Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

lightspeed ecommerce
lightspeed ecommerce
 
eentje
Moderators
Berichten: 2459
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

02 september 2010

Ik werd gisteren gebeld door iemand van Klarna.

Iemand ervaringen met deze club?

Zij bieden verkoop op rekening aan met betalingsgarantie.

Voorwaarden:

maximaal bedrag 250,-
kosten per transactie: 1,69 - 2,99 (afhankelijk op welke plaats ze staan in het betaalmiddelen keuze scherm) + 2.99%
abo per maand: 29.- ex. BTW
eenmalige kosten: 299,- ex. BTW

Is dat iets waarvan wij zegen geweldig of toch (mijn eerste reactie) iets aan de dure kant?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2143
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Klarna

02 september 2010

Ik ken Klarna niet maar het ziet er professioneel en betrouwbaar uit. Ik kan me voorstellen dat dit voor veel mensen een overweging is. Jammer van die maximale transactie. Juist voor hogere transacties wordt dit interessant lijkt me. Bijv. voor Anthonie die eerder aangaf de online betaling een belangrijk onderwerp te vinden.

Qua prijs vind ik Klarna lastig te beoordelen. Ik ken niet veel vergelijkbare alternatieven in Nederland behalve de echte facturatiebedrijven, en die zijn echt niet goedkoper, en vaak veel minder op ecommerce ingesteld. Meer op de specialistische ondernemers zoals tandartsen, huisartsen, etc.
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

02 september 2010

Bij een transactie bedrag van 20 euro....
2.99% (van het bedrag incl BTW rekenen ze)= 0.60
Inclusief vaste kosten (gem 1.69-2.99) = 2.34
Abo 29.00 (gem 30 transacties met Klarna) = 1.00

0.60 + 2.34 + 1.00 = 3.94 aan kosten.
Laten we hopen dat de winstmarge 50% is...en verder niet teveel kosten hebt. Dan hou je 4.46 netto over aan je bestelling. (opstartkosten niet meegeteld).

Bij iDeal (gem. 0.60 per transactie) is dit 7.80 aan netto marge.

Daarnaast moet je bij Klarna langer op je geld wachten en moet de klant nog akkoord gaan met de voorwaarden van Klarna:

Van de klant voorwaarden lees ik dit op hun site:
Administratiekosten van 5 € per aankoop. Als de betaling uitblijft, worden er herinneringskosten van 5,00 € en een rente van 4.00% in rekening gebracht.
Dus de klant betaald bij een aankoop van 20 euro ook nog eens (ca. 5 euro verzendkosten) + 5 euro aan Klarna....dus feitelijk 30 euro.

Buiten dat 90% van de Nederlandse aankopen bij ons met iDEAL worden betaald. Vindt ik het voor mijn klanten niet vriendelijke om ze door te verwijzen naar de klant voorwaarden van Klarna. Ze hebben per slot van rekening toch op jouw website besteld.
~ Yvo
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

03 september 2010

Ben er laatst ook door gebeld. Je moet wel wat marge hebben om ze te kunnen 'betalen'.

Bij producten van zo'n 100 euro is het wel interessant. Maar voor producten van 15 euro schiet het niet op.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
Advertentie

Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) maakt gebruik van een SSL-certificaat. Persoonsgegevens, betalingsgegevens en gevoelige privégegevens worden versleuteld verzonden. Daarnaast heeft Lightspeed integraties met alle grote payment service providers. Met iDEAL kosten vanaf 19 cent per transactie behoort Lightspeed Payments tot de goedkoopste van Nederland! Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
joelphil
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 juli 2010

04 september 2010

Ook ik ben gebeld door Klarna en heb het niet gedaan. Alleen interessant als je heel veel bestellingen per dag hebt, grote bedragen en een leuke marge.

Je kunt er ook voor kiezen om zelf het risico te lopen (vraag altijd wat administratiekosten, als drempel) en dan hopen dat je bij wanbetalers je geld via een incassobureau krijgt. Als je elke maand een bestelling van 30 euro alsnog moet afboeken wegens niet inbaar, dan ben je nog goedkoper uit dan Klarna.
 
