Pakketten buiten EU

1
Wij versturen regelmatig pakketten buiten de EU, naar de Verenigde Staten. Momenteel betalen wij voor een koker met een poster E 25,- verzendkosten. Op een productprijs van bijvoorbeeld E 15,- is dat erg duur en we vragen ons af of er alternatieven zijn.

Heeft er iemand ervaring met het verzenden van pakketten naar de Verenigde Staten?

Alvast dank voor de reactie

Re: Pakketten buiten EU

3
We gebruiken nu PostNL.
De meeste andere koeriers/postbedrijven verzenden of alleen binnen NL/EU of ze zijn vele malen duurder doordat het vaak om express services gaat. Ik zoek dus een alternatief voor PostNL voor verzending buiten de EU en dan met name Noord-Amerika.

4
Sorry, maar ik ben bang dat PostNL de goedkoopste (en daarmee ook traagste) aanbieder is voor naar de VS.

Mocht je in de buurt van de Duitse grens wonen, je kun je de postdiensten van DHL.de overwegen. Binnen bepaalde afmetingen en gewichten, kunnen ze je soms hele scherpe aanbiedingen doen binnen EU/internationaal. Maar je moet wel wel even zelf de grens over brengen. http://www.dhl.de/en/paket/geschaeftskunden.html
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

6
Sorry, maar ik ben bang dat PostNL de goedkoopste (en daarmee ook traagste) aanbieder is voor naar de VS.
Daar was ik al bang voor. Nu zit het problem niet zo zeer in de snelheid. Onze klanten weten dat het ongeveer 2 weken duurt voordat een product arriveert. Het zit hem met name in de prijs. Deze is de laatste jaren zo gestegen dat het niet leuk meer is. Het kan ook met PostNL goedkoper, maar dan heb je geen bewijs van verzending, met alle risico's van dien.

7
Post is simpelweg de beste oplossing voor deze productprijzen.

Probleem met Koeriersdiensten is dat ze 100% douanecontrole krijgen en je klant dus gegarandeerd invoerkosten betaald. Met de post glipt merendeel erdoorheen.

Koeriersdiensten zijn ook factor X duurder dan de post.

Track en Trace bij Post is echter waardeloos en werkt gewoonweg niet. Bezorging daarintegen behoorlijk ok en volgens ons niet slechter dan koeriersdiensten.

8
Tja dan de volgende vraag: Heeft iemand ervaring met Parcelware voor Post?

Probleem met de Post is zoals ik al zei de waardeloze Track en Trace. Als je belt met Post hebben ze meer info op hun scherm en wat volgens hun bij Parcelware ook het geval is. Dit blijkt echter onzin! Parcelware kort getest maar Track en Trace is weer een lachertje...

Parcelware is ook duurder dan met Pakketpost CN23 formulier dus dan moet er wel een duidelijk voordeel zijn.

Wie heeft ervaring?