Ik heb kort geleden een webshop opgericht die nu behoorlijk begint te lopen.
Een groot deel van de bestellingen bestaat uit blikjes drinken (+-500ml) die worden verzonden met PostNL.
Ik verzend deze blikken in een laag noppenfolie, een volle doos opvulchips en meerdere lagen fragile/breekbaar tape, en nog weet PostNL het te presteren om regelmatig pakketten af te leveren waarbij de producten beschadigd aankomen (deuken).
Een deuk in een blikje drinken is normaal gesproken niet zo'n probleem, maar wel als deze tot €10, €20 of €30 per stuk kosten.
Om klanten tevreden te houden en webshop beoordelingen op peil te houden stuur ik altijd kosteloos een nazending. Dit loopt soms behoorlijk in de papieren voor mij (dubbel verlies) ook omdat ik verzend met standaard pakketpost, dus niet verzekerd.
Is er misschien iemand die mij op ideeën kan brengen voor nieuwe/alternatieve/betere verzendmethoden? Pakketten bevatten soms wel 25 kilogram.
Re: Beschadigde pakketten
2Ik verstuur wekelijks ongeveer 200 pakketten met serviezen en serviesdelen.
Ook met PostNL en ik heb nooit schade.
Tip1: geen breekbaar waarschuwingen weer op de doos plakken, dat is de goden verzoeken.
Tip2: opvulchips alleen voor lichte dingen gebruiken.
25 kilo 3 of 4 keer in bubblefolie rollen en de doos er strak omheen maken.
Ook met PostNL en ik heb nooit schade.
Tip1: geen breekbaar waarschuwingen weer op de doos plakken, dat is de goden verzoeken.
Tip2: opvulchips alleen voor lichte dingen gebruiken.
25 kilo 3 of 4 keer in bubblefolie rollen en de doos er strak omheen maken.
Re: Beschadigde pakketten
3Bedankt voor je reactie. De schades komen alleen voor bij pakketten boven de +-15 kilogram. Als ik voor deze zwaardere pakketten geen opvulchips gebruik wat kan ik dan het beste gebruiken als opvulmateriaal? (wat gebruik jij bij zware pakketten?)serviesonline schreef:Ik verstuur wekelijks ongeveer 200 pakketten met serviezen en serviesdelen.
Ook met PostNL en ik heb nooit schade.
Tip1: geen breekbaar waarschuwingen weer op de doos plakken, dat is de goden verzoeken.
Tip2: opvulchips alleen voor lichte dingen gebruiken.
25 kilo 3 of 4 keer in bubblefolie rollen en de doos er strak omheen maken.
Re: Beschadigde pakketten
415+ kilo 3 of 4 keer in bubblefolie rollen en de doos er strak omheen maken.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Re: Beschadigde pakketten
5Misschien kan je een doos op maat laten maken met een inlay voor jou blikken. Als blikken tegen elkaar aan schuren raken ze ook beschadigd.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Re: Beschadigde pakketten
6Ik zou ook kiezen voor een inlay, zoals hierboven wordt aangegeven. Tenminste als dit niet voor veel extra kosten zorgt.
Maar dit is vast minder dan telkens een tweede zending sturen.
Maar dit is vast minder dan telkens een tweede zending sturen.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Beschadigde pakketten
725 kg is te zwaar voor één doos. Het maximumgewicht dat een volwassene onder normale omstandigheden kan tillen is 23 kg. Moeten er lastigere bewegingen worden gemaakt, zoals bij deels gebukt in en uit de bestelbus stappen, dan neemt dat maximum met meerdere kilo's af. Gevolg: een verhoogd risico dat een bezorger de doos uit zijn handen laat vallen.ecNL schreef:Pakketten bevatten soms wel 25 kilogram.
Volgens mij kun je er dan beter 1 zending van 2 slechts half zo zware colli van maken.
Re: Beschadigde pakketten
8Goede opmerking. Helemaal overheen gelezen.Ward schreef:25 kg is te zwaar voor één doos.ecNL schreef:Pakketten bevatten soms wel 25 kilogram.
Volgens mij kun je er dan beter 1 zending van 2 slechts half zo zware colli van maken.
Plaats een Gratis backlink voor je webshop
Re: Beschadigde pakketten
9mietje :lol:Ward schreef: 25 kg is te zwaar voor één doos. Het maximumgewicht dat een volwassene onder normale omstandigheden kan tillen is 23 kg.