Klarna
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 oktober 2010
Contacteer:

Klarna contact

14 oktober 2010

Beste lezers,

Uit de berichten en de reacties die hier op het forum naar voren komen kan ik opmaken dat er onduidelijkheid heerst over de services die wij aanbieden met Klarna en wat deze kunnen kunnen betekenen voor uw webshop. Veel van de uitspraken in deze discussie zijn niet juist en verdienen enige verduidelijking. Zo zijn de prijzen en percentages in het besproken rekenvoorbeeld niet correct.

Wij helpen u graag indien u vragen of onduidelijkheden heeft over onze services.

Twijfel niet om contact met ons op te nemen.
Wij zijn voortdurend bezig ons product te optimaliseren en uw feedback kan hier een waardevolle bijdrage voor zijn.

U kunt ons bereiken via e-mail / telefoon.

T: 020 30 30 100
E: sales@klarna.nl

Met vriendelijke groet,

L.J. de Lussanet
Klarna NL
Safer, Simpler and more Fun
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

14 oktober 2010

Nu weten we nog niets meer.
Als jullie het dan hier uitleggen, kan iedereen het eens bekijken.

Nu is het alleen maar slechte reclame voor jullie.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2459
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Klarna contact

14 oktober 2010

Beste lezers,

Uit de berichten en de reacties die hier op het forum naar voren komen kan ik opmaken dat er onduidelijkheid heerst over de services die wij aanbieden met Klarna en wat deze kunnen kunnen betekenen voor uw webshop. Veel van de uitspraken in deze discussie zijn niet juist en verdienen enige verduidelijking. Zo zijn de prijzen en percentages in het besproken rekenvoorbeeld niet correct.

Wij helpen u graag indien u vragen of onduidelijkheden heeft over onze services.

Twijfel niet om contact met ons op te nemen.
Wij zijn voortdurend bezig ons product te optimaliseren en uw feedback kan hier een waardevolle bijdrage voor zijn.

U kunt ons bereiken via e-mail / telefoon.

T: 020 30 30 100
E: sales@klarna.nl

Met vriendelijke groet,

L.J. de Lussanet
Klarna NL
Dat klopt dat de bedragen en percentages niet kloppen...

Ik was nog iets te aardig...
Wat ik op papier hier voor mij heb:

Opstartkosten: EUR 350,-
Maandelijkse kosten: 34.95
percentage: 3.75%

alles ex. BTW natuurlijk
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Lightspeed eCommerce (voorheen SEOshop) maakt gebruik van een SSL-certificaat. Persoonsgegevens, betalingsgegevens en gevoelige privégegevens worden versleuteld verzonden. Daarnaast heeft Lightspeed integraties met alle grote payment service providers. Met iDEAL kosten vanaf 19 cent per transactie behoort Lightspeed Payments tot de goedkoopste van Nederland! Probeer Lightspeed eCommerce nu 14 dagen gratis en vrijblijvend.

 
Selectedlabels
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 oktober 2010
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

24 oktober 2010

Ik ben ook door ze gebeld, (vond ze nogal opdringerig)

De transactie-percentages waren onderhandelbaar, meldde ze me....
En momenteel (tot 31-10-2010) betaal je geen aansluitkosten (€300,-).

toch ga ik het niet doen.
laat ze eerst maar zorgen dat er veel consumenten zijn die een account bij ze aanmaken, dan wil ik het overwegen.
(ik betwijfel of ik er nu meer sales uit ga halen via hun)

http://www.selectedlabels.com
 
lemmings
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 oktober 2010
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

25 oktober 2010

Ik ben op zoek naar een goedkope betaal aanbieder, maar als ik dit lees wordt ik geen Klarna klient.
www.palmboomtekoop.nl voor palm, banaan en oleander zaad
 
Maureen Visscher
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 februari 2010
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Wie heeft ervaring met Klarna

01 november 2010

Wie van jullie heeft ervaring met de betaalmogelijkheid Klarna,om dat aan je webshop te koppelen.
Mvg Maureen
Webshop in hairextensions,flip-in en tape extensions. www.hairshoponline.nl
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

03 november 2010

hier ook benaderd door Klarna, en nee, niet ons ding. Misschien is dit leuk als je Otto, Neckermann of Wehkamp heet.

