Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Wie accepteert er al Bitcoins?

09 april 2013

Zijn er al webshop houders hier die bitcoins accepteren?

Lijkt erop dat steeds meer webshops dit gaan doen en je er zelfs aardig wat gratis reclame mee kon krijgen als je hier één van de eerste mee was. Mij lijkt het dat de meeste mensen met bitcoins ze liever nog niet uitgeven en wachten tot de waarde nog meer stijgt, en je dus niet al te veel betalingen met bitcoin kan verwachten. Maar omdat ik bitcoin zowieso een top idee vind heb ik me toch maar even aangemeld bij bitpay.com zodat ik binnenkort ook bitcoins kan accepteren.

Voor de mensen die niet weten wat bitcoins zijn; http://www.youtube.com/watch?v=Um63OQz3bjo
 
SwanSpin
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 februari 2013
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

09 april 2013

Nog niet, maar ziet er idd wel interessant uit. In de gaten houden dan maar.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

10 april 2013

ik denk dat bitcoins een bubble zijn. Laatst waren ze gehackt en vergoeden ze max voor 5000 dollar of euro aan bitcoins.

Had je toen voor 10k aan bitcoins op je account, dan was dus de helft in rook op gegaan.

Ook veranderd de waarde te veel, te snel en te extreem, wat het zeer ongeschikt maakt als betaal middel.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

10 april 2013

Ik ben geen financieel expert, maar er is mij verteld dat bitcoins betrouwbaarder en veiliger zijn dan de gewone valuta die we gebruiken.

Op zich kan ik me daar wel wat bij voorstellen, het gewone geld dat wij gebruiken is immers ook niet (meer) gekoppeld aan iets wat "echt" waarde heeft, zoals goud. Het zijn slechts papieren, munten en vooral bytes in een computersysteem.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

10 april 2013

oke kijk eerst ff op http://www.bitcoinspot.nl/bitcoin-wisselkoers-euro.html

Dan zie je dat de koers in 1 maand tijd van 40 naar 180 euro is gegaan.

Stel je hebt een leveranciers die ook bitcoins accepteert.

Je klant koopt laten we even voor het gemak zeggen " een speciaal kabeltje x " op 12 maart voor 40 euro per stuk / 1 bitcoin ( ga je trouwens producten aanbieden in bitcoins en in euros? )

Optie A :Kabeltje bevat prima en de service is zelfs meer dan prima. De klant wil er nog 40 bestellen op 1 april en dan moet je vertellen dat het kan voor 40 bitcoins of 80 euro per stuk!

Optie: B: Stel je doet alleen bitcoins en je vergeet de euros even.

Dan verkoopt je op 12 maart weer een kabeltje voor 1 bitcoin ( wat een omrekenwaarde heeft van 40 euro )
10 april krijg je een factuur van je pakketverzender van 0,10 bitcoin, wat inmiddels 18 euro waard is( 1 bitcoin = op 10 april 180 euro )

kortom, misschien wel veilig volgens sommige, maar niet praktisch als de koers onstabiel is.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

10 april 2013

Zulke inflatie is natuurlijk niet praktisch. Maar die inflatie is een rechtstreeks gevolg van de hype rond bitcoins die er op dit moment van gemaakt wordt. Een paar jaar terug hoorde je er nog bijna niemand over, terwijl het toen allang bestond. Nu zie ik opeens alle media over bitcoins praten en dat zorgt er natuurlijk voor dat de vraag (en dus ook de waarde) exponentieel stijgt.
 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

10 april 2013

Ik weet nou nog niet echt of bitcoin een bubble is, wat eigenlijk niemand zeker kan weten op dit moment.

Ik geloof wel in de voordelen van bitcoins:
- ( bijna ) geen transactie kosten.
- Geen chargebacks, en dus ook niet paypal die je account zonder reden sluit ( wat me nu al 2x is gebeurt ).
- Decentralised, er kan niet zomaar even extra geld bijdrukken en er zijn geen grote instituten die een crisis kunnen veroorzaken ( http://www.filmsforaction.org/watch/inside_job_2010/ )
- En ik zag laatst dat je er ook "offline" heel makkelijk mee kunt betalen door enkel een qr code te scannen en klaar.