Re: Beschadigde pakketten
10Bij PostNL kan je pakketten tot 31,5 kilogram versturen voor het normale verzendtarief (via sendcloud). Dan zou je toch zeggen dat ze daar rekening mee houden...Ward schreef:25 kg is te zwaar voor één doos. Het maximumgewicht dat een volwassene onder normale omstandigheden kan tillen is 23 kg. Moeten er lastigere bewegingen worden gemaakt, zoals bij deels gebukt in en uit de bestelbus stappen, dan neemt dat maximum met meerdere kilo's af. Gevolg: een verhoogd risico dat een bezorger de doos uit zijn handen laat vallen.ecNL schreef:Pakketten bevatten soms wel 25 kilogram.
Volgens mij kun je er dan beter 1 zending van 2 slechts half zo zware colli van maken.
Wat betreft die inleg kartonnen, dat is inderdaad een goed idee icm noppenfolie, bedankt. Ik zal dit even bekijken of die voor een redelijke prijs kan.
Re: Beschadigde pakketten
11Maar houd jij er ook rekening mee? Als je bij de supermarkt je boodschappen allemaal in een doos meeneemt dan maakt het wel verschil of je een bananendoos met handvaten erin kan gebruiken of een smalle lange doos die glad is. De bananendoos gaat zo makkelijk de auto in en de ander glijd weg in je handen als hij zwaar is. Zeker bij verplaatsen en in de auto zetten.Bij PostNL kan je pakketten tot 31,5 kilogram versturen voor het normale verzendtarief (via sendcloud). Dan zou je toch zeggen dat ze daar rekening mee houden...
Re: Beschadigde pakketten
12Wat wellicht ook een mogelijkheid is ... Een flesverzenddoos met een bijbehorend interieur. Is natuurlijk ook afhankelijk van de grootte van je blikken ...
Re: Beschadigde pakketten
13Misschien verzekerd verzenden? Als je zoals ik met MyParcel verstuurt heb je voor gering bedrag extra al een aangetekend pakket en MyParcel handelt zelf eventuele schade af.ecNL schreef:Dit loopt soms behoorlijk in de papieren voor mij (dubbel verlies) ook omdat ik verzend met standaard pakketpost, dus niet verzekerd.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
Re: Beschadigde pakketten
14Daar zitten natuurlijk grenzen aan. Als je met enige regelmaat schade hebt is je verpakking gewoon niet voldoende voor hetgeen erin zit. Er is (gelukkig) geen verzekering die dat dekt.Cardexchange.com schreef:Misschien verzekerd verzenden? Als je zoals ik met MyParcel verstuurt heb je voor gering bedrag extra al een aangetekend pakket en MyParcel handelt zelf eventuele schade af.ecNL schreef:Dit loopt soms behoorlijk in de papieren voor mij (dubbel verlies) ook omdat ik verzend met standaard pakketpost, dus niet verzekerd.
Re: Beschadigde pakketten
15daarnaast moet ik de extra kosten die verzekerd verzenden doorberekenen aan klanten. Ik denk niet dat die daar om staan te springen..
Ik verzend via Sendcloud waar pakketten naar het buitenland standaard zijn verzekerd.
Op dit moment verpak ik alle producten los van elkaar in 3 lagen noppenfolie en vul de doze verder met opvulchips. Kost wat meer moeite, maar heb tot nu toe geen klachten meer gehad.
Ik verzend via Sendcloud waar pakketten naar het buitenland standaard zijn verzekerd.
Op dit moment verpak ik alle producten los van elkaar in 3 lagen noppenfolie en vul de doze verder met opvulchips. Kost wat meer moeite, maar heb tot nu toe geen klachten meer gehad.
Re: Beschadigde pakketten
16Eens en daar zijn gewoon normen voor: in NEN/ISO 4180 vind je een duidelijk overzicht van de massa (kg) en de valhoogte (mm) die een gevulde verpakking moet overleven.henk-k schreef:Daar zitten natuurlijk grenzen aan. Als je met enige regelmaat schade hebt is je verpakking gewoon niet voldoende voor hetgeen erin zit. Er is (gelukkig) geen verzekering die dat dekt.Cardexchange.com schreef: Misschien verzekerd verzenden? Als je zoals ik met MyParcel verstuurt heb je voor gering bedrag extra al een aangetekend pakket en MyParcel handelt zelf eventuele schade af.
Een doos volproppen totdat je aan de financiële limiet van 31,5 kg van PostNL zit, is penny wise, pound foolish. Je kunt beter uitgaan van een technische limiet: als je een doos vanaf 150 tot 180 cm hoogte uit je handen laat kledderen, moet de inhoud het overleven.