En wat de kosten betreft, wij kregen een ander voorstel maar het wijkt niet veel af van wat hier boven is geplaatst door eentje.

Misschien klinkt het een beetje arrogant, maar als een klant het niet vertrouwd om bij een webwinkel te kopen dan moet hij/zij verder kijken. Klarna biedt IMHO alleen een stukje schijnveiligheid waarbij de webshophouder en uiteindelijk de klant voor betaald.

Als je alles bij elkaar optelt dan blijft er weinig van je winst marge over:
- webshop
- webhosting + SSL
- google adwords
- affiliate marketing
- payment provider
- verzending + verpakking
- keurmerk
- verlies/fraude
- Klarna
 
lofty
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 oktober 2010

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

15 november 2010

Ook wij zijn benaderd door klarna, en ben blij dat ik dit even lees. Wie heeft geen twijfel of een koper wel betaald, achteraf te betalen is immers veiliger voor de klant, maar voor webwinkels ook gevaarlijker. Het leek mij een goed idee, maar het roept zeker twijfels bij ons op.
Neem voorlopig even een afwachtende houding aan en blijf klarna volgen.
Met vriendelijke groet, Rein
 
eentje
Moderators
Berichten: 2459
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

15 november 2010

Wij gaan 'testdraaien' met Klarna...

Zal een ieder op de hoogte houden.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
huppa
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 november 2010

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

16 november 2010

Wij ( huppa ruitersport) hebben sinds kort ook Klarna, de verkopen zijn duidelijk verhoogd, klanten vinden het veiliger en prettiger
Voor ons chapeau
goed product wat zeker zijn geld waard is
http://www.huppa.nl
 
eentje
Moderators
Berichten: 2459
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

21 november 2010

Service... ja... idee ook goed... maar goedkoop is een ander verhaal...

Snel rekensommetje voor jou... ik koop een paar sandalen van 35,-

verkoop ex. btw 29.41 - verzendkosten 5.50 - klarna 3.90

hou je dus nog 20 ex. BTW over.... dan hoop ik toch echt voor jou dat die schoenen niet al te duur in de inkoop zijn...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
ETS
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 november 2010
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

23 november 2010

Sinds vorige week heb ik Klarna als betaaloptie.
Ik ben er erg tevreden over.
Over de prijs is echt wel te onderhandel met hun want ik heb een euro shop en daar ligt
de bestelwaarde niet altijd even hoog.
Maar ik merk nu wel dat klanten meer "durven" te bestellen. Het orderbedrag gaat dus omhoog en ik bereken de klanten een vast bedrag als ze met Klarna willen betalen.
Net zo als veel webshop dat doen met Visa en Mastercard.
De klant heeft dus altijd de keuze of hij hiermee akkoord gaat.
En ik hoef me niet druk te maken of een klant wel of niet betaald.
Ik maak dus niet veel kosten en de klant kan achteraf betalen wat een vertrouwd gevoel geeft.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2143
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

23 november 2010

Ik vind ze geweldig, wat een service, wat een ideeen en wat goedkoop!
Al dat geklaag hier, ik laat jullie weten wat ik extra ga verkopen door hun!
Wat ervaar jij als geklaag? Ik zie niemand klagen? Er zijn mensen die prijzen vergelijken, wat we vrij verstandig lijkt als webwinkelier. Je wilt toch weten of een dienst voldoende toegevoegde waarde biedt. Dat zou ik bij alle kosten aanraden. Verder is volgens mij iedereen redelijk positief? Ik zie nergens iemand zeuren over service, het idee of omzetverlies vanwege Klarna. Maar leuk dat jij zo tevreden bent! Welke andere webwinkels heb je zoal?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2459
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

08 december 2010

Goed... net klarna geïnstalleerd op de eerste webwinkel...
eerste minpuntjes al gescoord door Klarna... de module voor Zen Cart zitten fouten in... gelukkig niet al te veel dus dat was na een uurtje priegelen weer gefixt.

