Tips graag

1
Enkele maanden geleden ben ik gestart met webshop www.makeroom.nl . De collectie is nog klein en wordt gelukkig snel aangevuld met schrijfwaren, keukenartikelen en meer tassen! Ik zou graag willen weten wat jullie van het ontwerp van de site vinden, en de gebruiksvriendelijkheid. Andere opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt!

2
Je lay out is niet standaard, daar ben ik dol op :)

Een grid als background vind ik niet zo fantastisch. Wellicht een zachte kleur als champagne of creme een idee?
Als ik op shop klik zie ik een lege pagina met tekst, boven in moet ik verder navigeren. Mensen zijn een beetje lui en kunnen daarom weg klikken. Ik dacht ook toen ik de tekst zag dat er iets zou staan als 'dit deel komt binnekort'. Hier kan je beter een echte mainpage maken met nieuwe artikelen, aanbiedingen, toppers etc. Of nog beter, dit op de voorpagina.

Verder:

- AV pagina bestaat niet
- Nergens KvK nummer kunnen vinden. Het wekt vertrouwen bij de klant om deze duidelijk aan te geven. In jou geval kan er rechts boven een KvK nummer, telefoon nummer en wellicht adres.
- Je spreekt mij steeds vanuit de ik persoon toe, bij Info en Contact. Dit komt niet echt professioneel over imo. Ik begrijp de insteek hoor, je maakt de artikelen zelf. Alleen als ik lees "Zodra ik de bestelling ontvangen heb stuur ik u een ontvangstbevestiging. Hierin staan nogmaals de bestelde producten, met daarbij de verzendkosten en het totaal te betalen bedrag." krijg ik een beetje het zolderkamer idee.

Ben benieuwd naar anderen hun reactie, vooral over deze layout.
Succes verder!

3
Dankjewel voor je reactie! Het is inderdaad een goed idee om beeldmateriaal te plaatsen op de shoppagina. Het kvk-nummer komt binnenkort, ik ben nog niet ingeschreven maar dit staat volgende week in de planning. Aan die tekst kan inderdaad nog wat gedaan worden, dankjewel!

algemene voorwaarden

4
De algemene voorwaarden vind je via de Infopagina. Bij Info wordt in principe de werkwijze al beknopt uitgelegd, dit is voor de meeste klanten voldoende dacht ik. Wie toch de volledige algemene voorwaarden wil inzien kan onderaan de Infopagina op de link klikken. Is het beter deze link bovenaan te plaatsen? (Diezelfde link verschijnt ook tijdens het bestelproces nog eens, wanneer men akkoord moet gaan.)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: algemene voorwaarden

5
make room schreef:De algemene voorwaarden vind je via de Infopagina. Bij Info wordt in principe de werkwijze al beknopt uitgelegd, dit is voor de meeste klanten voldoende dacht ik. Wie toch de volledige algemene voorwaarden wil inzien kan onderaan de Infopagina op de link klikken. Is het beter deze link bovenaan te plaatsen? (Diezelfde link verschijnt ook tijdens het bestelproces nog eens, wanneer men akkoord moet gaan.)
De pagina werkt niet, dat bedoelde ik.

http://www.makeroom.nl/leonievanderlaan ... aarden.php
= 404 error bij mij.

6
hij werkte straks wel, maar heb de link nu verplaatst, en nu doet de link het niet meer verdorie! Vanavond gaat mijn websitebouwer hem weer werkend maken! Komt goed! Bedankt iig!

7
Hallo,

Als ik iets wil bestellen moet ik akkoord gaan met de algemene voorwaarden, echter op die pagina (http://www.makeroom.nl/makeroom/nl/wink ... e=afronden) staat geen link o.i.d. naar de voorwaarden!
Ik zou hier nog even een link plaatsen naar de voorwaarden of een tekstbox waar ze in staan.

Succes!

(ps. ook ik krijg een 404-error als ik de AV wil lezen...)

8
Ja klopt! Ik kom er net achter, verdorie... Een kennis van mij heeft de site gebouwd en ik heb nadrukkelijk gevraagd of hij op de bestelpagina van het woord 'algemene voorwaarden' een link wilde maken... Dit moet dus zo snel mogelijk gebeuren, want het is erg klantonvriendelijk... Dankjewel!

Wat wilde je bestellen? Groetjes, Leonie.

Re: Tips graag

10
Q Make Room,

Wat mij opvalt als ik jullie webshop (homepage) bekijk is dat ik niet in een oogopslag 'snap' waar het hier om gaat.

Ik lees 'suprisiging designs' maar het is me dan nog steeds niet duidelijk of ik deze kan kopen, of laten maken, of dat het alleen om het design gaat en niet om het product.

Kortom is als onwetende bezoeker kan allerlij vraagtekens bedenken. Je zou het kunnen vergelijken met een winkel in een drukke winkelstraat waarvan je na 10 x er langs gelopen te hebben nog steeds niet echt weet wat voor winkel het is.

Begrijp met niet verkeerd, ik wil jullie website niet afkraken. Maar je wel bewust maken van hoe een willekeurige bezoeker jullie homepage ervaart.

Ik ben er altijd een voorstander van om zo helder, duidelijk en tegelijkertijd wervend mogelijk te zijn. Wat mij betreft mag iedere shop een sprekend logo hebben met een helder onderschrift met een titel voor de hele shop en bijvoorbeeld 4 korte USP's.

Zodat je zeker weet dat de bezoekers die komen binnen enkele seconden 'snappen' waar het bij jullie webshop om gaat.

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Groet,
Marco Bouman
Maak van je webshop een online marketingmachine http://www.online-marketingmachine.nl