Nieuwe webwinkel geopend: www.murielsbeautysalon.nl

1
Goedenavond beste webwinkel-forum lezers!

Mijn naam is Muriël en ik zou graag willen weten wat jullie van mijn nieuwe website/shop vinden. Ik ben heel benieuwd naar de reacties en zeker ook naar de verbeterpunten.
Alvast bedankt en ik kijk uit naar de reacties,

Groetjes Muriël
www.murielsbeautysalon.nl
Voor Spa-behandelingen, Hotstone-massage, Make-up, sieraden en tassen.

2
Hey Muriël,

Heb de site nog niet echt grondig bekeken maar even tot zo ver:

- Als ik op het menu "Hoe werkt het" klik schiet de layout ineens naar rechts toe.
- Het was voor mij niet duidelijk waar nou de shop zit. Deze zit dus onder "Collectie" alleen is het voor de bezoeker denk ik niet zo duidelijk. Wellicht kun je dit wat duidelijker maken? Had het idee dat dit menu item, net als de andere, informatief zou zijn.
- KvK nr. staat daar zo zweverig naast het plaatje. Misschien kun je het op de frontpage weg laten of wellicht in de header onder de tekst.

Verder ziet het er prima uit naar mijn mening. Simpel en strak.

3
Beste hhh,

Bedankt voor de tips wat snel! Ik heb het aangepast, was het er helemaal mee eens. Moet alleen even mijnwebwinkel.nl bellen voor dat verspringen.. Volgens mij kan ik dit niet zelf aanpassen... heel vreemd.

Het is mijn eerste webshop ooit dus ik ben blij met alle reacties!

Groetjes!
www.murielsbeautysalon.nl
Voor Spa-behandelingen, Hotstone-massage, Make-up, sieraden en tassen.

Google Analytics

4
Nog even een vraag..
Hoe zijn jullie ervaringen met google Analytics? Deze werd mij aangeraden via mijnwebwinkel en we houden het natuurlijk goed in de gaten.. Maar wat zo vreemd is, is dat er 's nachts rond 3-4-5 uur veel bezoekers zijn. En dat terwijl er tussen 19.00 en 20.00 geen enkele bezoeker is langsgeweest.. ( Ik ben ongeveer nu 20 dagen online) Met honderden bezoekers nogwel. Is er iets mis met Mijn biologische klok?? Of klopt Analytics niet?
www.murielsbeautysalon.nl
Voor Spa-behandelingen, Hotstone-massage, Make-up, sieraden en tassen.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

Re: Google Analytics

5
Muriël schreef:Nog even een vraag..
Hoe zijn jullie ervaringen met google Analytics? Deze werd mij aangeraden via mijnwebwinkel en we houden het natuurlijk goed in de gaten.. Maar wat zo vreemd is, is dat er 's nachts rond 3-4-5 uur veel bezoekers zijn. En dat terwijl er tussen 19.00 en 20.00 geen enkele bezoeker is langsgeweest.. ( Ik ben ongeveer nu 20 dagen online) Met honderden bezoekers nogwel. Is er iets mis met Mijn biologische klok?? Of klopt Analytics niet?
Analytics is een prima tool om je site in de gaten te houden. Mocht je het nog niet gebruiken: met Google Webmaster Tools kun je meer inzicht krijgen in crawlers, zoekopdrachten etc. Ook erg handig om te gebruiken voor je site.

Of Analytics iets verkeerd doet weet ik natuurlijk niet maar ik heb zojuist je site bezocht tussen 19.00 en 20.00, kun je even kijken. Server staat in Heesch brabant.
Kun je overigens niet zien of je tijdzone goed staat? Als het bestaat zal het in je google account zitten ergens.

6
Welkom op het forum, en welkom in ecommerceland!

Ziet er al goed uit. Mijnwebwinkel is prima software dus de meeste zaken zijn gewoon in orde. Maar je zou de eerste zijn als ik geen kritiek had, dus ik heb wel wat. Normaal is feedback gratis, maar zo'n hotstone massage ziet er eigenlijk best prima uit. Een gewone massage eigenlijk ook wel. Aangezien je nu 20% korting hebt is het niet eens zo duur. Hoeveel feedback moet ik geven wil ik een hotstone massage kunnen verdienen eigenlijk? Ik beloof bij tevredenheid een lovend gastenboekje berichtje!

Laat ik es een poging doen:

- Je kleurstellingen zijn een beetje saai. Beter saai dan schreeuwerig, zeker in jouw branche, maar iets meer spelen mag nog wel denk ik.

- Data noemen is meestal niet zo gunstig voor starters. Als je op je homepagina noemt dat je een korting geeft omdat je open bent, kan dat inderdaad mensen overhalen vanwege de prijs, maar het kan net zoveel mensen afschrikken die bang zijn om je eerste klant te worden. Ik wil gemasseerd worden door een ervaren masseur. Niet iemand die sinds vandaag het aanbiedt.

