dan komt er een email dat ik door de eerste checks ben gekomen en dat er nog een tweede check gedaan moet worden (?)
Om dan weer enkele dagen later een telefoontje te krijgen dat ik ben afgewezen als klant "omdat de producten die u verkoopt als wapen gebruikt kunnen worden...."
Okay, ik verkoop o.a. zakmessen maar uiteraard vallen er heel wat meer zaken onder "mogelijk als wapen te gebruiken".
Dus bedrijven die handelen in gereedschap (een schroevendraaier is een ideaal steekwapen en met een groot maatje bandenlichter kun je flinke klappen uitdelen en over een stanleymes maar al helemaal niet te beginnen), keuken accessoires (deegroller maar natuurlijk ook koksmes en vleesvork) en noem nog zo maar eens wat op, kunnen het eventueel wel shaken bij Payleven...
Wat een firma....