Invoer artikelen / welk CMS

1
Hallo allemaal,

sinds vandaag mijzelf aangemeld en me de hele zondag vermaakt met het lezen van de diverse uiteenlopende topics omtrent webshops.

Zelf had ik reeds een lange tijd een visie om een webshop te starten met een eigen (volgens mij uniek maarja er is al zoveel op het net :) ) visie en concept. Het gehele concept is uitgeschreven en door bedacht tot op het volgende punt.. Ik loop mijzelf al dagen helemaal suf te staren, omtrent welk CMS ik wil gebruiken..open source of een reeds bestaand pakket..

Voor mij is het belangrijk dat ik een koppeling kan leggen tussen een website en de webshop wellicht d.m.v. een API..
Wat ik daarnaast belangrijk vind is dat mijn artikelen zijn in te voeren dmv een .CSV file en in verschillende productgroepen naar voren kunnen komen.

Momenteel ben ik erg aan het twijfelen tussen Shoptrader/Biedmeer en een open source welke voor mij geheel nieuw is Woocommerce..

Zelf heb ik redelijk veel ervaring met het bouwen / inrichten van een website in Joomla en Modx.

Wie helpt mij de knoop door te hakken?

Mvg,

Bouw
Ben je benieuwd naar ons, of de laatste updates? Volg het op facebook -> Gerichtekeuze
Mooie huis en tuin decoratie http://gerichtekeuze.nl/

Re: Invoer artikelen / welk CMS

2
Deze discussie voeren wij al een hele periode op het forum en mijn conclusie is dat de voorkeur voor een CMS toch vaak in verband staat met de wensen. Er is geen beste CMS, dat is namelijk gebaseerd op een mening.

Bekijk de demo's van diverse open source systemen en kijk of het bevalt.
Vergeet zeker niet om OpenCart eens mee te nemen.
Actief in webshopontwikkeling

3
Ja zag vandaag al dat mijn vraag waarschijnlijk 13 in een dozijn zou zijn!
Maar ben erg benieuwd hoe anderen het aanvliegen.

Heb zelf shoptrader/biedmeer geprobeerd en momenteel tevens bezig met woocommerce, echter loop je pas tegen "problemen" aan als die geheel zijn opgebouwd!

Ik kwam weinig voor of nadelen over Woocommerce tegen, hoe denken jullie daar over?
Ben je benieuwd naar ons, of de laatste updates? Volg het op facebook -> Gerichtekeuze

4
Ik vind WooCommerce niet helemaal geschikt voor een webwinkel. Het blijft toch een plugin van een blogsysteem. Ook WooCommerce kent zijn beperkingen. En daarnaast moet je rekening houden bij het aanpassen van de bronbestanden dat de wijzigingen ook nog eens compatibel moeten zijn met Wordpress.
Actief in webshopontwikkeling
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Beste Jordi,

bedankt voor de reacties.
Ik heb na vandaag contact te hebben gehad de keuze voor shoptrader gemaakt in den beginne, hierna kan ik altijd nog bekijken of het de investering waard is om een uitgebreider pakket te nemen.

Van mij mag er een slotje op!

Mvg,

Bouw