Re: voordeel voor mensen van overmaken boven ideal betalen

32
Wouterjan schreef:Wat een onzin opabert.
Wat je zegt slaat echt nergens op.

Dus omdat Ideal er soms uit ligt gebruik je het helemaal niet meer.
En omdat jij tegen banken ben moeten je klanten daar maar mee leven. Of nog erger, je klein kinderen.
Je kan wel zeggen dat het ze goed af gaat maar geloof me, het zal ze nog veel beter af gaan als ze gewoon Ideal en pinnen kunnen gebruiken..
Je hebt gelijk.

Vraag en jouw huiswerk
Jij heb klein webshopje.
Jij gebruikt ideal
Jouw Bruto jaar omzet is 10000,00 ?
Jij hebt een zakelijke rekening bij de bank ?
Hoeveel geld denk jij dat je jaarlijks kwijt bent aan het betalingsverkeer ?
En dan bedoel ik ook Alle kosten die de bank jouw in rekening brengt.

Ga dat eens uitrekenen.
Daarna spreken we elkaar weer, goed plan ?
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

33
Sorry jij heb helemaal gelijk ik had mijn verkeerde bril op ;)

De meeste starters zijn binnen 3 tot 5 jaar failliet.

Wat ik met mijn informatie beoog te zeggen,
dat je heel goed op moet letten wat je doet met je centen
en niet altijd mee moet gaan met de waan van de dag.
Binnen deze kei en keiharde zakenwereld zijn heel veel haaien op de kust die het voorzien hebben op
- jouw centen ( o.a. de bank )
- jouw het licht in de ogen niet gunnen
- je liever vandaag dan morgen zien vertrekken
- dan hebben deze haaien jouw klanten

Voorspel over banken:
Binnen 5 maanden spreken we elkaar dan begrijp je waarom ik al 30 jaar zo min mogelijk met banken te maken wil hebben.

Dit is mijn mening en die mening is gebaseerd op 4x generaties middenstanders en de 5e komt er ook aan.
Die mening mag ik zeggen of delen, in een vrij land toch ?
Wat je van mijn mening vindt, dat is wat anders.
En als je zelf het wiel nogmaals wil uitvinden of wil ontdekken hoe de zakenwereld echt in elkaar steekt, is mij om het even.

Waarom andere negatief reageren op mijn betoog ?
Misschien andere belangen ?
Zodat jij snel failliet bent en zij jouw klanten kunnen overnemen ?

Tot die tijd blijf ik starters helpen en informeren met wat ze kunnen verwachten.
En advies wat je beter kunt laten en wat je wel moet doen.

EDIT:
Wouter moet eens gaan praten met Dhr. Blom deze werkt bij Graydon
Dhr. Blom geeft ook lezingen aan starters.

34
Voor duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen.
Het gaat mij om de veel te hoge koste voor het virtueel betaling verkeer.
( met virtueel bedoel ik, geen opslag van visueel geld ).

Als de banken vandaag zou besluiten dat de vitueel internet kassa van ideal gratis wordt zonder transactie en andere kosten,
dan adviseer ik de kleinkinders om per direct ideal te installeren.
( mijn visie: dat gaan de banken nooit doen )
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

35
Wouter Hol schreef:Bert had ook niet goed gelezen; hij dacht dat iedereen in dit topic er tegen was, maar iedereen is juist voor..
Andere bril even van beneden gehaald, schoongemaakt en opgezet om PC scherm beter te lezen en lees:
WouterJan vraagt:
voordeel voor mensen van overmaken boven ideal betalen
Kernwoorden:
Voordeel voor,
boven ideal

Of kijk ik toch weer met een andere bril :wink:

36
Ik ben het absoluut met je eens opabert dat het (veel) geld kost. Ik had ook liever ideal gratis gezien.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet ga gebruiken. Want ondanks de kosten van de bank maak ik wel winst. En als ik geen gebruik van iDeal of banken zou maken zou mijn hele bedrijf niet kunnen bestaan.

37
opabert schreef:
PaulG schreef:Heb je met 'overboeking' geen bank nodig dan?
Dat kost minder of gratis.
Als je een professioneel bedrijf hebt dan moet je niet alleen naar de kosten kijken.

iDEAL heeft meerdere voordelen ten opzichte van een overboeking:

- Er kan sneller worden geleverd, omdat de betaalstatus direct zichtbaar is.
- Met iDEAL is het mogelijk om de verwerking van een bestelling en het voorraadbeheer grotendeels te automatiseren. Dit bespaart tijd en maakt het mogelijk om een actuele voorraadstatus op de website weer te geven.
- De boekhouding wordt eenvoudiger, doordat de omzet per dag als batch op je rekening wordt gestort.
- Er ontstaan geen betalingsverschillen.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

38
@Jeroen, dat is inderdaad de nuance die ontbrak :!: Betaalgemak voor de klant én besparingen op de verwerking van betalingen in de backoffice zijn zeker wat waard.

