Weinig bezoek, geen conversie

1
Mijn webwinkel is al 2 maanden of zo online.
Tot dit moment heb ik alleen maar 2 klanten gehaad en heel weinig bezoek.
Ik heb met Google Adwords geprobeerd en ook Facebook advertenties, die dagen had ik veel meer bezoek maar nog geen 1 transactie.
De prijzen van mijn producten zijn gemiddeld, ongeveer hetzelfde als de concurrentie. Ik zit ook te denken dat misschien alles ligt aan de soort producten die ik aanbid (babydragers, borstvoedingskleding enzovoort). Misschien is dat niet meer van onze tijden of de -weinige- mensen die dat kopen doen het liever in een gewone winkel. Dat geeft meer vertrouw.
Nu de vraag is hoelang nog wachten voor het denken, het is leuk geweest maar niet geluk... move on.
Wat denken jullie daarvan?
Lucia
http://www.babykoala.net

Re: Weinig bezoek, geen conversie

2
Het zou ook aan de shop zelf kunnen liggen. Eventueel kun je een feedback topic openen in het feedback forum, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Dan kunnen leden je feedback geven op je webwinkel.

Re: Weinig bezoek, geen conversie

3
Hoi Lucia,

Wat jammer dat het zo tegenvalt.
Het is vaak in het begin toch wat geduld hebben en blijven verbeteren.
Begin eerst anders met het omzetten van je website naar Nederlands. En inderdaad even laten feedbacken in het daarvoor bestemde topic.

Wat verwachtte je er zelf van? Had je bepaalde doelen gesteld?

Re: Weinig bezoek, geen conversie

4
Wij hebben ook draagdoek, herbruikbare luiers,... online gekocht.
Scherpe prijzen, online vindbaarheid en veel info is in mijn ogen belangrijk.
Je moet vooral merken verkopen die iets extra hebben en meestal niet standaard in alle (stenen) babywinkels liggen.
Wij kochten onze Bondolino omdat die veel beter is voor het kind dan de standaard draagharnas van babybjorn (die bij ons in de winkels vooral verkocht worden - in België)

In België zijn er ook winkels die samenwerken met de gemeenten/steden, door premies en kortingen te geven op standaard pakketten van herbruikbare luiers.

Ik zie bijvoorbeeld geen youtube filmpjes over de draagdoeken.
Wij hebben eerst naar zo'n filmpje gekeken voordat we een Bondolino draagdoek kochten.

Je SEO is ook niet echt goed, dus je concurrenten zullen beter scoren.

Ben je ook actief op forums als/http://dragen-en-voeden.nl/ ?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Weinig bezoek, geen conversie

5
Als webwinkel moet je je tegenwoordig echt onderscheiden. Klanten komen niet zomaar. Stel je daarom de vraag "Waarom zouden klanten bij mij kopen en niet bij de concurrent?". Zeker als nieuwe webwinkel moet je uitblinken. Dus op welke manier blink je uit?

Verder viel me op dat wanneer ik je winkel aanklik ik eerst op de Engelstalige pagina uit kom. Allereerst schept dat verwarring. Ten tweede is het de vraag of het verstandig is direct internationaal te gaan. Zonder een focus in die landen zullen je bestellingen in die landen naar mijn idee op 1 hand te tellen blijven...

Kortom, kijk nog eens goed naar je website en zorg dat je uitblinkt. Maak die meerwaarde ook in 1 oogopslag zichtbaar bij het bezoeken van je webwinkel.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Weinig bezoek, geen conversie

6
Baby Koala schreef:Mijn webwinkel is al 2 maanden of zo online.
Tot dit moment heb ik alleen maar 2 klanten gehaad en heel weinig bezoek.
Ik heb met Google Adwords geprobeerd en ook Facebook advertenties, die dagen had ik veel meer bezoek maar nog geen 1 transactie.
De prijzen van mijn producten zijn gemiddeld, ongeveer hetzelfde als de concurrentie. Ik zit ook te denken dat misschien alles ligt aan de soort producten die ik aanbid (babydragers, borstvoedingskleding enzovoort). Misschien is dat niet meer van onze tijden of de -weinige- mensen die dat kopen doen het liever in een gewone winkel. Dat geeft meer vertrouw.
Nu de vraag is hoelang nog wachten voor het denken, het is leuk geweest maar niet geluk... move on.
Wat denken jullie daarvan?


Ik zit ook met het zelfde probleem. Mijn website is nu voor 3 maanden online en trek gemiddeld per maand 500 bezoekers. Ik heb 1 transactie maar dat was via marktplaats :( IK heb de website zelf gemaakt puur uit hobby. Ik probeer adwords facebook google+ twitter instagram. Wat kan ik nog meer doen om het op te krikken?
Het gaat hier om http://www.much4less.nl

Met vriendelijke groet "een leek :wink:
Met vriendelijke groet
Jane

http://www.much4less.nl

Re: Weinig bezoek, geen conversie

8
Je verkoopt 8 jurkjes, 4 sieraden en een hebbedingetje.
En je maakt webshops!
Als ik op de site komt heb ik geen idee wat ik er doe. En dat zullen meer bezoekers van je hebben.

Re: Weinig bezoek, geen conversie

9
much4less schreef: Ik zit ook met het zelfde probleem. ....
Ik zou inderdaad je website even langs het feedback forum halen. Ik krijg echt hoofdpijn door die achtergrond (te druk, probeer eens 1 kleur). Er is bijna geen assortiment en de navigatie er naar toe is niet echt geweldig.
Er zijn nog heel veel verbeter punten...
Iedere dag een nieuwe app of game voor je Android - http://www.androidbytes.nl

Re: Weinig bezoek, geen conversie

10
Moeilijke sector om er uit te springen denk ik maar er is zeker een markt voor.
Idd zit je op het D&V forum?
Jij ook Veke?

Ik mis echt hippe bv kledij, niet van die slobber dingen die een buikje moeten verstoppen. Leuke kleurige dingen met toffe prints enz...

Re: Weinig bezoek, geen conversie

11
D&V ben ik geen actief lid, gewoon wat meelezen. Onze kleine is ondertussen ook al 1 jaar en 9 maand.
Als je in die branche wilt doorbreken moet je echt wel veel info geven i.v.m. ecologie/duurzaamheid en gezondheid van het kind. (ideaal voor op een blog)

Op http://eco-websites.startpagina.nl heb je een hele hoop informatieve ecologische links, waar je wel wat inspiratie kan vinden om op een "ecologische / duurzame" blog te schrijven.
Daar is ook een rubriek eco baby & eco mama, eco kids, ecologische voeding, ...

Re: Weinig bezoek, geen conversie

12
@Baby Koala Volg het advies van het Feedbackforum maar op. Ik kan zo een aantal dingen noemen over waarom ik mogelijk niet bij jou zou willen bestellen..

@much4less Je webshop spreekt je eigen principe 'Meer voor minder' tegen. Waarom? Er is geen meer. Sterker nog, heb zelden een webshop in die niche gezien met zo'n klein aanbod. Kleding en sieraden zijn behoorlijk persoonlijk, en vereisen gewoon een ruim aanbod.