Nu afwachten wat er gaat gebeuren.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
eentje
Moderators
Berichten: 2459
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

11 december 2010

Eerste bestellingen binnen die betaalt gaan worden met Klarna...

Dat proces loopt dus, in Zen Cart, goed.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
justwestern
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 december 2010

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

17 december 2010

Ik ben gisteren ook benaderd door Klarna maar als ik het hier zo lees zijn de kosten toch vrij hoog.
Degenen die het nu al een tijdje gebruiken, hoe zijn de ervaringen?
Het is leuk natuurlijk als er meer verkopen zijn maar als de kosten hoger zijn dan de extra winst die het oplevert ga ik er netto op achteruit, en dat is ook niet de bedoeling 8)
En hoe snel betaald klarna uit?
 
speedtoysmodelbouw
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 december 2010

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

20 december 2010

Ik heb al 3 maanden ervaring met Klarna,

Of je er meer door verkoopt is moeilijk te zeggen,want je weet niet
of de klant het met vooruit betalen ook had gekocht.

Ze betalen alle verkochten facturen netjes na 2 weken uit.

http://www.speedtoysmodelbouw.nl
 
Seks4jou.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 februari 2011
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

01 februari 2011

Wij gebruiken ook Klarna,

Je moet klarna zien als een finacieringsbedrijf voor particulieren net zoals een primeline dat bijv. is.
ook bij primeline betaal je kosten voor je "Lening".

Ook dan zit je als klant met de algemene voorwaarden voor aankoop bij primeline.
Dus eigenlijk is er geen verschil behalve dat Klarna voor elke webwinkel beschikbaar is en primeline zeker niet.

De kosten kun je gewoon naar de klant doorberekenen, De klant zal dit echt begrijpen aangezien ze bij zowel klarna factuur als account gewoon een financierings aankoop aangaan.

ik reken voor klarna factuur 2 euro administratie kosten dit is heel normaal en zelfs nog aan de goedkope kant.

Over de opstart en kosten per bestelling is echt wel te onderhandelen,
gewoon even bellen of emailen en uitleg doen over jou situatie en koopkracht van de gemiddelde orders.

Vriendelijke groet,
Tim
 
WYSIWYG
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 januari 2011

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

06 maart 2011

Klarna heeft nog niet veel ervaring op de NL markt en dat zie je terug in de kwaliteit. Andere lokale spelers als Afterpay en ICMO hebben meer expertise in huis..
 
eentje
Moderators
Berichten: 2459
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

06 maart 2011

Tot nu toe loopt Klarna best wel goed, een paar opstartproblemen gehad met de Klarna add-on voor Zen Cart, maar zij hebben in ieder geval een module voor Zen Cart.

Betalingen komen goed binnen en de communicatie met Klarna gaat nu ook goed.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
speedtoysmodelbouw
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 december 2010

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

13 maart 2011

KLARNA BETAALMODULE NIET DOEN
Ik werd een jaar geleden door klarna gebeld of ik interesse had in een betaal module met achteraf betalen,ze zochten special webshops met prestashop http://www.speedtoysmodelbouw.nl
ik had geen interesse op dat moment en heb het afgewezen,na 3 maanden werd ik weer gebeld en ben er toen op ingegaan ik was benieuwd of het werkte de opstart kosten van 400 euro vond ik nog al aan de hoge kant maar ja wie nie waagt wie niet wint,module geïnstalleerd en hij werkte niet,terwijl hun module het beste werkt in prestashop zeiden ze,modelue laten aanpassen door datact kosten 195,- euro en het maandelijkse abbonement van 29 euro werden de kosten al meteen heel hoog.

toen kwamen de eerste bestellingen binnen en er werden een paar bestellingen geweigerd aan de deur door de klant,ik krijg van klarna een overzicht van de betalingen en ik moet wel de kosten betalen voor de factuur en kredietcheck voorbeeld bestelling van 243,- euro werd door klant geweigerd en ik moest in totaal 12,42 betalen aan klarna voor de factuurkosten en ik heb het pakket verzonden 6,75 dus kost het mij 19,- euro en niks verdiend ik probeerde klara te bellen maar helaas geen succes.

