Laat tijdstip verzenden in het noorden

1
Sinds enkele maanden verkopen wij op het domein www.autokompaan.nl producten voor het onderhouden en verzorgen van auto's.
Om onze klanten meer service te bieden zou ik graag willen dat het mogelijk is om in de avond te bestellen, en dat het dan de volgende dag geleverd word. Via Postnl kan ik pakketten tot 17:30 aanleveren bij een lokaal postkantoor. Ik vroeg mij af of hier webwinkeliers zijn die gebruik maken van een groter depot van Postnl zoals bijvoorbeeld amersfoort, en gevestigd zijn in het noorden. Het is mogelijk om in amerfoort je pakketten tussen 00:00 en 01:00 aan te leveren. In theorie is het mogelijk om hier de paketten aan te leveren, echter voor het aantal paketten wat wij verzenden is het een dure aangelegenheid. Wellicht dat er hier mensen zijn die dit al wel doen, en willen vertellen hoe? Of als er genoeg webwinkeliers zijn die dit ook interessant vinden, een collectieve rit op te zetten met een koerier. 

mvg. Hans

Re: Laat tijdstip verzenden in het noorden

2
Je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld DPD, bij hen kan je vaak tot een uur of 20.00/21.00 pakketten bij het depot afgeven. Verder heb je bij kleine volumes weinig keus, buiten het uitbesteden aan een fulfilment bedrijf. 

In Joure zit een DPD depot, 20km van je adres. 

Re: Laat tijdstip verzenden in het noorden

4
rzethof schreef:Je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld DPD, bij hen kan je vaak tot een uur of 20.00/21.00 pakketten bij het depot afgeven. Verder heb je bij kleine volumes weinig keus, buiten het uitbesteden aan een fulfilment bedrijf. 

In Joure zit een DPD depot, 20km van je adres. 
Bedankt voor je tip. Ik heb ondertussen contact gehad met DPD. Dit is erg tegen gevallen. Ik kan alleen terecht bij parcelshops. Op aanvraag eventueel in een depot. Tevens wat duur. 
Zakelijk pakket NL Home kost € 9,56, uitlevering particulier bedraagt € 10,50
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Laat tijdstip verzenden in het noorden

6
Dan heb je vermoed ik wel heel weinig volume. Bij DPD betaal ik een stuk minder dan de helft voor pakketten tot 31,5KG. In Meppel kun je terecht tot 21:00 sowieso, op aanvraag ook later. Ik heb er zelf wel een aantal keer vlak voor 22:00 nog me bus mogen lossen. Joure kun je tot een uur of 18:00 terecht. Dit komt door hoe de routes lopen. Meppel is een soort van hub in het DPD netwerk. Alles vanuit het Noorden gaat eerst naar Meppel om daar met 1 grote combinatie die 3-4 containers tegelijk vervoert naar Veenendaal vervoert te worden. Joure meen ik dat ze om 19:00 vertrekken. Dit was althans een jaar geleden nog zo, toen ik nog niet met fullfillment werkte. Zal dus vast niet heel veel verandert zijn. Allicht een uurtje later vertrekken in Joure, maar veel meer kan je natuurlijk niet veranderen zonder de hele keten op ze kop te zetten. DPD heeft dat volgens mij nog niet gedaan. Als ik in track & traces kijk lijkt de keten nog dezelfde route te volgen.

DPD doet in principe ook wel in de meeste regio's laat afhalen, maar dan moet je met de ondernemer in je eigen regio in conclaaf. Die doen dat vaak wel, maar betaal je extra. Zij rijden dan meteen naar Veenendaal door, daar mogen ze tot meen ik 02:00 nog lossen. Je betaald daar echter wel voor. Ik weet van een collega die dat een tijdje gedaan heeft. Die is gevestigd in Rotterdam en moest meen ik 0,75 per pakket extra betalen voor afhaal om 23:00. Hij is daarmee gestopt, omdat PostNL aanbood om 01:00 te komen zonder extra betaling. Maar die doet ongeveer 200.000 zendingen per jaar.

