Even voorstellen

1
Hey iedereen,

Ik ben Martijn, 20 jaar jong en fulltime op internet bezig.

Mijn interesse voor internet gaat al zeker 10 jaar terug, toen we nog met inbelmodems een maximum van 30-60 minuten online per dag mochten van onze ouders :-)

Van mijn 12de tot 17de was gamen mijn grootste bezigheid, met name het spelen van MMO's deed ik (te) graag. In zulke spellen was ik altijd bezig met het creëren van spullen en het verhandelen van die spullen ("buy low, sell high").
Behalve het creëren van virtueel geld was ik ook niet bang om echte euro's te investeren, al snel kocht ik een domeinnaam en een hostingpakket. Hierop zette ik een blog en probeerde ik via affiliate systemen guides en dergelijk te verkopen.
Hier heb ik een leuk centje aan verdiend.

Tot HAVO 5 heb ik de middelbare school gedaan om vervolgens net voor de examens de opleiding Applicatieontwikkelaar op MBO niveau te gaan doen.

In januari 2013 de opleiding na 2.5jaar afgerond om vervolgens in februari de opleiding Informatica op HBO niveau te gaan doen.
Al snel kwam ik erachter dat school niets voor mij is. Je word verplicht om een pad te bewandelen tot een bepaald beroep, en dat is het.

Helaas kijken zulke opleidingen te veel naar het verleden i.p.v. naar de toekomst. Er werd bijvoorbeeld nog HTML4 aangeleerd, terwijl HTML5 de toekomst is.
De keuze hiervoor was dat HTML5 nog niet de standaard is. Heel fijn, maar over 4 jaar, als de studenten klaar zijn met de opleiding is dat wel zo. Waarom niet vooruitstreven ipv stilstaan?

Genoeg over mijn school :-)

Momenteel werk ik al zo'n 2.5 jaar bij een meubelketen waar ik veel met de computer bezig ben.
Best leuk werk en heel uitdagend (vooral nu, een zeer zware tijd in de meubels). Samen hadden we het idee om webshops te lanceren. Eigenlijk ben ik er nu wel achter dat ik niet samen met de eigenaar de webshops kan runnen. Dit omdat wij op teveel punten verschillen.

Ik zit er nu sterk aan te denken om een eigen webshop in slaapcomfort te lanceren en dan alleen logistiek samen te gaan werken. Hij heeft namelijk wel het personeel, auto's en ruimte wat nodig is voor zulke webshops.

Door mijn technische kennis kan ik heel wat geld besparen in het maken van de website. Mijn plan is om eerst zelf een website te ontwikkelen om vervolgens bij de eerste verkopen gelijk te investeren in een professioneel bedrijf die dit voor mij kan doen.

Ik hoop hier nog veel te leren, ik zal gelijk een topic openen over de naam van mijn webshop, want hier ben ik zwaar aan het twijfelen.

Fijne dag iedereen ;)