Dus opzich geloof ik wel dat de bitcoin de munt van de toekomst zou kunnen worden. Alleen zijn er nog een aantal factoren waardoor de bitcoin zou kunnen crashen:

- 80% van de bitcoins transacties worden gedaan op 1 exchange site: mtgox.com.
Als je dit vergelijk met als de euro door 80% verhandelt wordt door 1 bank, is dit natuurlijk belachelijk. En je kan wel raden dat als deze exchange valt dat de waarde van de bitcoins ook valt. Van de week werd mtgox bijvoorbeeld door met ddos aangevallen waardoor de site een halve dag down was, hierdoor was de prijs ook gelijk flink gedaald. En toen bitcoins net uit waren werd de site gehacked waardoor de waarde van bitcoin compleet naar 1 cent inzakte (http://www.youtube.com/watch?v=T1X6qQt9ONg ). In beide gevallen steeg de prijs daarna weer snel, maar toch, een currency die afhankelijk is van 1 service is niet goed.

- Banken zijn niet blij met bitcoins.
Als iedereen bitcoins gaat gebruiken verdienen banken natuurlijk niks meer. Nu las ik laatst dit artikel dat banken een "aanval" op bitcoin zouden kunnen doen: http://www.naturalnews.com/039848_bitco ... z2Q4OA6G1b. Nu is het nog maar de vraag of dit uberhoudt mogelijk is aangezien een bank natuurlijk nooit zomaar even miljoenen van hun clienten kunnen gebruiken om de bitcoin te crashen. En ookal kunnen ze dat wel vraag ik me af of dit in de lange termijn zal werken. Ik bedoel het zou vast short term een crash kunnen veroorzaken, maar ik denk best dat mensen daarna gewoon weer bitcoin gaan kopen voor de voordelen dat het heeft tegenover de euro/usd etc.
oke kijk eerst ff op http://www.bitcoinspot.nl/bitcoin-wisselkoers-euro.html

Dan zie je dat de koers in 1 maand tijd van 40 naar 180 euro is gegaan.

Stel je hebt een leveranciers die ook bitcoins accepteert.

Je klant koopt laten we even voor het gemak zeggen " een speciaal kabeltje x " op 12 maart voor 40 euro per stuk / 1 bitcoin ( ga je trouwens producten aanbieden in bitcoins en in euros? )

Optie A :Kabeltje bevat prima en de service is zelfs meer dan prima. De klant wil er nog 40 bestellen op 1 april en dan moet je vertellen dat het kan voor 40 bitcoins of 80 euro per stuk!

Optie: B: Stel je doet alleen bitcoins en je vergeet de euros even.

Dan verkoopt je op 12 maart weer een kabeltje voor 1 bitcoin ( wat een omrekenwaarde heeft van 40 euro )
10 april krijg je een factuur van je pakketverzender van 0,10 bitcoin, wat inmiddels 18 euro waard is( 1 bitcoin = op 10 april 180 euro )

kortom, misschien wel veilig volgens sommige, maar niet praktisch als de koers onstabiel is.
Volgens mij werken de (web)winkels die nu bitcoins accepteren niet op die manier. Ze stellen de bitcoin gewoon af op de waarde van euro/usd. Dus stel je koopt nu een kopje koffie voor 1 bitcoin ( die vandaag laten we zeggen €1 waard is ), vervolgens kom je de volgende dag terug voor hetzelfde kopje koffie, maar de bitcoinprijs is naar €2 gestegen, dan betaal je natuurlijk gewoon 0.5 bitcoin.

Ik denk dat als de markt een stuk stabieler is en de bitcoin z'n echte prijs heeft gevonden dat het het dan zoals het voorbeeld kan.
ik denk dat bitcoins een bubble zijn. Laatst waren ze gehackt en vergoeden ze max voor 5000 dollar of euro aan bitcoins.

Had je toen voor 10k aan bitcoins op je account, dan was dus de helft in rook op gegaan.

Ook veranderd de waarde te veel, te snel en te extreem, wat het zeer ongeschikt maakt als betaal middel.
Bitcoin waren niet gehacked maar volgens mij een wallet / exchange site. Je bent zelf natuurlijk verantwoordelijk waar je je geld/bitcoins bewaart. Als jij mij €100 laat bewaren en je ziet me vervolgens niet meer, dan is het je eigen schuld en natuurlijk niet de schuld van de euro. Of als jij je geld op een bank in ijsland zet ben je er zelf verantwoordelijk voor. Ditzelfde geldt met bitcoins.
 