toen heb ik een negatieve reactie geplaatst op een forum op een zondag en maandag om 9 uur belden ze meteen op,het was een beetje misgegaan in de comminucatie en voor alle kosten die ik gemaakt had kon ik een factuur naar hun sturen en deze zouden ze betalen als ik het negatieve bericht op het forum had verwijderd,da doe ik dan maar dan heb ik in iederegeval mijn kosten terug.

wij als webshop houders moeten ook de kosten betalen voor de krediet check van klarna als klant wordt geweigerd dan moeten wij de kosten hiervoor betalen
maar nu weer problemen met klarna pakketen verstuurd op donderdag en vrijdag worden vandaag om 9:30 geannuleerd door klarna hoe kunnen ze na een paar dagen de bestellingen annuleren.

weg product en geen geld.

Denk hier goed overna voordat u met klarna begint want het kan u een hoop geld gaan kosten als ze elke keer hun handjes ervanaf trekken.

Toen ik begon met klarna werd bijna geen 1 bestelling geannuleerd nu worden bijna alle bestellingen geannuleerd hoe zou dat kunnen,als ik in mijn account kijk kun je zien dat de meeste klanten niet betalen bestellingen van gegin november staan nog open,een niet betaalende klant komt ook niet meer terug.

Ik heb vandaag ook de module verwijderd uit mijn webshop,ben er helemaal klaar mee het heeft mij teveel geld gekost.
60% komt niet door de eerste krediet check en van de 40% word nog een 30 % afgewezen naar een tweede krediet check.
geweigerde klanten zullen ook geen ander betaal optie kiezen maar uitwijken naar de concurentie.

Klarna kost u een hoop geld als webshop eigenaar.

4 maanden gelden zeiden ze nog we gaan de acceptatie van de klanten verhogen zo dat er meer klanten kunnen bestellen met klarna nu hebben ze het omgedraaid ze hebben de lat hoger gelegd wat veel irritatie opbrengt zoals het word aan gegeven door meer webshophouder op diverse forums http://www.webwinkelweblog.nl/betalen/a ... ucces.html
 
moncherry
Berichten: 245
Lid geworden op: 22 februari 2011
Locatie: veghel
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

13 maart 2011

Ik vond het meteen al niks, net zo als pakjes gemak enzo en al die tussen personen die wel even voor jou je geld tijdelijk beheren, en dat je er een zeer moeilijke administratie op na moet houden omdat je overal vandaan je geld moet ontvangen, en soms een maand later na de bestelling(heb ik ergens anders gelezen over bv rembours) Op het moment springen ze als paddestoelen uit de grond betalings bedrijven wordt volgens mij echt een hype je klanten allerlei betalings regelingen aanbieden. Het komt nog wel zo ver dat je ze een lening kunt laten afsluiten, op afbetaling of dergelijke...je moet immers klant vriendelijk zijn toch

Ik vind dat gewoon niet klant vriendelijk je klant op zoveel kosten te jagen...
 
eentje
Moderators
Berichten: 2459
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

13 maart 2011

Ik vind dat gewoon niet klant vriendelijk je klant op zoveel kosten te jagen...
En wie ben jij om voor de klanten te denken? Eén van de redenen dat mensen graag bij een Wehkamp of een Neckermann kopen/kochten is juist de mogelijkheid voor betalen in termijnen.

Goed er komen ook mensen door in de problemen maar is dat de verantwoordelijkheid voor diegene die het aanbied? Of is het de verantwoordelijkheid voor de klant zelf?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Ruudd
Berichten: 211
Lid geworden op: 13 januari 2011
Locatie: Omg. Utrecht
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

13 maart 2011

Speedtoys, jij wordt morgen weer opgebeld denk ik zo. Erg vervelend als je veel betaald aan abonnementen en opstartkosten en het werkt vervolgens niet.
 
KlarnaBV
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 maart 2011
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Betalen op rekening via Klarna... ervaringen?

