Een blogje!

1
Nadat ik dit artikel las van Wouter "Laat jezelf eens zien, webwinkelier" was/ben ik er redelijk van overtuigt om dit te doen.

Ik vraag me alleen af of er hier mensen zijn die dit gedaan hebben terwijl ze nog in hun zolderkamer fase zaten en of dit invloed had op de resultaten? (omzet, bezoekers ed) Ik behoor namelijk tot de groep van mensen die bang is dat de omzet daalt.

Dit is het idee:

> Een blog starten (dúh)
> Vanuit webwinkel naar blog linken (via de over ons pagina)
> Een artikel over het ontstaan, wie ik ben etc.
> Artikelen over nieuwe producten (in assortiment/markt (bijvoorbeeld een nieuw uitgekomen telefoon of juist een "vergeten" telefoon)).
> uiteraard zo nu en dan even een backlink creëren.

Zouden mensen het interessant vinden om 2x per maand artikel over de nieuwe producten
vb.
Deze maand hebben wij weer xxx nieuwe producten bijvoorbeeld product x en met dit product kun je ..... en is een toevoeging voor je omdat ....

En tevens dat laatste artikel gebruiken voor de nieuwsbrief (2x per maand), misschien dat mensen zich dan meer betrokken voelen?

Edit:
Het artikel http://goo.gl/RaV2z
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.

Re: Een blogje!

2
Ik ben niet onbekend in websites bouwen, en ik ken de klappen van de zweep bij websites als je iets verkeerd doet.

Toch voor een nieuwe onderneming (in Jan 2013 gestart) heb ik uitsluitend een blog.. de rest tja een placeholder en facebook pagina.

Sinds een goede maand blog ik hier bijna iedere week op. Feitjes, nieuwtjes etc.
toch zodanig dat Google een placeholder sitelinks in de resultaten heeft gegeven naar de blogs -> welke op een subdomeinnaam staat..

dus Nee het daalt niet, het kan zelfs je posities in Google versterken.
het "gun" factor als mensen zien wat er achter de schermen rondgaat is nog groter dan een nette statische maar puur zakelijke website.

blog.sumomedia.nl is mijn blog, sumomedia.nl is de "placeholder"

De resultaten zijn erg leuk, we krijgen spontaan mailtjes van dat mensen meer willen weten (wat enkele malen ook een lead/offerte is geworden en een opdracht) We zien inmiddels mensen terugkerend als er een nieuw blog is.. dus binding bouw je er zeker mee op. Mits je frequent post :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Een blogje!

3
Maurice schreef:Ik ben niet onbekend in websites bouwen, en ik ken de klappen van de zweep bij websites als je iets verkeerd doet.

Toch voor een nieuwe onderneming (in Jan 2013 gestart) heb ik uitsluitend een blog.. de rest tja een placeholder en facebook pagina.

Sinds een goede maand blog ik hier bijna iedere week op. Feitjes, nieuwtjes etc.
toch zodanig dat Google een placeholder sitelinks in de resultaten heeft gegeven naar de blogs -> welke op een subdomeinnaam staat..

dus Nee het daalt niet, het kan zelfs je posities in Google versterken.
het "gun" factor als mensen zien wat er achter de schermen rondgaat is nog groter dan een nette statische maar puur zakelijke website.

blog.sumomedia.nl is mijn blog, sumomedia.nl is de "placeholder"

De resultaten zijn erg leuk, we krijgen spontaan mailtjes van dat mensen meer willen weten (wat enkele malen ook een lead/offerte is geworden en een opdracht) We zien inmiddels mensen terugkerend als er een nieuw blog is.. dus binding bouw je er zeker mee op. Mits je frequent post :)
Ah! Fijn om te horen dat het wat "oplevert" en dat mensen er enthousiast op reageren. Meestal is angst uiteraard ook ongegrond. En als het minder sales opleverd merk je dat natuurlijk ook snel genoeg en kun je altijd nog switchen? Ik zal morgen even eventuele foto's plaatsen (even opruimen uiteraard :lol:), even checken wat jullie van die foto's vinden voor in een blog :).

Misschien ga ik wel eens een kleine enquête houden op straat om te kijken wat mensen vinden. (of het ze af zou schrikken, of ze er naar zouden kijken etc.)
http://www.urbanjewels.nl - Voor stoere leren en stalen sieraden.