Spikee
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 maart 2013

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

10 april 2013

Het algoritme dat bitcoin gebruikt is vrij lastig om te hacken of wat dan ook. Maar de wallets (portemonnee) van mensen zijn zo sterk als de beveiliging die je ervoor gebruikt. Hetzelfde als je 100K euros achter een glazen wand op een stadsplein plaatst. Vroeger of later zal iemand het glas inslaan en het geld meenemen. Bouw je er nu een muur omheen (fort knox) met gewapende bewaking dan zal het vrijwel niet mogelijk zijn. Er zijn genoeg manieren makkelijke manieren om je wallet te beschermen. Maar je bent zo sterk als je zwakste schakel.

Bitcoin heeft nu een marktkapitalisatie van zn 2.6 Miljard dollar, meer dan andere fiat valuta's in de wereld!

Het risico/probleem van Bitcoin op het moment is dat veel mensen het als een "get rich scheme" zien en er geld in steken wat ze niet (over) hebben -> Crisis anyone ? Hoe meer bedrijven/mensen Bitcoin gaan gebruiken des te beter de overlevingskansen zijn.

Als je eens op Bitonic.nl kijkt (bitcoins komen met ideal) dan zie je dat de voorraad van 5btc naar 0 kan gaan in enkele secondes. Dan hebben we het over duizenden euro's per minuut !
De sterke stijging van de bitcoin valuta komt door topics als deze, bitcoin wordt no overal ter wereld in de media besproken en dat zorgt voor een gigantische vraag. Hoe meer mensen het willen -> hoe meer vraag er is -> de prijs gaat omhoog. Hoe komt het dat er nog bitcoins te koop zijn in de exchanges ? Nou er zijn mensen aan een bubble denken en cashen out.

Mijn webshop is bijna af en ik ga ook bitcoins accepteren. Ik verwacht (zeker nu) nog niet veel gebruik ervan. Maar in de toekomst zeker.

Voordelen als verkoper:
-Geen chargebacks / disputes
-Geen transactiekosten (0,01 euro max...)
-Gratis reclame
-Mogelijke intrest door de stijging van bitcoin
-Redelijk snelle verwerking van transactie (gem. 7.3 minuten)
-Geen "bank" storingen waardoor je inkomsten verliest

Wat kan de verkoper voor de klant doen?
-Korting geven want er zijn geen transactie kosten waardoor meer mensen het gaan gebruiken -> bitcoin prijs stijgt -> extra winst door intrest.

Kan bitcoin "crashen" ?:
Het kan niet echt crashen omdat er zoveel BUY orders open staan bij bv. 10 euro/btc dat alle sales orders onmiddelijk weer opgekocht worden. De prijs zal dan wel dalen naar b.v. 30 USD/Btc maar bitcoin kan niet verdwijnen/niks waard zijn.

In de echte wereld kan dat tog niet? Ik kan nog wel een voorbeeld noemen dan hebben we het wel over aandelen maar dan nog. Imtech bijvoorbeeld enkele maanden geleden, 50% van de beurswaarde verloren in enkele uren door geruchten van mogelijke fraude van 200 Miljoen. Dan hebben we het ook over 750 Miljoen euro wat in rook opgaat!

Kortom: Bitcoin heeft nog wat problemen (o.a. Mtgox te groot) die nog uitgewerkt moeten worden en de toekomst zal wijzen of dat succesvol zou zijn. Maar wat verwacht je als een "valuta" van 500M $ usd naar 2 Miljard $ stijgt in een maand :?:
Nog een gratis tip: Steek er geen geld in wat je niet kan verliezen

Er zijn nog andere exchanges maar Mtgox is veruit de grootste en de beste. Waarom ? Mtgox is een Japans bedrijf waardoor de wetten en de bankensector van USA/Europa hun niet in de weg staan. Het kost miljoenen en jaren tijd om zo succesvol te worden. Daarom is er eigelijk geen andere die kan concurreren.

Nu heb ik wel genoeg getypt, als er nog vragen zijn oid dan beantwoord ik ze graag.

Edit:
Ik heb bitcoin vanaf de creatie gevolgd en ik heb ook nog gemined in de "jonge" dagen. Daar het ik toen 5 bitcoins mee verdiend het was toen 1 dollar waard ofzo. Een lange tijd niks meer mee gedaan en uiteindelijk de pc opnieuw geinstalleerd waardoor het wallet.dat bestand verwijderd werd en ik 5 dollar heb verloren. Nu zou dat zn 750 USD waard zijn =).
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

10 april 2013

Ik snap het niet.