17 maart 2011

Uit de eerder geplaatste reactie hebben wij tot onze spijt moeten constateren dat wij bij een aantal webshops onze prestaties kunnen verbeteren. Het is onze missie is om bij te dragen aan het vereenvoudigen en veiliger maken van het betalingsverkeer in de e-commerce sector. Dit doen wij door het stimuleren en ontwikkelen van achteraf betaaloplossingen in aanvulling op het huidige aanbod van betaalmethodes, nu ook in Nederland. Ook door middel van deze reactie willen wij onze transparantie tonen en u verzekeren dat wij suggesties en opmerkingen tot ons nemen om onze diensten te verbeteren.
Hieronder zullen wij een aantal specifiek punten behandelen, daarnaast kunt u ook altijd contact met ons opnemen via webwinkel@klarna.nl of telefoon: 020 808 2853.

● ‘De webwinkelier moet de kosten van de kredietcheck en factuur betalen, zelfs als de bestelling aan de deur geweigerd wordt.’
Wij begrijpen dat het vervelend is indien een klant aan de deur besluit om een bestelling te weigeren. Ook realiseren wij ons dat in bepaalde gevallen - en in combinatie met een bestelling op basis van achterafbetaling - de kans daarop kan worden vergroot. Tegelijkertijd weten wij uit ervaring dat laagdrempelige betaalmethoden meer transacties, en vaak een hoger gemiddelde orderwaarde, genereren. De vergoeding die wij u vragen is op basis van onze tot aan die deur geleverde inspanningen, en daarom naar onze mening conform afspraak en geschetste verwachtingen.

● ‘Veel bestellingen worden geweigerd.’
Ruim vier miljoen klanten hebben inmiddels via Klarna betaald waardoor wij een deskundig inzicht hebben in het online shopgedrag van de consument. Op basis van deze kennis kunnen wij bepalen in welke mate wij de risico’s van u kunnen overnemen. Dit doen wij door middel van de kredietcheck, maar ook rekening houdende met factoren als branche en fraudegevoeligheid. Het is net als voor u ook onze doelstelling om het aantal transacties te maximaliseren. Wij maken deze constante afweging tussen omzetmaximalisatie vs. risico om de kwaliteit van onze diensten aan u, en onze gezamenlijke klanten, langdurig te kunnen garanderen.

• Moet de webwinkelier de kredietcheck betalen als de uitkomst negatief is?
Nee, wij brengen alleen een vergoeding voor de kredietcheck in rekening indien er sprake is van een geaccepteerde klant en dus bestelling.

● ‘De bestellingen zijn op donderdag/vrijdag al verstuurd, ik kreeg op zondag een e-mail van Klarna met het verzoek om de bestellingen niet te versturen vanwege fraude. Ben ik nu niet gedekt?’
De praktijk wijst vaak uit dat onze fraude afdeling bij frauduleuze bestellingen op werkdagen binnen 24 uur met u contact opneemt. Indien er op het moment van fraudedetectie nog geen afgeronde verzending heeft plaatsgevonden vertrouwen wij ook op uw medewerking door de levering waar mogelijk te stoppen. Fraudepreventie vergt gezamenlijke inspanning. Mocht een bestelling al verstuurd zijn – ook binnen genoemde 24 uur -, dan zal Klarna te allen tijde het frauderisico dragen op voorwaarde dat de verzending door middel van een track&trace verificatie kan worden aangetoond. Hierdoor hoeft uw belofte en service aan uw klant geen vertraging op te lopen.

● ‘Klarna heeft me aangeboden om de gemaakte kosten terug te betalen als ik mijn negatieve commentaar op internet verwijder.’
Deze handelswijze is niet in overeenkomst met het beleid van Klarna en deze initiatieven door medewerkers worden dus niet geaccepteerd. Op basis van dit incident hebben wij interne maatregelen genomen zodat dit niet vaker zal gebeuren. Wij waarderen alle feedback, zowel positief als negatief. Wanneer u direct met onze Webwinkel Support contact opneemt kunnen wij op specifieke vragen ingaan.

Met vriendelijke groeten,

Michel Mulder
Klarna BV
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht