Ik ben ervan op de hoogte dat ik BTW moet betalen over het bedrag dat ik mijn klant in rekening breng voor de verzendkosten, maar kan ik zelf ook BTW terugvorderen over de verzendkosten die ik zelf betaal?
Bij een seminar van de Belastingdienst kreeg ik namelijk de tip dat er over Openbaar Vervoer 6% BTW gerekend wordt (ook al staat dit niet op een treinkaartje) en dat je dit uiteraard kan terugvorderen. Ik vermoed eigenlijk van niet, maar ik wil het toch even zeker weten dus mijn vraag is of ditzelfde wellicht geldt voor verzendkosten..
Re: BTW over verzendkosten
2Wat staat er op je factuur?
Als hier staat 0% btw (zoals op postzegels van PostNL of pakketzendingen) dan kan jij niets terugvorderen. Als er 21% btw op staat, bijvoorbeeld je verzend via Myparcel.nl met PostNL, dan kun je 21% terugvorderen.
Als hier staat 0% btw (zoals op postzegels van PostNL of pakketzendingen) dan kan jij niets terugvorderen. Als er 21% btw op staat, bijvoorbeeld je verzend via Myparcel.nl met PostNL, dan kun je 21% terugvorderen.
3Ik verstuur nog in dusdanig kleine aantallen dat ik bestellingen niet via een tussenpartij verzend (hoewel ik me hier wel in aan het verdiepen ben), dus ik krijg geen factuur hooguit een bonnetje van het postkantoor zonder enige vermelding van BTW (ook geen 0%).
Ben er inmiddels achter dat post onder het nultarief valt, misschien in vervolg even googlen voordat ik het vraag..
Mijn vraag is dus beantwoord.
Ben er inmiddels achter dat post onder het nultarief valt, misschien in vervolg even googlen voordat ik het vraag..

4Top! Zet ik hier een slotje op om te voorkomen dat iemand in de toekomst dit topic gaat gebruiken om te vragen of hij inderdaad BTW over de verzendkosten moet gaan afdragen.DJdeRidder schreef:Ben er inmiddels achter dat post onder het nultarief valt, misschien in vervolg even googlen voordat ik het vraag..Mijn vraag is dus beantwoord.

- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!