Maar ergens heeft opa Bert toch wel een punt. Een overboeking naar een rekening courant (RC) kost me 14 cent, een iDEAL-betaling 44 cent. Dat prijsverschil is niet logisch. Een iDEAL-betaling is meer dan drie keer zo duur als een bankoverschrijving, hoewel in wezen dezelfde technologie wordt hergebruikt. En met 44 cent per iDEAL-transactie ben ik nog verhoudingsgewijs goedkoop uit...

Desalniettemin: hoewel de monopoliepositie van Currence voor iDEAL-transacties leidt tot prijsopdrijving (x3), is het verschil van 30 cent per transactie nu ook weer geen onoverkomelijk grote hindernis.
StoreCore.io

40
Ook al wordt de technologie van iDeal hergebruikt, er zijn wel opstartkosten geweest om het systeem te ontwikkelen. Dat moet ook nog terugverdient worden. En juist met betalingsmethodes geld een hoop onderhoud om de veiligheid te waarborgen.

Maar dan nog zijn de kosten wel wat hoog, ja. Maar ga dan strijden voor eerlijke prijzen in plaats van je klanten een erg fijn systeem te ontzeggen. Het getuigt gewoon niet erg van een vernieuwende ondernemersgeest en klantgerichtheid.

42
Wouterjan schreef:Ik ben het absoluut met je eens opabert dat het (veel) geld kost.
Geen enkel probleem.
Heb je al uitgerekend wat jij per jaar kwijt bent aan bank kosten ?
( mits je natuurlijk een hoge omzet hebt.
Want is je omzet lager dan 3000,00 per jaar, tja dan kost de bank ook weinig.
( lijkt mij logisch )
Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet ga gebruiken. Want ondanks de kosten van de bank maak ik wel winst. En als ik geen gebruik van iDeal of banken zou maken zou mijn hele bedrijf niet kunnen bestaan.
Wouterjan,
Kijk je schrijft het hier boven al:"
En als ik geen gebruik van iDeal of banken zou maken zou mijn hele bedrijf niet kunnen bestaan"
Dat betekend dat jij jouw hele inkomsten plaatje ophangt aan 1x betaal systeem.
Is dit wel slim ?

43
Ward
Tel die hele kliek eens op eind vh jaar ?
Praat je al gauw over paar duizend euro.
Kan je leuk van met vakantie of iets dergelijks.
Omzet provisie nog maar te zwijgen.
( of bestaat dat niet meer op rekening courant ).

Nou mot die andere ondernemer niet gaan schrijven "dat zijn bedrijfskosten".
Daar lus ik er nog wel 2 van.
Goed ondernemerschap is de kosten / uitgaven controleren / drukken
Want als je kosten te hoog zijn of op-lopen, drukt dat jouw netto winst en daarmee jouw eigen jaar inkomen.

Bank kosten zijn kosten waar je helemaal niets voor terug krijgt.
( net als KvK en het Bedrijfschap )

Ondernemen is voor 75% rekenen, rekenen en nog eens over rekenen.
Schrijf het nog maar eens,
veel (startende) ondernemers kunnen niet (goed) rekenen.
( ik ook niet toe ik 40 jaar terug starter was )

44
Jeroen__ schreef: iDEAL heeft meerdere voordelen ten opzichte van een overboeking:
- Er kan sneller worden geleverd, omdat de betaalstatus direct zichtbaar is.
Al minimaal 1 jaar is een bank overschrijving binnen 30 minuten zichtbaar op je internet bankieren.
- Met iDEAL is het mogelijk om de verwerking van een bestelling en het voorraadbeheer grotendeels te automatiseren. Dit bespaart tijd en maakt het mogelijk om een actuele voorraadstatus op de website weer te geven.
Order picking en inpakken moet je toch echt nog met handje of met inpak machine doen, dat doet Ideal niet voor jouw.
Op dit punt is er nauwelijks winst te behalen door gebruik van IDeal.
Trouwens, je CMS zit al gekoppeld aan je backoffice.
- De boekhouding wordt eenvoudiger, doordat de omzet per dag als batch op je rekening wordt gestort.
Dit is met bijschrijving ook het geval.
en via internet bankieren zie je in 1x de boekingen.
ook hier zit je CMS al gekoppeld aan je backoffice.
- Er ontstaan geen betalingsverschillen.
Deze begrijp ik niet of helemaal niet.

