Re: meerdere bezorgmogelijkheden aanbieden?

2
Als je nu al met PostNL verzend, heb jij als het goed is al toegang tot de afhaalpunten (Pak je gemak, mocht je eventueel geen pakketcontact hebben; kan de ontvanger na de mislukte afleverpoging de KIB kaart gebruiken om het pakketje alsnog te rerouten naar een afhaalpunt).

Waarom zou je dan met een langzamere dienst van Kiala willen verzenden? Of waar denk jij dat een andere vervoerder meerwaarde biedt ten opzichte van PostNL. Ze doen uit beginsel allemaal hetzelfde.

Ik ben er van overtuigd dat de consument meer invloed wilt in de aflevering van zijn bestelling, en dan bedoel ik niet dat hij kan kiezen tussen PostNL of DPD/DHL/GLS/UPS/Kiala. Maar meer de tijd waarop zijn bestelling wordt afgeleverd. (Of eventueel op welk afhaalpunt).
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: meerdere bezorgmogelijkheden aanbieden?

3
In mijn webwinkel bied ik de keuze voor postnl of dhl afhalen kiala punt. Gewoonweg omdat nogal een stuk scheelt in verzendkosten. Postnl is 6,75 voor een pakket en als je het met dhlforyou af laat halen bij een kialapunt, zijn verzendkosten nog "maar" 4,00 . Dat vind ik nogal een verschil. Zelf zou ik het dan niet erg vinden dat mijn pakket iets langer onderweg is.
http://www.soetelief.nl

Re: meerdere bezorgmogelijkheden aanbieden?

4
Dat is 'leuk' voor de consument, maar best onhandig voor jou. Je moet dus aan het eind vd middag naar het PostNL postkantoor en als je pech hebt ook nog langs een DHL Servicepoint en een Kiala punt. Dit kost naast tijd ook nog extra administratieve afhandeling.

Wanneer je winkel gaat groeien, wil je het liefst dat alles in één moeite door gaat. Ik weet niet precies wat voor spullen je verkoopt, maar op het moment dat ik betaal wil ik het zo snel mogelijk in huis.

En dan de verzendkosten, als ik de 6,75 euro aan verzending moet betalen haak ik eigenlijk al af. Verzendkosten is echt anno 2011, ik wil het gratis in huis! Moet ik (bijvoorbeeld) >50 euro daarvoor besteden zal ik dat overwegen om nog even door het assortiment te neuzen. Anders ga ik weer een beroep doen op Google.

Ook Kiala is in mijn eigen anno 2011, de dienst is té langzaam in deze snelle tijd. PostNL (en DHL) kunnen hetzelfde bieden met betere opties en meestal ook betere locaties.

Dus mijn vraag blijft, waarom zou je PostNL, DHL4YOU.nl en Kiala naast aanbieden? Als je met één pakketsjouwer meer volume draait, kun je betere tarieven bespreken. (En de consument betere verzendkosten en service verlenen).

Maar goed, dat is uiteraard alleen hoe ik er tegen aankijk.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: meerdere bezorgmogelijkheden aanbieden?

5
mijn webshop is pas van start gegaan en daarmee heb ik nog niet veel te versturen. Maar je hebt een punt; als je veel moet versturen, wil je niet langs verschillende punten gaan om je zaken op de post te krijgen. Inmiddels heb ik de DPD-optie verwijderd.

Nu maar hopen dat er zoveel orders komen, dat ik vanwege efficiency overwegingen ga kiezen voor maar een verzendoptie!!! :wink:
http://www.soetelief.nl