Hoi, ik ben me een beetje aan het oriënteren want ik wil misschien een webshop beginnen. Ik wil mountainbike accessoires e.d verkopen. Waar zou ik spullen in kunnen kopen?
Ik wil dit natuurlijk zo goedkoop mogelijk, maar ik wil ook specifieke spullen gaan verkopen. Zo hebben ze op ebay, alibaba, dealextreme etc vaak niet de (kwaliteit) spullen die ik wil.
Als je echt bepaalde merken wilt verkopen moet je dan deze merken persoonlijk contacteren via hun site?
Graag hoor ik hoe jullie dit doen.
Gr.
Re: Inkopen... Hoe&Waar?
2In Nederland zijn er verschillende groothandels voor fietsen en dergelijke. Een voorbeeld hiervan is http://www.tehava.com/ . De producten die op ebay staan zijn dik overpriced als je het vergelijkt met de prijs het inkoopt. Die producten kan je op Alibaba vinden en als je direct prijzen wilt zien dan moet je naar aliexpress gaan (soort ebay versie ook in handen van alibaba). Je moet natuurlijk goed kijken hoe betrouwbaar de verkoper is doormiddel van reviews bij hun producten, on site checked, x aantal jaar member etc...
Zodra je een grotere hoeveelheid wilt inkopen moet je even vroeg opstaan en via de chat module contact met hun opnemen. Dan iets zeggen in de trend van:
"I like your products very much!" "But they are a bit expensive =/" "I want to order many more but i need a lower price" . De medewerker gaat dan naar de marketing afdeling en komt met een mooie prijs. Voor mij was dit zn 40% korting!
Verzending is dan het volgende "probleem" , als het bedrijf contracten heeft met fedex/dhl/ups dan kan je een aantrekkelijke prijs krijgen voor shipping. Is dit niet het geval dan betaal je de hoofdprijs. Je kan ook voor gratis shipping kiezen maar als bedrijf is dat vaak niet zo handing omdat er wel vaker geen btw afgedragen wordt (douane houdt hem niet tegen) , shipping kan 1 week tot 4 weken duren etc...
Dus je moet zorgen/kijken of je genoeg marge kan maken om de shipping kosten etc te kunnen dragen.
Zodra je een grotere hoeveelheid wilt inkopen moet je even vroeg opstaan en via de chat module contact met hun opnemen. Dan iets zeggen in de trend van:
"I like your products very much!" "But they are a bit expensive =/" "I want to order many more but i need a lower price" . De medewerker gaat dan naar de marketing afdeling en komt met een mooie prijs. Voor mij was dit zn 40% korting!
Verzending is dan het volgende "probleem" , als het bedrijf contracten heeft met fedex/dhl/ups dan kan je een aantrekkelijke prijs krijgen voor shipping. Is dit niet het geval dan betaal je de hoofdprijs. Je kan ook voor gratis shipping kiezen maar als bedrijf is dat vaak niet zo handing omdat er wel vaker geen btw afgedragen wordt (douane houdt hem niet tegen) , shipping kan 1 week tot 4 weken duren etc...
Dus je moet zorgen/kijken of je genoeg marge kan maken om de shipping kosten etc te kunnen dragen.