Vanaf dat mijn plannen voor een websop serieus vorm begonnen te krijgen, ben ik
regelmatig aan het meelezen op het forum.
Ik ben echt blij dat dit forum bestaat, want het heeft me heel veel nuttige informatie opgeleverd,
en zeker een aantal (beginners)fouten voorkomen.
Hoogste tijd om me ook maar eens netjes voor te stellen

Ik ben Jacqueline, moeder van twee zoons, en ben een enorme katten-fan. Gelukkig heb ik me kunnen beperken tot 4 van die lieve monstertjes in mijn huis, voordat jullie al rare beelden krijgen

Zoals wel meer vrouwen ben ik ook dol op leuke spulletjes zoeken en kopen, en vanuit die combinatie is het idee van
mijn webwinkel geboren.
Vanaf december 2015 ben ik gestart met mijn webwinkel in sieraden, kadootjes en accessoires rondom het thema "katten".
Dit doe ik overigens naast mijn fulltime baan, wat best wel een uitdaging blijkt. Maar goed dat dit gelijk mijn hobby is,
want verder blijft er vrij weinig vrije tijd voor me over naast reguliere baan, gezin en ondernemen.
Voor degenen die nog nadenken over starten: ik kan niet genoeg benadrukken hoeveel tijd er in het maken en runnen van een webshop gaat zitten!
Dit heb ik vooraf echt enorm onderschat. Maar gelukkig voelt het niet als werk als je bezig ben met wat je leuk vind.
Hoewel ik eigenlijk nauwelijks marktonderzoek gedaan heb (ik zou niet weten hoe dat werkt) loopt mijn website nu al boven mijn
hoop / verwachting. (of mijn verwachtingen waren wel erg bescheiden, dat kan natuurlijk ook

Naast de website ben ik ook op BOL gaan verkopen, en hoewel zij door de hoge bemiddelingskosten en gratis verzenden/retourneren de
marges wel erg klein maken, loopt dit prima. Ik heb in ieder geval meer bestellingen via BOL dan via mijn eigen site.
De komende periode wil ik vooral mijn website gaan verbeteren, en me in marketing/seo gaan verdiepen om meer bezoekers & verkopen te krijgen.
Daarnaast wil ik dit jaar er nog 2 webshops bij gaan openen met een (iets) andere doelgroep/stijl.
Ik hoop nog veel te kunnen leren van de collega's hier,
en naarmate mijn kennis en ervaring groter worden, straks ook andere collega's verder te kunnen helpen!
Jacqueline