Je kan bitcoins krijgen door ze te minen en dan worden ze geld waard.
Dat is op zich al iets wat ik niet snap.

Maar ik kan dan dus ook gewoon bitcoins kopen?
Waar kan ik die kopen?

Als ik van mijn al spaargeld Bitcoins koop moet ik die dan ook aangeven bij de Belasting?
Aangezien het anoniem is dan valt het toch niet te controleren?

Het lijkt me dan ook voor criminelen wel iets. Van al het zwarte geld op een Buitenlandse rekening kopen ze Bitcoins en ze kunnen ineens overal met Bitcoins betalen.

Maar goed, zie de 1e regel van mijn post.
Voor nu denk ik 2 dingen: piramidespel en bubble maar kan er compleet naast zitten.
 
Spikee
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 maart 2013

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

10 april 2013

Ik snap het niet.

Je kan bitcoins krijgen door ze te minen en dan worden ze geld waard.
Dat is op zich al iets wat ik niet snap.

Maar ik kan dan dus ook gewoon bitcoins kopen?
Waar kan ik die kopen?

Als ik van mijn al spaargeld Bitcoins koop moet ik die dan ook aangeven bij de Belasting?
Aangezien het anoniem is dan valt het toch niet te controleren?

Het lijkt me dan ook voor criminelen wel iets. Van al het zwarte geld op een Buitenlandse rekening kopen ze Bitcoins en ze kunnen ineens overal met Bitcoins betalen.

Maar goed, zie de 1e regel van mijn post.
Voor nu denk ik 2 dingen: piramidespel en bubble maar kan er compleet naast zitten.
Iets is zoveel waard als wat iemand ervoor wilt geven. Alles wat iets van waarde heeft dient men aan te geven bij de belastingdienst. Is het traceerbaar ? ja als je met je bankrekening het geld over maakt. Nee als je het cash koopt via local bitcoins oid. Je kan er belasting mee ontduiken of geld mee witwassen. Maar dat kan zowat elke financiële instelling / bank ook voor je doen als je genoeg geld hebt.

Bitcoins kan je minen / genereren door een hoop computatie. Dit kost veel geld (hardware) + stroomkosten. Door het algoritme wordt het steeds moeilijker en kostbaarder om bitcoins te genereren. Hierdoor is er een constante hoeveelheid van "nieuwe" bitcoins. Het maximale aantal bitcoins die gemaakt kunnen zijn 21 miljoen en dit zal in 2140 bereikt worden. Op het moment zijn er 11 miljoen (+- 50%) van de bitcoins gegenereerd.

Voor een piramiedespel moet iemand of iets aan het hoofd staan van bitcoins en dit is niet het geval.

Bitcoins kan je kopen via een exchange als Mtgox etc.. of via local bitcoins (langsgaan oid). Je kan ze ook kopen via Ideal op Bitonic.nl maar hier zitten wel extra fee's bovenop. Dit heb ik zelf gebruikt en dit is ook veilig.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

10 april 2013

wallet.dat op je pc.

Dan is het slechts een kwestie van tijd voordat iemand deze kan editen. Jaa mega algoritme I know,
maar wat als het een insidejob is of er word een supercomputer op gezet.

Wat als de mensen achter bitcoin er toe besluiten, meer aandelen ( bitcoins ) uit tegeven, omdat 5 mensen alle bitcoins hebben ?

Wat als bitcoin een slechte reputatie krijgt en iemand begint Bytecoin ?
 
Spikee
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 maart 2013

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

10 april 2013

wallet.dat op je pc.

Dan is het slechts een kwestie van tijd voordat iemand deze kan editen. Jaa mega algoritme I know,
maar wat als het een insidejob is of er word een supercomputer op gezet.

Wat als de mensen achter bitcoin er toe besluiten, meer aandelen ( bitcoins ) uit tegeven, omdat 5 mensen alle bitcoins hebben ?

Wat als bitcoin een slechte reputatie krijgt en iemand begint Bytecoin ?
Je kan je wallet.dat bestand heel makkelijk editen, dit heeft verder geen nut omdat je transactie ignored / niet geverifieerd wordt door het netwerk en dan kan je er niks mee.

De bitcoin developers kunnen ook het algoritme aanpassen maar dan nog heeft het geen nut. De "nieuwe" bitcoins worden dan alsnog ignored door het gedecentraliseerde netwerk.

