Wij hebben een distrbuteur die verschillende merken verkoopt, maar deze staat niet toe dat wij artikelen online zetten als wij deze niet in stock hebben.
Dus alleen wat wij op voorraad hebben mogen we te koop zetten in onze webshop.
Is dit een normale gang van zaken?
Re: Mag geen producten online zetten als ze niet in vooraad
2Er zijn inderdaad distributeurs die dat willen, om te voorkomen dat opportunisten de markt bederven. Als jij de producten namelijk zelf op voorraad hebt liggen dan doe je veel meer je best om de producten snel en voor een goede (=niet te lage) prijs te verkopen, dan wanneer je ze niet op voorraad hebt liggen.
3Dat is nu een van mijn grote problemen die ik ervaar met het kopen via internet,
je betaald, je wacht en er komt niets,
totdat jezelf contact zoekt weet je niet of en wanneer je bestelling komt.
Blijkt dat de webwinkelier de door jouw bestelde artikelen nog moet inkopen,
in feite speel je bankier voor hem/haar.
4Dat probleem is heel makkelijk te voorkomen. Namelijk door niks te komen wanneer er geen duidelijke levertijd wordt vermeld.Caddy3 schreef:Dat is nu een van mijn grote problemen die ik ervaar met het kopen via internet,
Ik koop vaak genoeg via internet, maar heb nooit last van het feit dat producten nog besteld moeten worden. Immers koop ik niet als iets niet leverbaar is.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Toch zijn jammer genoeg lang niet alle webwinkeliers even eerlijk. Gebeurd mij ook nog vrij regelmatig dat ik ergens koop waar er staat "morgen in huis" terwijl achteraf blijkt dat een en ander toch niet of heel moeilijk leverbaar was.RicardoV schreef: Ik koop vaak genoeg via internet, maar heb nooit last van het feit dat producten nog besteld moeten worden. Immers koop ik niet als iets niet leverbaar is.
6Klopt.Wouter Hol schreef:Toch zijn jammer genoeg lang niet alle webwinkeliers even eerlijk. Gebeurd mij ook nog vrij regelmatig dat ik ergens koop waar er staat "morgen in huis" terwijl achteraf blijkt dat een en ander toch niet of heel moeilijk leverbaar was.RicardoV schreef: Ik koop vaak genoeg via internet, maar heb nooit last van het feit dat producten nog besteld moeten worden. Immers koop ik niet als iets niet leverbaar is.
Dat is helaas niet te vermijden.
7Het probleem waar heel veel startende ondernemers mee zitten is het startkapitaal. De branch waarin wij zitten is kleding en daarvan heb je van elk model verschillende maten nodig.
Nu kopen wij zeker een voorraad in maar om toch een ruime collectie aan te kunnen bieden had het makkelijk geweest dat wij de overige maten na konden bestellen. De levertijd is wanneer op vooraad 24u. Niet op voorraad 72 uur.
Nu kopen wij zeker een voorraad in maar om toch een ruime collectie aan te kunnen bieden had het makkelijk geweest dat wij de overige maten na konden bestellen. De levertijd is wanneer op vooraad 24u. Niet op voorraad 72 uur.
8Ik denk dat het ook een probleem is dat veel ondernemers niet meer willen ondernemen en risico lopen.
Ik snap dat het allemaal veel geld kost, maar een bedrijf bouw je niet op de centen van een ander.
Ik kan de groothandel dan ook wel begrijpen eerlijk gezegd. In bepaalde branches is reserveren wel weer normaal (denk aan gaming pre orders). Ik zie het steeds vaker dat webshops inderdaad niets op voorraad hebben. Daar zal ik dan ook niets bestellen.
In mijn webwinkel gaat een product automatisch onzichtbaar als er iets niet direct uit voorraad leverbaar is, geen reserveringen geneuzel. Alles wat online staat (op menselijke fout na) is direct leverbaar.
Ik snap dat het allemaal veel geld kost, maar een bedrijf bouw je niet op de centen van een ander.
Ik kan de groothandel dan ook wel begrijpen eerlijk gezegd. In bepaalde branches is reserveren wel weer normaal (denk aan gaming pre orders). Ik zie het steeds vaker dat webshops inderdaad niets op voorraad hebben. Daar zal ik dan ook niets bestellen.
In mijn webwinkel gaat een product automatisch onzichtbaar als er iets niet direct uit voorraad leverbaar is, geen reserveringen geneuzel. Alles wat online staat (op menselijke fout na) is direct leverbaar.