Betalingsverschil ontstaat alleen bij contante kas / verkoop.
Zogenaamde negatieve kas.
Dit kan nooit met bank overschrijvingen is onmogelijk.

Sorry,
merendeel van uw argumenten zijn wat achterhaald.
Maar, ik kan niet rekening en heb geen professioneel bedrijf :roll:

45
opabert schreef:Al minimaal 1 jaar is een bank overschrijving binnen 30 minuten zichtbaar op je internet bankieren.
Volgens ING en ABN AMRO kan het toch echt veel langer duren.
ING schreef:Maakt u met Mijn ING (internetbankieren) geld over naar een rekeninghouder bij een andere bank? Als u de opdracht voor 15.30 uur verstuurt, staat het geld nog dezelfde dag op de andere rekening. Verstuurt u de opdracht na 15.30 uur, dan is het bedrag de volgende werkdag bijgeschreven.
ABN AMRO schreef:U ziet binnen Internet Bankieren direct of deze opdracht is verwerkt. Hoe snel andere banken deze informatie aan hun klant (de begunstigde) tonen, hangt af van de andere bank. Reken op ongeveer 2 à 3 werkdagen. Opdrachten die u op werkdagen na 12.00 uur opgeeft, worden uiterlijk de volgende werkdag aangeleverd bij de andere bank.
StoreCore.io

46
opabert schreef: Al minimaal 1 jaar is een bank overschrijving binnen 30 minuten zichtbaar op je internet bankieren.
Dat geldt niet voor alle bankoverschrijvingen.
opabert schreef: Order picking en inpakken moet je toch echt nog met handje of met inpak machine doen, dat doet Ideal niet voor jouw.
Op dit punt is er nauwelijks winst te behalen door gebruik van IDeal.
Trouwens, je CMS zit al gekoppeld aan je backoffice.
Bankbetalingen moet je handmatig controleren. Eventueel kan je deze betalingen gedeeltelijk automatisch verwerken, maar dan nog zal je altijd een deel handmatig moeten doen. En soms kan het gebeuren dat een betaling moeilijk te koppelen is aan een bestelling, omdat niet iedereen het bestelnummer vermeldt. Dit kost allemaal extra tijd.

Bij bankbetalingen is het onmogelijk om een real-time voorraadstatus weer te geven op de website.
opabert schreef: Dit is met bijschrijving ook het geval.
Hoe werkt dat dan? Bij iDEAL bevat de batch bijschrijving alleen omzet van de webshop en bij bankoverschrijvingen kunnen er ook andere soorten ontvangsten tussen zitten. Het lijkt mij niet handig als dat in één transactie op je rekening wordt gestort.
opabert schreef: - Er ontstaan geen betalingsverschillen.
Deze begrijp ik niet of helemaal niet.

Betalingsverschil ontstaat alleen bij contante kas / verkoop.
Zogenaamde negatieve kas.
Dit kan nooit met bank overschrijvingen is onmogelijk.
Er zijn klanten die niet het juiste bedrag overschrijven. Bij iDEAL is dat onmogelijk.

47
Jeroen__ schreef:Bij bankbetalingen is het onmogelijk om een real-time voorraadstatus weer te geven op de website.
Dat kun je technisch wel oplossen door een aparte status zoals "gereserveerd in afwachting van (aan)betaling" of iets vergelijkbaars toe te voegen aan het voorraadbeheer. Voor goed voorraadbeheer is het onderscheid "op voorraad" / "niet op voorraad" eigenlijk te simpel (ook voor backorders en al helemaal als je FIFO of met kritieke voorraden wilt opereren).
Jeroen__ schreef:
opabert schreef: Dit is met bijschrijving ook het geval.
Hoe werkt dat dan? Bij iDEAL bevat de batch bijschrijving alleen omzet van de webshop en bij bankoverschrijvingen kunnen er ook andere soorten ontvangsten tussen zitten. Het lijkt mij niet handig als dat in één transactie op je rekening wordt gestort.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat opa Bert nog nooit de achterkant van iDEAL in actie heeft gezien. Alleen de goedkope iDEAL-oplossingen werken met batches; bij een volwaardige iDEAL-implementatie kun je individuele transacties rechtstreeks koppelen aan de backoffice en levering plus administratie compleet automatiseren.
StoreCore.io

48
Ward schreef:
Jeroen__ schreef:Bij bankbetalingen is het onmogelijk om een real-time voorraadstatus weer te geven op de website.
Dat kun je technisch wel oplossen door een aparte status zoals "gereserveerd in afwachting van (aan)betaling" of iets vergelijkbaars toe te voegen aan het voorraadbeheer. Voor goed voorraadbeheer is het onderscheid "op voorraad" / "niet op voorraad" eigenlijk te simpel (ook voor backorders en al helemaal als je FIFO of met kritieke voorraden wilt opereren).
Ik bedoel alleen de voorraadstatus die op de website bij de producten te zien is.