Ik ben zelf alles om dezelfde reden gaan uitbesteden. Ik doe ongeveer 25000 zendingen op jaarbasis en ook ik ben dan te klein om dit soort zaken zelf te regelen. Dat zou dusdanig veel extra kosten, dat fullfillment zelfs goedkoper is. Ik vermoed dat jou volume nog een stuk kleiner is, dus ik zou als ik jou was zeker kijken naar opties met fullfilment bedrijven.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Laat tijdstip verzenden in het noorden

8
Dierenspeciaalzaak schreef:Dan heb je vermoed ik wel heel weinig volume. Bij DPD betaal ik een stuk minder dan de helft voor pakketten tot 31,5KG. In Meppel kun je terecht tot 21:00 sowieso, op aanvraag ook later. Ik heb er zelf wel een aantal keer vlak voor 22:00 nog me bus mogen lossen. Joure kun je tot een uur of 18:00 terecht. Dit komt door hoe de routes lopen. Meppel is een soort van hub in het DPD netwerk. Alles vanuit het Noorden gaat eerst naar Meppel om daar met 1 grote combinatie die 3-4 containers tegelijk vervoert naar Veenendaal vervoert te worden. Joure meen ik dat ze om 19:00 vertrekken. Dit was althans een jaar geleden nog zo, toen ik nog niet met fullfillment werkte. Zal dus vast niet heel veel verandert zijn. Allicht een uurtje later vertrekken in Joure, maar veel meer kan je natuurlijk niet veranderen zonder de hele keten op ze kop te zetten. DPD heeft dat volgens mij nog niet gedaan. Als ik in track & traces kijk lijkt de keten nog dezelfde route te volgen.

DPD doet in principe ook wel in de meeste regio's laat afhalen, maar dan moet je met de ondernemer in je eigen regio in conclaaf. Die doen dat vaak wel, maar betaal je extra. Zij rijden dan meteen naar Veenendaal door, daar mogen ze tot meen ik 02:00 nog lossen. Je betaald daar echter wel voor. Ik weet van een collega die dat een tijdje gedaan heeft. Die is gevestigd in Rotterdam en moest meen ik 0,75 per pakket extra betalen voor afhaal om 23:00. Hij is daarmee gestopt, omdat PostNL aanbood om 01:00 te komen zonder extra betaling. Maar die doet ongeveer 200.000 zendingen per jaar.

Ik ben zelf alles om dezelfde reden gaan uitbesteden. Ik doe ongeveer 25000 zendingen op jaarbasis en ook ik ben dan te klein om dit soort zaken zelf te regelen. Dat zou dusdanig veel extra kosten, dat fullfillment zelfs goedkoper is. Ik vermoed dat jou volume nog een stuk kleiner is, dus ik zou als ik jou was zeker kijken naar opties met fullfilment bedrijven.
Bedankt voor je antwoord. In de mailwisseling die ik met DPD heb gehad is er niet eens gesproken over een bepaald volume. Ik krijg zo langzaam het vermoeden dat ik met een verkeerd persoon binnen DPD heb gemaild. We zijn momenteel met de vierde maand bezig met het bedrijf, dus het is moeilijk te zeggen hoeveel pakketten we doen. Ik zal nog eens contact zoeken met DPD. 

Re: Laat tijdstip verzenden in het noorden

10
vanderZwaag schreef:
Dierenspeciaalzaak schreef:Dan heb je vermoed ik wel heel weinig volume. Bij DPD betaal ik een stuk minder dan de helft voor pakketten tot 31,5KG. In Meppel kun je terecht tot 21:00 sowieso, op aanvraag ook later. Ik heb er zelf wel een aantal keer vlak voor 22:00 nog me bus mogen lossen. Joure kun je tot een uur of 18:00 terecht. Dit komt door hoe de routes lopen. Meppel is een soort van hub in het DPD netwerk. Alles vanuit het Noorden gaat eerst naar Meppel om daar met 1 grote combinatie die 3-4 containers tegelijk vervoert naar Veenendaal vervoert te worden. Joure meen ik dat ze om 19:00 vertrekken. Dit was althans een jaar geleden nog zo, toen ik nog niet met fullfillment werkte. Zal dus vast niet heel veel verandert zijn. Allicht een uurtje later vertrekken in Joure, maar veel meer kan je natuurlijk niet veranderen zonder de hele keten op ze kop te zetten. DPD heeft dat volgens mij nog niet gedaan. Als ik in track & traces kijk lijkt de keten nog dezelfde route te volgen.