- Een Chello e-mail adres vind ik persoonlijk nooit zo netjes staan. Waarom gebruik je geen mailadressen van je eigen domeinnaam?

- Je gebruikt soms hoofdletters wat het minder goed leesbaar maakt volgens mij. Spa is geen naam toch? Dus hoeft op je homepagina niet met een hoofdletter?

- Als je eerste intro echt een persoonlijk welkom is snap ik de cursieve tekst. Toch denk ik dat een ander lettertype op je website, en minder gebruik van cursief schrijven je website prettiger leesbaar maakt.

- Je website is nog vrij bescheiden van formaat. Ik verwacht niet dat de zoekfunctie bovenaan iets toevoegt. Daarvan zou ik eerder contact maken, of een quote van een tevreden klant.

- Waarom gebruik je de armband als header? Dat was even verwarrend voor me. Ik dacht bij zo'n meisjessieraden webwinkel te komen maar kom gewoon bij een beautysalon. Kun je niet beter een foto tonen van hetgeen je het liefste wilt verkopen? Zijn dat echt de accessoires? Als het behandelingen zijn zou ik een foto tonen van je verbouwde etage of gewoon een mooie sfeerfoto van iets met kaarsjes o.i.d. Ook de sieraden uit je webwinkel geven me een verkeerd beeld. Ik zou een sieraad, een behandeling en een workshop (een van al je diensten) hier tonen zodat met die 3 fotos direct al je aanbod duidelijk wordt.

- Het gastenboek is geweldig. Maar kun je dit nog interactiever maken? Bijv. d.m.v. integratie van Twitter? Misschien iets voor later want ook dit ziet er al super uit.

- Sommige teksten en paginas zijn nog vrij beperkt. Zoals de retour pagina. Hoelang mag ik retourneren? Wat als iets nooit is aangekomen? Wat m.b.t. andere voorwaarden? Je hebt wel algemene voorwaarden dus daar kun je naar verwijzen op deze pagina.

- Bij contact kun je nog een kaartje tonen. Ik houd er altijd wel van direct in een oogopslag te zien waar iets zit. Met een link naar maps.google.nl kun je bezoekers gelijk een routebeschrijving laten maken.

- Ik zou in het menu het tweede woord zonder hoofdletters beginnen.

- Ik zou bovenaan nog geen winkelwagen tonen als er nog niets in de winkelwagen zit. Ook stap 2 en 3 al tonen terwijl er nog niets in mijn winkelwagen zit, lijkt me niet zo gunstig.

- Je URLs lijken nog niet geoptimaliseerd voor zoekmachines. Probeer een trefwoord .html pagina te krijgen in plaats van iets met vraagtekens.

- Mocht je zelf een representatief uiterlijk hebben dan kan het helpen als je een kleine foto plaatst. Niet eens om te laten zien hoe leuk je wel niet bent maar meer gewoon om een idee te geven van het type mens. Een massage is toch iets persoonlijks dus een nette verzorgde dame zou twijfel kunnen wegnemen. Het zou bijv. bij mij helpen als ik zie dat je niet te veel makeup draagt of als je zelf een nette huid hebt. Ergens verwacht ik dat toch van iemand met een eigen beautysalon. Of ben je een treurigkijkende troll met vieze vette huid, onverzorgde kleding en ziekige uitstraling? Dan zou ik het ook niet doen hoor. :-)

- Misschien kun je het woord Nieuwsbrief linken naar een eerder verstuurde nieuwsbrief. Heb ik een idee wat ik ongeveer kan verwachten als ik lid wordt.

- De icoontjes linksonderaan de pagina lijken nogal rommelig. Kun je daar niet een mooi opgemaakt plaatje van maken waarin ze allemaal verwerkt zijn? Je Hyves kan er dan ook nog mooi bij!

- Je noemt nog weinig info bij de artikelen. Een grijze tas, ja dat zie ik ook. Maar vertel er eens iets over? Fantastisch om mee te stappen bijv. Of ehh.. Van wat voor soort geweldige niet vieswordende stof is het? Of welke bekende Nederlander droeg een vergelijkbare? Of zit er een apart zakje in voor je mobiel? Probeer het wat unieker te maken dan alleen een afbeelding.

Dat was het even voor nu!

7
Hoi Dirk Jan,

Dank je wel voor je Feedback, jij wil wel heel graag die Hotstone- massage! Maar ja, wie ben ik en bovenal hoe zie ik er uit, haha!

Ik wil jouw mail eens even rustig bekijken, want daar staan zeker tips voor mij in, ik hou je op de hoogte!

Groetjes,

Muriel
www.murielsbeautysalon.nl
Voor Spa-behandelingen, Hotstone-massage, Make-up, sieraden en tassen.