Wanneer je over meer dan 51% van de totale hashrate beschikt dan is het mogelijk om het netwerk te beïnvloeden en "neppe" bitcoins te valideren. Deze week was BTCguild bijna bij de 51% van de totale hash rate. Mensen hebben op reddit etc de klok geluid en mensen zijn ook uit die mining pool gestapt. 2 dagen later beschikt btcguild nog maar over 32% van de hashrate en is het niet mogelijk om de bitcoin validatie te beinvloeden. http://blockchain.info/pools

Normale pc/supercomputers zijn niet efficiënt in het oplossen van die rekenkundige vraagstukken waardoor je niet veel zult verdienen of zelfs meer aan elektriciteit kwijt bent dan aan opbrengsten. Door de hoge hash rate, vermindering van rewards (50 -> 25 btc per block) en de nieuwe ASIC technology heeft zelf een supercomputer weinig impact op het netwerk. Ook al gebruik je alle supercomputers ter wereld dan zal de difficultie zo snel omhoog gaan dat er nog steeds een constante hoeveelheid aan nieuwe bitcoins gegenereerd wordt.

Er bestaat al een afsplitsing / alternatief voor bitcoins en dat zijn litecoins. Deze zijn verder niet heel populair.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

12 april 2013

Na een te sterke koersstijging volgt meestal een koerscorrectie.

http://www.nu.nl/internet/3395993/virtu ... e-val.html
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

12 april 2013

en nu weer allemaal kopen!!!!

Oke ik heb er 3 gekocht via:

Bitonic De koers was toen: 72 euro, maar blijkbaar hanteert Bitonic dikke transactie kosten, want ik heb in totaal 232.88 betaald. Wat neerkomt op een gemiddelde prijs van 77.62
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

12 april 2013

Bubble geef het 5 jaar. Dit systeem is zo tricky. Ik geloof wel in de ''munt'' maar denk dat BC de komende jaren HET doelwit gaat worden voor hackers en dan wil ik het nog weleens zien.
 
Spikee
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 maart 2013

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

12 april 2013

en nu weer allemaal kopen!!!!

Oke ik heb er 3 gekocht via:

Bitonic De koers was toen: 72 euro, maar blijkbaar hanteert Bitonic dikke transactie kosten, want ik heb in totaal 232.88 betaald. Wat neerkomt op een gemiddelde prijs van 77.62
De delayde koers kan net ongunstig voor jou zijn geweest. Bitonic is relatief duur maar veruit de snelste optie.

Mtgox heeft een nieuwe trade engine ontwikkeld en ze hebben veel geïnvesteerd. Het zal nog een maand duren voordat deze ontwikkelingen online komen.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

13 april 2013

De koers is nu weer gunstig et € 88.69 op het moment van schrijven :)
 
Spikee
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 maart 2013

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

13 april 2013

Ik heb zojuist de bitpay opencart module geinstalleerd en me ingeschreven als merchant.
Bitpay zet je euro/usd prijs om naar de actuele bitcoin waarde en jij kan kiezen of je uitbetaald wilt worden in normale valuta zoals euros of in bitcoins. Hierdoor is het valuta risco zowat weg, je kan alleen pech hebben dat de bitcoin koers stijgt en jij er niet van kan profiteren als jij je direct laat uitbetalen en door de lage fee van 0.99% is het erg aantrekkelijk.
Lees hier meer: https://en.bitcoin.it/wiki/BitPay

Bitonic.nl heeft ook een bitcoin module voor opencart. Maar de fee van 0.49 € ex. btw is wel erg veel. Hoger dan een paypal , ideal transactie. Ik heb dit ook tegen hun vertelt maar de reactie was: "Als je dat te duur vindt dan is dit zeker niks voor jou " .
Dit vind ik zelf nogal apart ... De methode bestaat pas sinds 10 april en ik heb nog maar weinig webshops gezien die het gebruiken.

Ik gun ze ook wel wat, maar om meer dan een ideal transactie te vragen is tegen het idee van bitcoin.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

13 april 2013

ze zijn ook erg veel offline moet ik zeggen.

Verkoop tijdelijk offline
Wegens aanhoudende problemen bij de bitcoin exchange Mt.Gox is het helaas op dit moment niet mogelijk om bij ons nieuwe bestellingen te plaatsen. We hopen de verkoop snel weer aan te kunnen zetten!
 
Spikee
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 maart 2013

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

14 april 2013

Dit komt omdat zijn de bitcoins niet van te voren inkopen. Wanneer zij een trade zouden doen wanneer er b.v. 2 minuten lag is bij mtgox dan kunnen hun winst/verlies maken.

Wanneer ze de coins van te voren inkopen dan lopen ze hetzelfde risico.
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

21 april 2013

en weer verkopen die bende op € 99 euro :)
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

21 april 2013

en weer verkopen die bende op € 99 euro :)
Lekker!
Actief in webshopontwikkeling
 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

21 april 2013

ja zekers. Hij staat nu weer op € 92. ;-)
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

06 mei 2013

De koers van bitcoins schommelt zo hard, dat het met niet bepaald betrouwbaar lijkt... Tevens is de marktdekking zo laag dat naast andere voordelen als reclame, het mij niet direct interessant lijkt om aan te bieden.

Het idee van bitcoins is er leuk (decentraal geld). Denk echter dat zon initiatief nooit goed van de grond komt wanneer dit niet centraal gesteund wordt. Die twee gaan echter niet samen, waardoor het naar mijn idee een betaalmiddel blijft voor Techies en Criminelen. Wat op zich jammer is.

Maar misschien kom ik hier na 5 jaar terug en betaald iedereen met Bitcoins, wie zou het zeggen...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Joriz
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 maart 2013
Locatie: Enschede

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

13 mei 2013

Inmiddels accepteert Phost.nl ook betalen met Bitcoins. Er is gekozen om samen te werken met BitPay aangezien dit een van de grotere partijen is die tegen lage kosten hiervoor automatisering levert inclusief duidelijke API waardoor het snel is ingebouwd in je webwinkel.
Er is op dit moment gekozen om enkel Nederlandse klanten gebruik te laten maken van deze betaalmethode en het maximum wat een klant kan betalen via Bitcoins is vastgezet op €15,00.

Ik zal jullie verder op de hoogte houden hoe de ervaring met deze innovatieve en nieuwe betaalmethode verloopt. Hebben andere webwinkels inmiddels ook al positieve of negatieve ervaringen met betalen via Bitcoin?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

14 mei 2013

 
vampirelord
Berichten: 981
Lid geworden op: 12 oktober 2011
Contacteer:

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

14 mei 2013

Mja, deze munten zijn eigenlijk gewoon kortings vouchers of kadobonnen.
 
pietpatat
Berichten: 85
Lid geworden op: 06 oktober 2012

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

30 mei 2013

Inmiddels accepteert Phost.nl ook betalen met Bitcoins. Er is gekozen om samen te werken met BitPay aangezien dit een van de grotere partijen is die tegen lage kosten hiervoor automatisering levert inclusief duidelijke API waardoor het snel is ingebouwd in je webwinkel.
Er is op dit moment gekozen om enkel Nederlandse klanten gebruik te laten maken van deze betaalmethode en het maximum wat een klant kan betalen via Bitcoins is vastgezet op €15,00.

Ik zal jullie verder op de hoogte houden hoe de ervaring met deze innovatieve en nieuwe betaalmethode verloopt. Hebben andere webwinkels inmiddels ook al positieve of negatieve ervaringen met betalen via Bitcoin?
Hebben jullie inmiddels al een betaling via bitcoin gehad?
 
Joriz
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 maart 2013
Locatie: Enschede

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

05 juni 2013

Hebben jullie inmiddels al een betaling via bitcoin gehad?
Vorige maand zijn op een aantal Bitcoin community's de nieuwe betaalmogelijkheid van Phost.nl onder de aandacht gebracht. Dit zorgde voor redelijk wat geïnteresseerde bezoekers met vooral vragen over hoe we Bitcoin hebben geïntegreerd en hoe het werkte.
Op dit moment lijkt het aantal Bitcoin betalingen nog uit te blijven al zullen we de methode zeker behouden als alternatieve (long tail) betaalmogelijkheid.

Mochten andere webwinkels ook hun Bitcoin ervaring hebben dan hoor ik het hier graag. :)
 
gvdh
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 juni 2013

Re: Wie accepteert er al Bitcoins?

13 juni 2013

Ben erg benieuwd hoe jullie Bitcoin betalingen willen opnemen in de boekhouding aangezien het geen officieel/erkend betaalmiddel is. Hoe doe jij dat pietpatat?