DPD doet in principe ook wel in de meeste regio's laat afhalen, maar dan moet je met de ondernemer in je eigen regio in conclaaf. Die doen dat vaak wel, maar betaal je extra. Zij rijden dan meteen naar Veenendaal door, daar mogen ze tot meen ik 02:00 nog lossen. Je betaald daar echter wel voor. Ik weet van een collega die dat een tijdje gedaan heeft. Die is gevestigd in Rotterdam en moest meen ik 0,75 per pakket extra betalen voor afhaal om 23:00. Hij is daarmee gestopt, omdat PostNL aanbood om 01:00 te komen zonder extra betaling. Maar die doet ongeveer 200.000 zendingen per jaar.

Ik ben zelf alles om dezelfde reden gaan uitbesteden. Ik doe ongeveer 25000 zendingen op jaarbasis en ook ik ben dan te klein om dit soort zaken zelf te regelen. Dat zou dusdanig veel extra kosten, dat fullfillment zelfs goedkoper is. Ik vermoed dat jou volume nog een stuk kleiner is, dus ik zou als ik jou was zeker kijken naar opties met fullfilment bedrijven.
Bedankt voor je antwoord. In de mailwisseling die ik met DPD heb gehad is er niet eens gesproken over een bepaald volume. Ik krijg zo langzaam het vermoeden dat ik met een verkeerd persoon binnen DPD heb gemaild. We zijn momenteel met de vierde maand bezig met het bedrijf, dus het is moeilijk te zeggen hoeveel pakketten we doen. Ik zal nog eens contact zoeken met DPD. 
Bij depot Amsterdam kan je de juiste persoon bereiken door salesDEPOTNUMMER@dpd.nl, valt te proberen bij een ander depot. Holwerda is volgens mij de onderneming achter DPD Joure.  

Re: Laat tijdstip verzenden in het noorden

11
rzethof schreef:
vanderZwaag schreef: Bedankt voor je antwoord. In de mailwisseling die ik met DPD heb gehad is er niet eens gesproken over een bepaald volume. Ik krijg zo langzaam het vermoeden dat ik met een verkeerd persoon binnen DPD heb gemaild. We zijn momenteel met de vierde maand bezig met het bedrijf, dus het is moeilijk te zeggen hoeveel pakketten we doen. Ik zal nog eens contact zoeken met DPD. 
Bij depot Amsterdam kan je de juiste persoon bereiken door salesDEPOTNUMMER@dpd.nl, valt te proberen bij een ander depot. Holwerda is volgens mij de onderneming achter DPD Joure.  
Voor zover ik weet doet holwerda dat niet meer. Heb er vorig jaar nog eens heen gebeld voor een pakket. Met als antwoord dat ze die samenwerking niet meer hadden. Ik heb in een mail gevraagd wat de eventuele aanlevertijden zijn als zakelijke klant. Het mail adres was inderdaad met het depotnummer erin.

Re: Laat tijdstip verzenden in het noorden

12
Holwerda is gewoon een transporteur. Bijv Fonq stuurde via PostNL. Holwerda laad de vracht op bij Fonq en brengt dit naar een PostNL depot (meen zwolle). Waarschijnlijk is dat goedkoper als dat PostNL het zelf doet.

Dus als DPD Amsterdam jou pakketten op depot aanneemt kan je dit via koerier ook naar Amsterdam laten rijden. Als de dit met meerdere doet kunnen de kosten verdeeld worden. Overigens is een koerier ook het heel erg duur. Zeker niet als het vast werk is.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Laat tijdstip verzenden in het noorden

13
Bij lage volumes is laat aanleveren simpelweg onbetaalbaar, zeker als je in het Noorden gevestigd bent. Zoals eerder aangegeven door Dierenspeciaalzaak is fulfillment wellicht een betere keuze, bel eens een aantal fulfillment bedrijven in de buurt. Vergelijk dan de prijzen en trek daaruit je conclusie.

Natuurlijk moet je je ook afvragen of het zo waardevol is om in de beginfase je cutoff tijd te rekken, zelf ben ik ook begonnen met een levertijd van voor 15.00 besteld, morgen in huis. Sinds kort is het volume hoog genoeg om voordelig logistiek uit te besteden.