9Ik merk ook wat Maurice zegt. Mensen willen wel een webwinkel beginnen maar er geen startkapitaal aan besteden. Het gebeurt steeds vaker dat er producten online gezet worden die niet vooraf besteld zijn en dus ook niet op voorraad. Er wordt pas ingekocht als met zekerheid verkocht is.
Ik krijg de vraag ook vaak. Of zie dat producten geplaatst zijn zonder inkoop of vragen vooraf.
Vaak kan een leverancier zelf ook niet achteraf betalen en moet ook investeren. Vandaar uit begrijp ik het idee dan ook wel een beetje dat ze niet willen dat er producten geplaatst worden, die niet op voorraad zijn.
Ik krijg de vraag ook vaak. Of zie dat producten geplaatst zijn zonder inkoop of vragen vooraf.
Vaak kan een leverancier zelf ook niet achteraf betalen en moet ook investeren. Vandaar uit begrijp ik het idee dan ook wel een beetje dat ze niet willen dat er producten geplaatst worden, die niet op voorraad zijn.
10Ik ben het eens met de rest,
MAAR.
Mijn producten zijn ook wel eens niet op voorraad. Voor de zekerheid laat ik het product een melding geven "1 á 2 weken levertijd". Het zou best maar 2 dagen kunnen duren, maar dit is alleen tof voor de klant.
Wat ik ervaar; Mensen kijken hier niet naar. Ze zien alleen "binnen 12 uur verzonden". Of ze geven ergens een review (vorige week op beslist.nl toevallig) dat ze nooit meer iets horen, terwijl ze 2x kunnen zien wat de levertijd is. Dus om geen backorders te accepteren scheelt ook wel eens gezeik
. Al hebben mijn meeste klanten geen problemen met de 2 weken.
MAAR.
Mijn producten zijn ook wel eens niet op voorraad. Voor de zekerheid laat ik het product een melding geven "1 á 2 weken levertijd". Het zou best maar 2 dagen kunnen duren, maar dit is alleen tof voor de klant.
Wat ik ervaar; Mensen kijken hier niet naar. Ze zien alleen "binnen 12 uur verzonden". Of ze geven ergens een review (vorige week op beslist.nl toevallig) dat ze nooit meer iets horen, terwijl ze 2x kunnen zien wat de levertijd is. Dus om geen backorders te accepteren scheelt ook wel eens gezeik

http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.
11Op zich begrijp ik het wel. Maar wat je niet op de website heb staan, verkoop je niet. En verkoopt dus ook de groothandel niet.
Wij hebben ook niet alles op voorraad wat op de website staat, maar is binnen enkele dagen in huis. Dus zo'n ramp is dat niet.
Moet er wel bij zeggen dat we ook een grote stenen winkel hebben dus wel heel erg veel op voorraad hebben.
Je kan ook niet alles op voorraad houden, want dan heb je het formaat opslag nodig van al je leveranciers bij elkaar. En als je alleen maar dingen op je website zet die je op voorraad hebt, kan je het in veel branches wel schudden. Want je valt in het niets bij je concurrenten.
Dus ik snap het van beide kanten wel.
Wij hebben ook niet alles op voorraad wat op de website staat, maar is binnen enkele dagen in huis. Dus zo'n ramp is dat niet.
Moet er wel bij zeggen dat we ook een grote stenen winkel hebben dus wel heel erg veel op voorraad hebben.
Je kan ook niet alles op voorraad houden, want dan heb je het formaat opslag nodig van al je leveranciers bij elkaar. En als je alleen maar dingen op je website zet die je op voorraad hebt, kan je het in veel branches wel schudden. Want je valt in het niets bij je concurrenten.
Dus ik snap het van beide kanten wel.
12Op zich kan ik de eis van de leverancier wel begrijpen, maar het is een theoretische vereiste die in de praktijk niet werkt. Nadat je honderden of duizenden artikelen hebt ingekocht, kan de leverancier immers onmogelijk controleren wat je daarvan nog op voorraad hebt en wat inmiddels al is verkocht.
Ik zou daarom niet uitsluiten dat deze leverancier eigenlijk iets anders wil bereiken: gelukzoekers en hobbyisten die niets verkopen buiten de deur houden.
Ik zou daarom niet uitsluiten dat deze leverancier eigenlijk iets anders wil bereiken: gelukzoekers en hobbyisten die niets verkopen buiten de deur houden.