Als je producten automatisch reserveert als iemand een bestelling plaatst met bankoverschrijving, dan loop je het risico dat producten die normaal bijna altijd op voorraad zijn ineens niet meer op voorraad zijn als iemand voor de grap een zeer groot aantal stuks bestelt en vervolgens niet betaalt.

Als je de voorraad pas afboekt nadat de betaling is ontvangen (bij iDEAL kan dit direct), dan kan dit niet gebeuren.
Ward schreef:Alleen de goedkope iDEAL-oplossingen werken met batches; bij een volwaardige iDEAL-implementatie kun je individuele transacties rechtstreeks koppelen aan de backoffice en levering plus administratie compleet automatiseren.
Met batches kan het ook worden geautomatiseerd.

49
Bedankt voor de goedbedoelde reacties.

Maar ik lees opmerkingen welke ik totaal niet herken.
Overschrijving:
Bank overschrijving = altijd binnen 30 minuten binnen.
Geef wel toe dat ABN en RABO soms iets langer nodig hebben.

voorraad:
verhaal is alleen van toepassing als je niet voorraadhoudend bent.
( geen eigen magazijn )
Bij eigen magazijn, besteld backoffice zodra voorraad is gedaald tot 5 stuks en is dan de andere dag aangevuld.

Andere argumenten wegen niet op tegen de besparing op je transactie kosten.
Met andere woorden, de kosten zijn hoger dan de moeite welke het kost.
Tenzij,
het een ondernemer is welke de hele dag op zijn krent wil zitten.
Maar die categorie schaar ik onder extra bijverdiensten ;)
Met andere woorden door actief bezig te zijn kan je centen besparen en weet je ook wat er speelt binnen je onderneming.

51
Wouterjan schreef:Maar OpaBert, wat wil je liever
150 verkopen waar je 10 euro winst op maakt.
OF
70 verkopen waar je 10 euro winst op maakt, en 400 verkopen waar je 9 euro winst op maakt.
Is helemaal afhankelijk binnen welke termijn die verkopen zijn.
1 dag, 1 week 1 maand of binnen 1 jaar.
Ik bedoel hiermee, wat is je omloop snelheid.
Stond nl niet in jouw vraag.

Bijvoorbeeld
400x in 1 dag, is hoge omloop snelheid
400x in 1 jaar, is lage omloop snelheid.

Beide geval kan je spelen met je marge.
Is dit antwoordt op jouw vraag ?

Iets anders,
weet jij al hoeveel geld je per jaar kwijt bent aan de bankkosten ?
Hoeveel bitterballen sorry, stuiterballen je daarvoor moet verkopen ?
( geintje humor moet kunnen )

52
opabert schreef: voorraad:
( geen eigen magazijn )
Bij eigen magazijn, besteld backoffice zodra voorraad is gedaald tot 5 stuks en is dan de andere dag aangevuld.
Die methode werkt alleen als er van elk artikel kleine aantallen worden besteld en de artikelen ook altijd op voorraad zijn bij de leverancier.

Ik weet niet welke artikelen uw kleinkinderen verkopen, maar in mijn webshop werkt zo'n inkoopmethode in ieder geval niet.

53
Jeroen__ schreef:
opabert schreef: voorraad:
( geen eigen magazijn )
Die methode werkt alleen als er van elk artikel kleine aantallen worden besteld en de artikelen ook altijd op voorraad zijn bij de leverancier.
Ik weet niet welke artikelen uw kleinkinderen verkopen, maar in mijn webshop werkt zo'n inkoopmethode in ieder geval niet.
Dan moet je bij de leverancier een 'stock voorraad' aanvragen.
Ik bedoel,
reserveer je elke maand een aantal producten welke de leverancier voor jouw op stock houd.
Maar dat doet je leverancier alleen als je bij hem een grotere omzet hebt.
Ik bedoel,
voor inkoop waarde van 100,00 per maand doen ze dat niet.
( er is weer zo een poopie joopie engels woord voor, maar dat ken ik niet onthouden )